Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#197532
Jonas staat nu sinds begin augustus op CB. Hij heeft nooit huidproblemen gehad tot die tijd. Nu heeft hij dus wel kale plekken (ook lichte plekken op zijn huid). Ik gooide het eerst op ontgiften, maar kan het dat nu nog steeds zijn? Hij krijgt er nl nog meer plekken bij. Het leek wel erger na zijn hapje (100 gr) vuile pens vorige week.
Tot wanneer kan ik er veilig vanuit gaan dat het ontgiften is (hij lijkt er geen last van te hebben) en wanneer moet ik het na laten kijken of iets aan zijn voeding veranderen?
Gebruikersavatar
Door Binno
#197968
:-\ Ik denk toch dat iets anders de oorzaak moet zijn, ontgiften duurt volgens mij niet zólang.
Eigenlijk heb ik hier niet echt een antwoord op, maar ik hijs je vraag weer even in de belangstelling ;D, misschien weet iemand anders wel iets zinnigs te zeggen...? ::) ;)
Door Lizzy
#197980
Drie maanden op versvlees dus. Nou, ik zou ook niet meer uit gaan van ontgiften. Misschien is ie allergisch voor pens? Volgens mij zijn er wel honden die daar niet zo goed tegen kunnen....
Door Cathelijn
#198212
bedankt voor de reacties! Ik gok het toch even op de pens die de reactie geeft. Vooral omdat hij nadat hij pens had gehad 's avonds een echte misselijkheidsaanval had. Dan wil hij naar buiten en eet alles wat los en vast zit (blaadjes, plantjes etc).
Eerst dan maar eens even geen pens(-staafjes) meer. Als dat niet helpt over op de kip/rijst? Volgens de Carnibest site zit daar geen pens in.
Hopelijk kunnen we het zo vinden, het begint nu een vlekkenhond te worden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door