Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1975754
Zal me even kort voorstellen. Ik ben Erna en heb een teckelpup van 10 weken.
(Degene waar het puppy vandaan komt zit ook op barfplaats  :))
Dit puppy is door de fokster kvv en barf gevoerd. Hij krijgt nu nog kvv en kippennekjes. Ik heb ook kipkarkas meegekregen van de fokster, moet ik dit klein maken of kan ik dat zo geven?

Ik ben ook op zoek naar een slager die barfprodukten kan/wil leveren. Weet iemand een adres voor mij in Oosterhout?
De dierenwinkel hier verkoopt wel kvv en kippen/eendennekjes, maar dan houdt het helaas op.
Anders moet ik naar Breda en het is makkelijker om het in Oosterhout te halen.

Het is wel een uitzoekerij, maar goed dat er dit forum is!
#1975906
Hey hoi Erna, het is even zoeken, anders kun je mss Lupa diervoeding laten leveren, in ieder geval de andere barfdingetjes. Ik zal zo eens hier vragen aan Petra of zij bij jou in de buurt komt, die rijdt ook heel wat af. Ik ben nu voor Jimmy op zoek, want die wil eigenlijk alleen nog maar barf eten. Eigenwijze teckel. Arme baasjes, bijna wanhopig. Groetjes Ingrid
#1975915
Hoi Ingrid,
Leuk dat je reageert. Ik zoek nog wel verder, moet toch iets kunnen vinden. Maar Gido eet alles, wist niet dat puppen zo snel konden eten, tis echt hap slik weg  :o.  Maar die kipkarkas dingen, moet ik die in stukken snijden of kan ik dat zo geven? Ik durf niet zo goed. De nekjes gaan er goed in, ik hou het wel vast tot het laatste stukje, maar hij kauwt goed.
Groetjes Erna
#1975933
De karkassen zou je in een plastic zak kunnen doen en dan plat slaan voordat je ze geeft aan je pup.
Eventueel zou je ze ook vast kunnen houden.
Als je het lastig vindt om adressen in de buurt te vinden dan kun je de online leveranciers laten brengen.
Ik ben een beetje lui en vindt dat ideaal wordt bij je thuis afgeleverd en je hebt veel keuze (bivoorbeeld: herby, richard versvoeding, lupa en er zijn er nog veel meer)
Zeker met de hoeveelheden die jij nodig hebt voor je kleine hondje is dat goed te betalen.

Succes!
#1976069
Onder de 50 euri wordt er niet altijd geleverd, als je plek hebt in je vriezer zit je daar zo aan. Ja, ik plet de karkassen en hou ze vast. Van versvoer.nl leveren ze ook jouw kant uit. Maar idd, Herby, Lupa ook. Nadeel van Herby is de slechte communicatie, of het moet nu verbeterd zijn. En ze zijn mij toen ik daar nog kocht 2x 'vergeten'. Duurde dus weken en weken. Geef je Gido wel eventjes een knuffel van mij :), dat kleine monstertje ;) Groetjes Ingrid
#1976520
In de plaats zelf is lang niet altijd genoeg. Je zou de slagers af kunnen gaan en de markt. Poeliers hebben vaak ook wel kippenorgaan (lever, hart, maagjes). Pens zal moeilijker worden, of een slager moet hier aan kunnen komen via het slachthuis. Spiervlees is het duurst als je dit allemaal bij slagers koopt. Zeker als je meer diersoorten geeft (lam en eend is vaak erg prijzig). Online bestellen is het goedkoopst.
#1976872
je kan ook als je wilt met mij meebestellen. Een vriendin van mij en ik zitten samen aan de 100euro en we bestellen bij Herby.
Mocht je mee willen bestellen dan kan dat altijd ( is ook in de buurt, in Rijen namelijk ). Je kan dan zo veel/weinig bestellen als je nodig hebt en hebt dan ook geen bezorgkosten.
Wij bestellen wel maar 1x per maand ( einde van de maand word het geleverd )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door