Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1982498
Blitz krijgt nu ruim 2 maanden barf en het gaat geweldig. maar hij heeft wel een droge huid op z'n onderrug. Ook wat korstjes. Nu krabt hij wel met z'n voortandjes, maar dat is ook een beetje pupeigen. Hij heeft geen vlooien of eitjes. We geven hem elke week op zaterdag vis.
Nu vertelde iemand mij dat ik visolie moet aanschaffen. Maar een ander zei weer iets vaker vis te geven. Mij lijkt dit ook prettiger. Hij krijgt zalm of makreel. Ik reken dit altijd tot bot omdat het kop en staart en een stukje lichaam is. Zou hij misschien meer vis moeten? Hij krijgt ook knoflook in z'n groenten en een rauw eitje.
Het gekke is hij glimt als een spiegel en iedereen valt dat op.
#1983101
Ik heb het soms wel gehad met Rocky dan kreeg hij weer eens af en toe een korstje brood  , nu krijgt hij dat echt niet meer en gaat stuk beter.


En ze hebben het een keer gehad maar toen hadden ze dus wel vlooien ook al dacht ik van niet.


Ik deed er honing zalf op dat ging perfect ;)
#1983178
Onze Manu heeft een heel gevoelig huidje en een heel dunne vacht. Ook schilfers en hij heeft heel snel wondjes bv van Rana omdat die niet al te subtiel met hem speelt.

De groentemix schoot er bij mij toch wel eens in maakte met vlagen een hoeveelheid aan maar vergat het ook vaak. Ergens op het forum heb ik een reactie van iemand gelezen die zei dat met de groentemix de vacht van haar hond er veel beter uitzag en sindsdien ben ik er alert op dat ze echt elke dag groentemix bij het eten krijgen en het lijkt wel of Manu zijn vacht er beter en wat voller uitziet.

Weet niet of je hier wat aan hebt maar het is misschien het proberen waard......
#1983358
Groenten is inderdaad een goed idee. Ik vind ook dat vachten er beter uit zien met groenten. En ja, je kunt wat meer vis geven maar soms is dat niet voldoende en doe je er beter aan om elke dag visolie te geven tot de vacht opgeknapt is (dit kan trouwens nog met ontgiften te maken hebben) en daarna over te gaan om 3 keer per week visolie. Niet iedere hond heeft namelijk dezelfde behoefte aan omega 3 vetzuren (zoals in visolie) en het hangt er ook maar net vanaf wat je hond voor de rest eet of de balans tussen omega 3 en omega 6 vetzuur wel in orde is.
#1984513
Lizzy schreef: Groenten is inderdaad een goed idee. Ik vind ook dat vachten er beter uit zien met groenten. En ja, je kunt wat meer vis geven maar soms is dat niet voldoende en doe je er beter aan om elke dag visolie te geven tot de vacht opgeknapt is (dit kan trouwens nog met ontgiften te maken hebben) en daarna over te gaan om 3 keer per week visolie. Niet iedere hond heeft namelijk dezelfde behoefte aan omega 3 vetzuren (zoals in visolie) en het hangt er ook maar net vanaf wat je hond voor de rest eet of de balans tussen omega 3 en omega 6 vetzuur wel in orde is.
Ik geef 15 % groenten. Welke/waar visolie kopen?
En waar kan ik lezen of wil je mij uitleggen hoe ik kan weten of de balans tussen omega 3 en 6 vetzuur goed is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door