Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spickenstef
#1999500
nu m'n mupje ondertussen al puber , maar 1 keer per dag eten meer krijgt poept hij wel 5 keer per dag en eet hij heel veel gras . Zou hij ergens anders te eten krijgen of is dit een normaal verschijnsel ? Kan ik hem beter s'morgens z'n groenten geven en s'avonds z'n eten ?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1999501
das wel vaak poepen 5x per dag , je zou inderdaad denken dat meer binnen krijgt
buy the way .... volgens mij hebben we eigelijk niet veel fotos van die mup gezien  :biggrin2: -1
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1999517
[quote="spickenstef"]
ik wist niet dat je hier foto's mocht posten van je pup  :shy:
[/quote]

Tuurlijk mag je foto´s plaatsen  :D :D :D

Daar zijn we dol op  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1999717
Ja foto's  :D Maar ja ik heb hem al een paar keer "live" gezien  :P, is nog veel beter.

Hier kan Kaio ook wel zo vaak per dag poepen, tijdens de wandelingen doet hij ook vaker dan 1 x iets. Ik heb het idee dat het bij Kaio een beetje territoriumpoepen is  ::)

Maar eerst had Quinn dat niet he, misschien eerst een klein maaltje s'ochtends en dan geleidelijk afbouwen? Denk dat als je net geswitched bent dat zijn vertering nog wat moet aanpassen.
En graseten is dat echt als een gek, of zo'n beetje herkauwen/grazen? dat doen die 2 koeien hier nl ook.
Door Martine-Tom
#1999768
Tom poept variabel :biggrin2:
Smorgens iig altijd, meestal in 2 keer, soms verder de hele dag niet en soms met elke wandeling.
Gemiddeld zal het denk ik 2 tot 3 keer per dag zijn.
Al snoept hij op dit moment veel omdat we trainen dat zal meespelen, op een dag dat hij alleen zijn eten krijgt en verder niks poept hij de dag erna maar 1 keer.
Door Lizzy
#1999771
[quote="spickenstef"]
nu m'n mupje ondertussen al puber , maar 1 keer per dag eten meer krijgt poept hij wel 5 keer per dag en eet hij heel veel gras . Zou hij ergens anders te eten krijgen of is dit een normaal verschijnsel ? Kan ik hem beter s'morgens z'n groenten geven en s'avonds z'n eten ?
[/quote]

Huh?
Door spickenstef
#1999877
t'ja Lizzy omdat hij zoveel poept . dat kan toch niet als er voor 1 kilo voer in gaat er dan poep uitkomt wat veel meer is . S'morgens poep ruimen en s'avonds 8 drollen op ruimen zonder wat hij op de wandeling doet . Hier naast ligt een slagerij en vroeger gooide die wel eens wat over de muur , nu is de winkel weg maar de slagerij ligt er nog en levert nu aan de winkel in het centrum dus van daar m'n idee over bij voeren
Door Martine-Tom
#1999889
Als ik dat zou vermoeden zou ik het toch eens na gaan vragen hoor, wie weet wat ze dan allemaal in je tuin gooien ???
Door spickenstef
#1999894
ik zal het eens vragen aan diegene die nu de winkel uitbaten , t'is nu een krantenwinkel en ik ken die mensen heel goed
Door Lizzy
#1999917
Op zich is 5 keer per dag poepen niet eens zo raar, maar het hangt er natuurlijk wel vanaf wat er naar buiten komt, qua hoeveelheid. Als dat te gek om los te lopen is, ben ik wel benieuwd naar wat je exact voert.
Door spickenstef
#2000315
Quin krijgt 350 gr vleesbot 150 gr vlees 115 gr groenten en 115 gr orgaan  per dag . Hij eet alles en dat zit dus ook in zijn menu hij heeft een menu van 14 dagen en eet heel afwisselend een keer per week zalm
Door Esther Q
#2000325
Als hij ergens anders vandaan meer eten binnen zou krijgen, zou je dat snel moeten gaan zien aan het gewicht. Ik zou me kunnen voorstellen dat als hij meerdere keren poept, het lijkt alsof dat alles bij elkaar meer is, dan wanneer het er in 1 of 2 keer uitkomt. Maar hoelang is dit aan de gang? En voer je dagelijks op hetzelfde tijdstip? Onze husky poept ook vrij frequent. Zij heeft denk ik weinig ruimte voor opslag in haar darmen en snel aandrang. We hebben haar hier sinds ze 2,5 is, dus ik weet niet hoe eea zich heeft ontwikkeld van pup afaan.
Door Martine-Tom
#2000359
Is de ontlasting verder wel ok, niet te dun, te hard oid?
Door spickenstef
#2000756
de ontlasting is wel ok hoor mooi van kleur en geen te harde drollen . hij is normaal op gewicht en ook de laatste tijd niet echt verdikt of zo . Hij krijgt altijd s'avonds na ons eten maar altijd op een ander uur dus ooit net na ons eten om 18 uur maar ook ooit soms om 24 uur nog
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door