Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door gerie
#1992030
Mijn hond is 2 jaar en heeft een pollen allergie, wij wonen in de bossen en rondom veel groen dus, wat kan ik haar het beste geven?
Door Lizzy
#1992051
Welkom op Barfplaats.

Ik zou graag willen weten wat je hond eet. Dat is namelijk de basis van een gezond lichaam, zelfs bij allergieen.

Hoe uit de allergie zich?

Heb je al eens Puur Pollen van Puur Natuur geprobeerd?
Door Esther Q
#1992125
Oh wat vervelend joh! Mijn hond heeft ook pollen allergie gehad, tenminste, dat denk ik, het is nooit bewezen, maar hij had alle signalen. Hij at destijds brok. Ik ben toen eerst kant en klare vleesvoeding gaan geven en hem gaan ontgiften (met groene leem). Na een tijd (ik geloof enkele weken tot een paar maanden) begon hij wat op te knappen. Niet dat hij er vanaf was hoor, maar het ging beter. Na een maand of 3-4 ging ik zelf samenstellen, barf voeren dus, vleesbotten, orgaan, vlees enzo. En zo af en toe weer ontgiften, soms met groene leem, andere keren met drainage compositum. Ik deed dit in samenwerking met een holistische dierenarts. Hij kreeg ook puur pollen erbij. Toen ging het met stapjes nog weer steeds beter. Hij was 1 toen het begon en toen hij 3 was, was er nog 10% over van de klachten. Inmiddels is hij 7 en al zo'n 1,5 a 2 jaar volledig klachtenvrij. Hij woont nu wel in een ander klimaat, dus misschien groeit hier niet datgene wat bij hem in NL erg gevoelig lag.
Sterkte met je hond!
Door nienk
#1992240
inderdaad wat lizzy zegt, wat eet de hond? en hoe weet je dat ze een pollenallergie heeft + wat zijn de klachten? wat heb je al aan mogelijke oplossingen geprobeerd?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door