Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arenda
#1999793
Nou ben ik behoorlijk thuis in barf, ben niet zo moeilijk qua hoeveelheden, Dreamer zit zo de ene keer op 300 en de andere keer op 500 gram. Dyson zit zo tussen de 700 en 1300 gram. Dream is 18 kilo en stevig, niet dik, maar er mag best een kilootje af. Dyson is 35 kilo, slank en 9 maanden. Er zit geen grammetje teveel op en dat wil ik dan ook graag zo houden. Precies goed.
Maar nu gaan ze een grote week het pension in (pfff nog ff niet aan denken) en gaan ze over op Carnibest. Het lijkt me zowiezo handig om de hoeveelheden van te voren even af te passen. Maar ik merk dat ik het erg moeilijk vind hoeveel ze nu moeten hebben. Dreamer heeft wel genoeg aan 350, maar Dyson??? Zou ik die nou het beste een kilo per dag kunnen laten geven? Of is dat met kkv teveel?
Door Monoxxide
#1999842
Heb hier allesinds het gevoel dat ik op de barfdagen 3 van de 7 meer kan voederen dan op haar kvv dagen en doe dit ook.Op kvv dagen krijgt ze 400 op barfdagen 500.
Indy is 26 kg en 16 maanden, heeft wel de neiging om vlug dik te worden.
1 kilo over 1.3 lijkt me wel goed, kijk het een paar dagen aan voor je vertrekt?
Laatst gewijzigd door Monoxxide op wo 27 apr 2011, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2000026
Dat is met kvv niet teveel. Integendeel, vaak moet je van kvv meer voeren dan van BARF. Maar goed, dat terzijde, dit is voor een weekje en dan denk ik dat 1 kg. voor meneer prima is. Mocht die de geeuwhonger hebben, dan kunnen ze 'm natuurlijk meer geven.
Mocht het vetter zijn dan je normale voer en ze zouden er wat van aankomen, dan is een weekje gelukkig kort en lopen ze dat er naderhand wel weer vanaf.
Door arenda
#2000058
Toch? Ik had eigenlijk begrepen minder...Maar idd het is maar voor een weekje. Ik geef gewoon een dagje extra mee en daar kunnen ze altijd wat van bijpakken. Aan de andere kant, meneer heeft genoeg afleiding daar, groot veld om te ravotten enzo. Heb ook Carnibest actief, op de 1 of andere manier leek dat mij het beste.
Gek is dat he, maar omdat ik al jaaaaren Wheatens heb, en daar behoorlijk op ingespeeld ben, heb ik opeens geen idee hoe dat moet met een dubbel zo zware hond..... Dyson is ook totaal anders dan Dreamer, niet alleen qua uiterlijk, maar ook in gedrag en activiteit. Dy is een t zal mijn tijd wel uitduren hond terwijl Dream een stuiterbal-adhd pur sang is. En toch gaat er veel meer voer in Dy.... :-X
Door Linda en Kiri
#2000112
Ik dacht dat je met oudere honden ongeveer op 2% van hun lichaamsgewicht moet rekenen. Dat zou 700 gram KVV betekenen voor deze hond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door