Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1995691
Ik ga 9 dagen weg en mijn buurman past dan op mijn dieren. Nu zit ik er een beetje mee omdat ik alles kant en klaar neer wil zetten. Kun je melk en ei in een groentemix invriezen? Of zal ik aan mijn buurman vragen of hij dat wil toevoegen. Ik ben dan wel bang dat het niet gebeurd. Maar een week zonder melk of ei kan toch ook geen kwaad?
Door Nynke
#1995732
nee hoor, een week zonder ei en melk kan helemaal geen kwaad  :) :)  mijn hondjes krijgen nooit melk  :-\ :-\
Door Malamoods
#1995754
Mijn honden krijgen nooit melk. Ei krijgen ze wel, maar als je eens een weekje overslaat, is dat helemaal geen probleem.
Door Laura2004
#1995761
Waarom geef je ze melk? Ik zou stoppen met melk geven.

En die ene week zonder ei is niet erg  ;) Fijn dat je buurman voor de honden wil zorgen als je weg bent  :)
Door Barf
#1996082
Ik geef wel karnemelk maar geen gewone melk en nee het kan geen kwaad ;)
Door Xada
#1996455
Ik geef melk omdat ik, toen ik het menu samenstelde, zag dat er ook wat zuivel bij moest zitten. Dus geef ik melk of yoghurt of (als ik het krijgen kan) kwark.
Door Esther Q
#1996526
Als het ei rauw geklutst is kun je het prima invriezen (dus ook als het door de groentemix zit). Is het rauw en nog in de schaal dan kan de schaal gaan breken als je het ei invriest. Hoewel dat niet altijd gebeurt. Melk kun je ook invriezen. Het water in de melk bevriest het eerst en ontdooit het laatst.
Door Xada
#1996539
Als je melk invriest en later ontdooit, gaat het dan niet schiften? Met yoghurt gebeurd dat namelijk wel.
Door Esther Q
#1996542
Nee hoor, dat heb ik hier iig nog niet gezien. Wel invriezen voor de houdbaarheidsdatum natuurlijk.
Door Xada
#1996549
Esther Q schreef: Nee hoor, dat heb ik hier iig nog niet gezien. Wel invriezen voor de houdbaarheidsdatum natuurlijk.
Natuurlijk vries ik alles in voor de houdbaarheidsdatum. Wel fijn dat het mogelijk is, want voor mij is het niet erg om melk, ei, vis etc. toe te voegen als ik het de honden geef, maar voor mijn buurman is het makkelijker als het klaar is. En voor mij om niet alles in het Portugees op te schrijven.
Allemaal heel erg bedankt voor alle informatie.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1996628
Ik geef nooit melk, en yoghurt ook bijna nooit. Eitje wel 1 a 2 x per week.
Maar voor 9 dagen vakantie zou ik me geen zorgen erom maken. Kunt dan ook gerust het ei weglaten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door