Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ireen
#198811
Deze topic staat ook al bij Guus en loed en diarree, maar ik wil anderen dit ook niet onthouden. Ik was perplext!

Ik kom net van de DA!!!

Mijn vermoedens lieten mij niet in de steek, maar jongens!! Wees trots op me. Ik heb mijn rug gerecht! En dat om zoiets simpels als een spuitje.

De DA onderzoekt Guus, palpeert zijn buik, luistert naar de peristaltiek en vindt niets verontrustends. Diarre, zie je vaak bij jonge honden , komt heeeeeel veeeel voor zegt de DA.
Hij is wel zichtbaar geschrokken van mijn opmerking dat Guus een spons kapot heeft gemaakt in stukjes! Hoe ik zo stom kon zijn (daar kwam het wel op neer) om hem een spons te geven, dat was doodsoorzaak nr 1 van de jonge honden!

(ja ik heb expres een spons laten liggen in de garage en Guus een spons gegeven)

De Da draait zich om na het palperen en zonder overleg maakt hij een spuitje klaar. Terwijl hij er mee bezig is (en ooverigens gewoon doorgaat met het klaarmaken) zeg ik dat ik liever niet wil dat Guus antibiotica krijgt.
Op mijn vraag wat hij nu wil gaan geven, geeft hij geen antwoord en hij heeft Guus zijn vel al bijna beet.....

Zal ik het nog spannender maken?

"Het is geen antibiotica"en gaat gewoon verder.
Ik zeg nogmaals, maar wat IS het dan? Geen antwoord. Hij gaat verder en zijn spuit is klaar. Hij komt richting Guus.............
Ik zeg, "als het een simpele diarree is, wil ik het liever eerst oplossen zonder een spuitje, maar als ik nu weet wat u wilt geven als het geen antibiotica is, wat is het dan wel...?"
"muscovan". (als ik het goed gehoord heb)
"Ik heb het geloof ik toch liever niet, ik wil het liever eerst nog een dagje aankijken."
"WAT DOET U HIER DAN ALS IK HEM TOCH NIET MAG BEHANDELEN...!!!"
"Sorry maar ik wil er eerst nog even een nachtje tegenaan kijken. Ik wil liever niet zoveel medicijnen geven. Muscovan zei U? wat doet dan dan?"
"Het legt de darmen stil".

"" Maar als het een spons is wat een verstopping veroorzaaakt, heeft het stilleggen van de darmen dan wel een gunstig effect op de hond"?
"Heeft u er verstand van ofzo?"
"nee""
"Bent u dokter"?"
"Nee hoor ik ben maar een simpele operatie-assistente".

Hij gaat zichtbaar verbaasd toch maar achter zijn compu zitten en pruttelt nog wat na. Ik vraaag nog wat over het middel, maar ik krijg weinig sjoeger.
Ik zei ook, als het zoveel voorkomt die diarree, niet alle honden met twee dagen diarree krijgen toch meteen een spuitje? Wij krijgen toch ook niet meteen een spuitje als we diarree hebben? Sorry, misschien zit ik er naast en ik zal morgenavond weer komen als hij nog diiarree heeft (ik ging bijna overstag hoor)".

Met alle artikelen over DA en hun inkomsten uit toeleveranciers van medicijnen...... Ik kreeg meteen zo'n gevoel van. Hij baalt dat ik geen spuitje wil voor Guus. Hoe meer hij omzet van dat spul, hoe beter het is
voor zijn inkomsten. Of is dat onjuist van mij geconcludeerd?

Nou ja. Ik ben naar huis gegaan zonder spuitje.

Toch blijft er een kans bestaan dat het de spons is die Guus de diarree geeft. Verstopping dus. Maar hij voelt niets ernstigs, maar hij sluit het niet uit.

De ontlasting onderzoekt hij nog.

Ik los het liever eerst zelf op. Zonder medicijnen. Als het echt de spuigaten uitloopt, dan kom ik weer. Toch?

Diarree bij jonge honden. Het komt zo vaak voor.
En hup, er zit al een spuit in! Dat KAN toch niet zomaar zonder overleg?
Zijn reactie toen ik zei dat ik liever geen spuitje had (zonder overleg), was echt op zijn zachts gezegd 'eigenaardig'.

Ik ga per direct opzoek naar een jonge moderne DA in groningen en omstreken. Wie biedt?

Overigens heb ik lekker niets gezegd over Barf!!! Hij vroeg wel of Guus nog wat gegeten had en ik heb gezegd, wat rauw vlees vanochtend. Geen reactie
verder.


Groetjes Ireen
Door Lizzy
#198831
Tjonge jonge Ireen, wat heb jij een hoop moeten doorstaan zeg!!! Mijn hemeltje.....! Ik vind dat je je wel heel kranig hebt gedragen en ik vind het erg jammer dat jouw DA zich zo koppig heeft gedragen. Want het kan best zijn dat er nu (of morgen) medicijnen nodig zijn, maar dan had hij toch gewoon rustig kunnen uitleggen hoe of wat?

Nou Ireen, ik hoop gewoon dat jouw hond morgenochtend geen bloederige diarree meer heeft en dat je het even aan kunt kijken.....

Geef hem desnoods even wat extra probiotica en wat okugest van VSM (heb je waarschijnlijk niet in huis maar kun je misschien morgen halen). Houdt hem verder maar haarscherp in de gaten!

Groetjes en sterkte, Lizzy
Door Ineke
#198848
Mijn complimenten hoor.

Ik zou zoiets wel willen, maar ik durf dat niet.

Ik laat me gewoon optrommelen, zodat de DA kan zeggen: Nee hoor, dat gaat vanzelf over (dikke darm diarree). Zo niet, dan heb je hier een kuurtje voor het geval dat, maar ik kan die medicijnen niet terug nemen als je ze niet gebruikt.

Wat voor een muts ben je dan? Juist, een stomme muts ::)
Laatst gewijzigd door Ineke op wo 03 nov 2004, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#198854
Het middel wat je DA wou geven is Buscopan, een erg zwaar middel, bij een simpele diarree.

Veel succes met het zoeken van een nieuwe DA maar of een jonge moderne Da beter is :-X
Door Truus
#198857
Ik vind het wel heel knap van je, beter gelijk een weerwoord dan achteraf spijt hebben.Een andere D.A., lijkt me i.d.d niet zo'n gek idee ,want in deze heb je geen vertrouwen meer.
Sterkte.
Door sandra1
#199162
Hoe is het nu met hem? Ik vind dat je trots kan zijn op jezelf en wat en ... van deen da. Hier zit er ook zo een en ik ben snel naar een ander gegaan.

Sandra
Gebruikersavatar
Door Hitam
#199222
Goed hoor! Laat je niet kisten. Het is jouw hond en jij bepaald wat er wel of niet in gestopt wordt.
Buscopan, legt inderdaad de darmen stil en bij diarree probeert de hond juist van alls kwijt te raken.

Het is eerder een middel voor darmkrampen zonder diarree. En ik las in het Flatcoat blad juist een stukje over een pup die nierschade had gekregen mogelijk door Buscopan.
Door ikke
#199256
Dierenkliniek Dallenga
Farmsumerweg 142
Appingedam
tel. 0596-670670

Zijn jonge mensen en je kunt er rustig je mening verkondigen.
Ze zijn het er niet altijd mee eens maar jij bent de klant.


groeten Anna 2
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door