Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 3 borders en een cairn
#1982944
hallo allemaal,
onze cairn terrier heeft een ruikende vacht, muffe lucht .
wie heeft er tips of ervaring mee .
hij is 4 jaar oud zijn hele leven al op vers.
wie weet wat dit kan zijn .
Door 3 borders en een cairn
#1983153
hoi van aalst en corine .

denk niet dat dat het is , hij is net getrimt  en gaat om de paar maanden heen  , het zijn ook niet zijn anaalklieren daar heeft de trimster al naar gekeken.
zij geeft aan dat het van binnenuit komt een soort vettigheid
ontgiften heb ik voor 1.5 jaar geleden al is gedaan met groene leem. heeft niet veel effect gehad.
het gekke is dat hij zelf geen jeuk heeft of zo alleen voor ons is het niet zo prettig die geur.
Door millyckk
#1983171
Mijn hond heeft ook een tijdje een nadrukkelijke lijflucht gehad, heb toen extra visoliecapsules gegeven. Spreeuwtje op dit forum gaf geloof ik  zeewier, de precieze naam is me even ontschoten...

Edit: even gezocht: Zowiera heet dat spul
Door Lizzy
#1984641
Bij een overheersende lijflucht kun je ook chlorella proberen. En dan niet de dosering geven die op de verpakking staat want dat is veelste weinig. Je moet het echter wel langzaam opbouwen omdat het ook ontgiftend werkt. Dus je begint met 2 keer per dag 1 tablet. Dat geef je een paar dagen en dan geef je 2 keer per dag 2 tabletten. Weer een paar dagen. En dan 2 keer per dag 3 tabletten. En zo verder totdat je er stuk of 15 a 20 geeft.
Door 3 borders en een cairn
#1988060
hallo allemaal, had het deze week erg druk vandaar de late reactie .
heb inmiddels zeewier opgehaald en gaan dat is proberen, hou jullie opde hoogte.

bedankt voorde tips.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door