Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1986471
Ik maak ook met veel plezier van mijn drogertje  :D
Omdat onze hond op sommige dagen erg veel stukjes gedroogd vlees als beloning krijgt (als er weer een nieuw trucje aangeleerd wordt want dat werkt  prima  ;D)  vraag ik me af of ik deze beloningen weer in mindering moet brengen op zijn eten?
Ik heb hier ergens gelezen dat dat moet maar hoe doe je dat dan? Hoe kun je dan berekenen hoeveel je minder moet geven? Pfoe lijkt me wel heel ingewikkeld.

Dit is denk ik ook afhankelijk van welke gedroogde organen je als beloning geeft omdat er in het ene orgaanvlees meer voedingsstoffen in zitten dan het andere.

Ik droog voornamelijk long omdat ik denk dat daar vrij weinig voedingsstoffen in zitten dan lijkt het me dat het toch geen kwaad kan als het hij wat meer krijgt?
En welke dingen zijn nog meer geschikt om als beloning te geven zonder de rest van het menu van die aan te passen?
of loopt het sowieso niet zo'n vaart en hoef je het menu niet aan te passen?

Groetjes
Ineke
#1986495
Ik verreken niets dat ik aan gedroogde snacks geef. Soms krijgen ze veel beloning, soms wordt er weinig gesnackt. Soms is de beloning m.n. spiervlees, soms zalmkoekjes, soms orgaan. Ik ben wel matig met lever (dat is dan meteen een ultieme beloning) maar ik geloof niet dat het zo heel precies komt allemaal, want dat doet het bij onszelf ook niet ;)
#1986523
Voor mn Border Collies doe ik dat eigenlijk niet. En ook gedroogde long houd ik geen rekening mee.
Maar mn kleine Mickey van 8 kilo daar let ik wel op. Dus als zij een groot stuk gedroogd vlees of vis krijgt, dan krijgt ze s'avonds wat minder. Ik doe dat op het oog en reken het niet uit. Maar ik weet wel dat als ik dat niet doe- dat ze dan snel te dik wordt.
#1987536
Het meeste wat ik droog is arm wat voedingswaarde betreft. dus dat reken ik niet mee. Zijn ze wat aan de magere kant geef ik ze wat makkelijker rijkere gedroogde dingen extra dan wanneer ze goed op gewicht zijn. Indien ze een keer wat meer orgaan als beloning hebben gehad, dan trek ik het wel af van de wekelijkse hoeveelheid. Te veel orgaan geven is namelijk niet zo goed omdat het de zuiveringsonderdelen van een levend wezen zijn, dus ook vaker een opslag van minder goede stoffen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door