Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door ellyE
#1971888
hoi hoi
ondanks dat mijn honden veel kvv krijgen, wil ik jullie toch vragen of ik het allemaal wel goed doe.
ik heb 2 bouviers, een reu en een teef, beiden even groot en even zwaar ongeveeer 30 kg. ze kregen altijd volledig brokken en dat ging prima. die brokken hebben ze echt nodig, want ze gaan regelmatig in pension waar ze brokken krijgen en als ze mee op vakantie gaan, moeten ze ook brokken eten. bovendien heb ik zo 's morgens vroeg zie zo veel zin in dat geknoei met vers vlees.
ze krijgen nu:
elke ochtend een bak brokken (Prins Super)
's avonds krijgen ze vaak kvv (Darf of smuldier) of vers vlees van de slagter met daarin rundafval en schapenvet, vrij grof gemalen. ik geef er dan zelf groente bij. of ze krijgen botmix met groeten. soms krijgen ze een boterham of een restje pasta of rijst
ik ben sinds kort begonnen met botten: eerst kippennekjes, daarna kippenpoten en vorige week konijn.
ze hebben nergens last van, wat ik ze ook voorzet, ze eten alles, hoewel ze allebei een paar dingen niet lusten. de reu lust geen vis en konijn, de teef lust botmix 3 niet. dinsdag krijgen ze parelhoenkarkas, ben benieuwd of ze dat allebei lusten.
en dat is dus mijn vraag, ik geef ze dus van alles door elkaar, ik ga er dus van uit dat ze alles voedingsstoffen binnen krijgen, ik varieer veel, ze krijgen geen dag hetzelfde te eten. ze zijn allebei gezond, zien er goed uit.  maar..is het wel goed wat doe?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1971906
Die boterham en pasta en rijst zou ik laten liggen,hebben de honden niet nodig.

In KVV dus smuldier /darf zit al organen dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Je zou ook 1 x per dag eten kunnen geven dan hoef je niet te "knoeien"met eten geven in de ochtend.

Dus af en toe een kipkarkas/parelhoen/konijn is dan prima.

Anders kan je ook een dag alleen maar KVV geven in de ochtend en in de avond iets van botwerk erbij.
Door Esther Q
#1972305
Als het gootste aandeel van je voeding uit brok en complete kvv bestaat dan komt het niet zo nauw wat je daarnaast aan barfproducten geeft. Als je ze af en toe lekker wat kluifwerk geeft en een eitje dan is dat prima. Gaat het aandeel barf in de richting van zo 30% van de totale voeding, dan zou ik gaan letten op de verhoudingen vleesbot, spiervlees en orgaan.
Door ellyE
#1972806
oke, bedankt. ik zal eens op gaan schrijven wat ze elke dag eten, misschien krijgen ze wel meer dan 30 % barf.
dat brood en pasta krijgen ze als tussendoortje, als extra, omdat ze het lekker vinden, het is geen vast onderdeel van het voer.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door