Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ieke-Meike
#1992284
Hallo allemaal,

Ik had me in de Bar-plaats al voorgesteld en daar wat meer info gegeven over mijn Meike.

Meike heeft een glutenallergie en mag geen granen hebben. Omdat ze gigantisch heftig reageerde op kip, zijn we daar helemaal mee gestopt. Omdat we in de toekomst misschien helemaal over willen gaan op Barf, vroeg ik me af waar ik dan mee zou moeten beginnen qua botten...

Want ik las dat je meestal met kippennek etc. begint, maar die willen we dus liever niet geven.

En dan nog iets, is het erg als ze tijdelijk wat veel lamspens krijgt? Dat is namelijk makkelijk verkrijgbaar (wordt afgewisseld met lamsvlees en vis (pangafilet, uit zakken van supermarkt)). We moeten nog even een weekje wachten tot de bestelling haaksbarf binnen is (is altijd beter dan brok en wil me eerst goed inlezen in Barf'en...
Door Esther Q
#1992291
Je kunt bv denken aan eendennek en verder alles van de eend, kwartel, fazant, of konijn als vleesbot om mee te beginnen. Eventueel kun je botten eerst platslaan.
Het is niet erg hoor als ze tijdelijk meer lamspens krijgt. Als het geen maanden gaat duren dat ze bijna alleen lamspens krijgt ten minste, maar volgens mij is dat niet je bedoeling. Maar een paar weken maakt helemaal niets uit.
Door Limpy
#1992457
Kwartels zijn idd errug zacht dus leuk om mee te beginnen als je geen kip kunt voeren, de meeste honden/katten vinden het ook wel lekker.
Op de markt (of bij de makro mits je pasje hebt) zijn ze goedkoper dan bij de poelier, kijk anders eens of je met iemand in je buurt mee kunt bestellen bij Lupa, Kiezebrink of Herby (zie verzamelplaats), zij hebben ze ook in ´t assortiment.

EDIT: wellicht als je kwartels mocht gaan geven, nekjes v/d vogels afknippen omdat daar misschien nog graantjes in zouden kunnen zitten...
Laatst gewijzigd door Limpy op vr 15 apr 2011, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1993268
konijnkarkas was bij mij ook de eerste keuze.
Verder kan je eenderuggen voeren, maar zou de eerste tijd wel wat van het vel verwijderen.
Eend is nl behoorlijk vet, kan zijn dat je hond er nog wat moeite mee heeft (aan de dunne gaat)
Gebruikersavatar
Door nova
#1994339
Ieke-Meike schreef: Hallo allemaal,

Ik had me in de Bar-plaats al voorgesteld en daar wat meer info gegeven over mijn Meike.

Meike heeft een glutenallergie en mag geen granen hebben. Omdat ze gigantisch heftig reageerde op kip, zijn we daar helemaal mee gestopt. Omdat we in de toekomst misschien helemaal over willen gaan op Barf, vroeg ik me af waar ik dan mee zou moeten beginnen qua botten...

Want ik las dat je meestal met kippennek etc. begint, maar die willen we dus liever niet geven.

En dan nog iets, is het erg als ze tijdelijk wat veel lamspens krijgt? Dat is namelijk makkelijk verkrijgbaar (wordt afgewisseld met lamsvlees en vis (pangafilet, uit zakken van supermarkt)). We moeten nog even een weekje wachten tot de bestelling haaksbarf binnen is (is altijd beter dan brok en wil me eerst goed inlezen in Barf'en...

jouw hond overleeft het echt wel als die een weekje of zo alleen lamspens en  vis krijgt.
Wel zou ik eerder wat sardientjes kopen(weekmarkt  ;)  in plaats van die panga filet

je zou een oproepje lunnen plaatsen of een andere BP-er misschien  wat vleesbot  voor je wil afstaan , dan kun je de tijd heel goed overbruggen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door