Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1989751
Zaterdag tijdens de wandeling liep Sammy ineens mank en op 3 poten, ze had last van haar linker voorpoot  :-\

Thuis gekomen, alles bevoeld maar ze gaf nergens pijn aan, ze wilde er alleen niet op staan.
Rustig aan gedaan en aan de riem uitgelaten.Zaterdag avond ging het al een stuk beter en zondag liep ze weer gewoon.

Gister tijdens de wandeling gaf ze ineens een gil en weer die linker voorpoot.
Weer alles bevoeld maar ze gaf weer nergens pijn aan, ik kan overal aanzitten en haar poot ook gewoon bewegen.
Gister wilde ze niets meer, ze sliep alleen maar en liep op 3 poten. nu gaat het alweer wat beter, ze gebruikt de poot wel, maar loopt nog niet goed.  :-[
Voor zover ik weet heeft ze ook niets raars gedaan.

Ze heeft geen last van haar rug, vorig jaar toen ze zo'n last had van haar rug heeft ze ook een paar dagen mank gelopen met haar linker voorpoot en hier zijn toen ook foto's van gemaakt. Was niets op te vinden, dus de DA dacht dat ze vanwege haar rug, haar gewicht op haar voorpoten gooide en dat ze ze overbelast had. Ik heb haar rug helemal bevoeld maar ze geeft hier geen pijn aan.

Omdat ik dus niet weet waar de pijn vandaan komt (gewrichten, zenuwen of spieren) weet ik niet zo goed wat ik erbij kan geven.
Ze heeft de komende dagen iig rust en mag niet los en als het morgen nog niet over is dan maak ik natuurlijk een afspraak met de DA.
Maar is er voor nu iets wat ik er misschien bij kan geven, bv traumeel of bv zilverwater??
Door Sietie
#1989770
zeker 2 tot 3 weken lijnrust alleen even laten plassen en poepen en weer rust (bench)daarna zou ik hem nog steeds aan een (lange) lijn uitlaten dat hij dus niet weer gelijk volop gaat rennen, grote kans dat het dan weer mis is... eerst rust, en als hij weer goed loopt daarna langzaam opbouwen.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1989827
Rust krijgt ze zeker, buiten loopt ze aan de lijn en zijn kleine rondjes.
Binnen houdt ze zich zelf erg rustig, ze gaat liggen op haar kussen en beweegt zich niet  :-\
Ze heeft duidelijk last van haar poot.

@Esther: uiteraard wil ik ook weten wat er aan de hand is, maar het kan ook zijn dat ze zich verstapt heeft en dat het helemaal over gaat met rust. Als het te lang duurt ga ik natuurlijk naar de DA  :) :)
Door Erna
#1989831
Zit er niets tussen of in de kussentjes?

Verstappen is inderdaad een mogelijkheid maar zou met een klein weekje toch wel over moeten zijn na de nodige rust.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1989859
Erna schreef: Zit er niets tussen of in de kussentjes?

Verstappen is inderdaad een mogelijkheid maar zou met een klein weekje toch wel over moeten zijn na de nodige rust.
Nee, ook niets tussen haar of in haar kussentjes, die heb ik goed bekeken.
flodder en dwarrel schreef: Flodder reageert goed op traumeel en als ze veel last heeft verhoog/verdubbel ik de corta rx voor een aantal dagen

komt het misschien vanuit haar nek?
Of het vanuit haar nek komt, geen idee eigenlijk, maar wel iets om te onthouden.
Ik heb niet het idee dat ze last heeft van haar nek, maar dat zegt natuurlijk niets  :-\
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1990579
Senta schreef: Ik zou het idd een paar dagen aankijken, lijnrust en met een week foto's laten maken.
Succes!
Ja, dat was ik inderdaad van plan.
Gelukkig loopt ze inmiddels al wel een stuk beter, maar ze loopt nog niet zoals ze hoort te lopen.
Ze zakt nog steeds door haar schouder lijkt het wel  :-\ :-\
Door Lizzy
#1990991
Misschien heeft ze wat artrose in schouder of voetje? Ik zou ook Traumeel geven en desnoods een paar dagen pijnstiller en dan kijken hoe het gaat. En rustig aan doen. Sterkte met je meis :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1991360
Lizzy schreef: Misschien heeft ze wat artrose in schouder of voetje? Ik zou ook Traumeel geven en desnoods een paar dagen pijnstiller en dan kijken hoe het gaat. En rustig aan doen. Sterkte met je meis :-*
Tja, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ze krijgt inderdaad traumeel en pijnstilling.
Gelukkig loopt ze alweer een stuk beter, af en toe zakt ze nog lichtjes door de haar voorpoot, maar we gaan de goede kant op.
Zodra ze weer goed loopt gaan we het wandelen weer ietsjes uitbreidden, kijken hoe dat gaat  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door