Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1991395
De laatste dagen heeft Sally afwisselend diarree en normale ontlasting.
Meestal gaat ze de eerste keer zitten en is het 2 keutels 'normaal' en dan wat later gaat ze nog 1 of 2 x zitten en is het echt dun. :(

Haar voeding is niet veranderd, ze krijgt iedere dag compleet. Wel krijgt ze sinds 2 weken dagelijks rimadyl, zou dat het kunnen zijn?

Ik heb ook al een paar keer iets 'raars' ontdekt in haar dunne ontlasting. Gister zaten er dingentjes in die leken op rijstkorrels. Ik dacht aan wormeneitjes maar mevrouw is nog geen 2 maand geleden ontwormt, dus dat lijkt me sterk.

Zou het een idee zijn om haar vandaag een pensdag te geven? Zodat alles 'schoon' kan spoelen?
Of hebben jullie nog andere oplossingen/ideeen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1991398
dat ze 2mnd geleden ontwormt is wil niet zeggen dat ze nu geen wormen zou kunnen hebben...dus dat kan makkelijk..
zou eens wat opvangen en het nalaten kijken....
daarbij kan probiotica geen kwaad
Door Lizzy
#1991401
Helaas gaat er geen preventieve werking uit van ontwormingsmiddelen dus het kan best, dat ze opnieuw wormen heeft. Je zou een mestonderzoek kunnen laten uitvoeren. Dan weet je of er wormen zijn, zonder dat je er eerst opnieuw gif in gooit terwijl het misschien niet nodig is. Wormmiddelen tasten wel de darmflora aan dus ik zou die opnieuw opbouwen met probiotica (en ik vind dat de capsules beter werken dan pens - ik vind Arkopharma Acidophilus erg goed) en propolis. Dus zomaar opnieuw ontwormen moet ik je echt ontraden!

En verder zou het heel goed de Rimadyl kunnen zijn.

Bijwerkingen Rimadyl:
Zoals ook voor andere NSAID’s kunnen incidenteel de volgende bijwerkingen worden geconstateerd: braken, diarree, gebrek aan eetlust, gastro-intestinale ulceratie en bloeding. Zeer zelden worden levertoxiciteit, disorientatie, rusteloosheid, nierproblemen en huidproblemen gezien. In uiterst zeldzame gevallen is sterfte geconstateerd. Wanneer zich bijwerkingen voordoen, dient de therapie direct gestaakt te worden en het dier, indien nodig, aanvullend behandeld te worden.
Door Lonaa
#1991408
Hmm, stoppen met de Rimadyl dan? Haar 'kuur' duurt in principe nog 2 weken..

Ik heb hier nog groene leem staan, is dat wat om te gaan geven de komende 2 weken? Of kan dat niet met de Rimadyl?

Lizzy, nadat ze ontwormd is heeft ze weken wel normale ontlasting gehad. Alleen nu dus niet.  :-\
Door Lizzy
#1991440
Lonaa schreef: Hmm, stoppen met de Rimadyl dan? Haar 'kuur' duurt in principe nog 2 weken..

Ik heb hier nog groene leem staan, is dat wat om te gaan geven de komende 2 weken? Of kan dat niet met de Rimadyl?

Lizzy, nadat ze ontwormd is heeft ze weken wel normale ontlasting gehad. Alleen nu dus niet.  :-\
Ik zou dat overleggen met de DA.

Is de diarree heel ernstig? Wat je kunt doen is groenlipmossel erbij geven. Dat beschermt maag en darmwand. En daarnaast zou je een heel klein beetje Schindele's mineralen erbij kunnen geven. Ik denk dan aan een kwart tot halve theelepel door de maaltijd, samen met Rimadyl. Groene leem moet je niet geven samen met Rimadyl omdat dit de werking verminderd. Schindele's mineralen kun je wel geven samen met medicijnen. Je kunt ook nog een andere pijnstiller proberen. Metacam en Previcox zouden best bij jouw hond minder bijwerkingen kunnen geven.
Door Lonaa
#1991446
Lizzy schreef: Ik zou dat overleggen met de DA.

Is de diarree heel ernstig? Wat je kunt doen is groenlipmossel erbij geven. Dat beschermt maag en darmwand. En daarnaast zou je een heel klein beetje Schindele's mineralen erbij kunnen geven. Ik denk dan aan een kwart tot halve theelepel door de maaltijd, samen met Rimadyl. Groene leem moet je niet geven samen met Rimadyl omdat dit de werking verminderd. Schindele's mineralen kun je wel geven samen met medicijnen. Je kunt ook nog een andere pijnstiller proberen. Metacam en Previcox zouden best bij jouw hond minder bijwerkingen kunnen geven.
De diarree valt wel mee, het is iedere dag ook vast zeg maar. Net wezen wandelen, niks aan de hand, normale mooie keutels.

groenlipmossel heb ik vaker gehoord, voor een heleboel dingen geloof ik. Daar ga ik maar eens achteraan. :)

Is er een 'vriendelijk' ontwormmiddel trouwens? Ik gebruik nu, als het nodig is, voor de katten en de hond Milbemax.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door