Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#1991207
IK zit net een bestelling te maken voor carnibest en opeens vraag ik mij af of het misschien goed is om mijn volwassen kater met ondergewicht gedeeltelijk (de helft of een kwart) carnibest kitten te geven, zit daar meer energie in???
Door C@rine
#1991214
Het is dezelfde samenstelling alleen een fijnere maling.
Maar kijk je op de site dan staat er bij de kittenversie 2 % meer vet.
De vleesmix heeft ook 2% meer vet, en de eend 3 % meer vet ;)
#1991247
Maar als er zo weinig verschil is, dan kunnen de andere poezels het ook gewoon eten toch? Net weer even wat anders in het bekkie. Alhoewel, ik vrees dan dat ze de grovere gemalen kvv (tinlo voor de hond bv) niet meer willen als ik ze zo lekker verwen met dat extra fijn gemalen spul hihi
Door C@rine
#1991263
Je hebt alleen van natuurvoer een kitten maling.
Ik voer ook alles door elkaar Carnibest , Tinlo en grove pens met een eitje.
Hier eten eigenlijk de katten altijd met de honden mee, dus altijd grof.
#1991629
[quote="koekje"]
Ik denk niet dat CB-kitten veel zoden aan de dijk gaat zetten. Je portemonnee zal er wel van af slanken, maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is.
[/quote]
Hij is net zo duur als de gewone vleesmix en natuur :) Ik heb een paar kilo besteld, ben benieuwd. Ik vind het wel wat voor mij zooitje om dit te weigeren, te fijn....
#1991631
*Yvje* schreef: Aaaaah.. dat probleempje heb ik hier ook nu. Ze mogen beiden wel wat aankomen maar
de eend( kan hier niet aan de vleesmix komen) gaat er niet bepaald goed in.
Eend vind hij ook maar zozo. Volgens mij wil hij gewoon zijn super slanke lijntje houden...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1991636
Ow, ik dacht dat je de hondenversie voerde (die is goedkoper). Als je denkt dat ze het zouden kunnen weigeren, gewoon eerst maar 1 rol aansnijden en als het dan niets is, kan je het altijd nog doorverkopen.
#1991717
In de hondenversie zit pens toch? Ik kan er op de site van Carnibest niets over vinden. Ga toch maar eens een rolletje jatten bij m'n ouders, misschien eten ze dat wel  ::) Is toch aanzienlijk goedkoper
Laatst gewijzigd door Rianne145 op do 14 apr 2011, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door C@rine
#1991783
De katten krijgen de diabetis hondenversie; natuur, lam, eend, kalkoen, en de licht want daar zit ook geen rijst in.
2 X per week 1 dagskuiken en 2 X per week pens met ei.
En dat dan ook nog afgewisseld met Tinlo, de bakjes zijn altijd leeg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door