Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door miauw
#1968616
Omdat ze maar 1 dag (of zelfs korter) nodig heeft om de vleugel op te eten verdeeld over de dag of minder, vroeg ik me af of ik het vlees in een glazen schaal met deksel erop in de keuken buiten de koelkast kan laten staan. Want voor 1 dag blijft het toch wel goed of is het risico toch te groot omdat het rauw is?
Deze vraag geldt eigenlijk voor alles rauw en het vlees van oa het merk Barf.

Ik neem ook aan dat bv rauwe kip, in stukjes gesneden en Au bain-marie opgewarmd niet meer in de koelkast bewaard mag worden, wanneer niet alles gegeten wordt of is dit een verkeerd idee.
Het mag dan wel op het aanrecht in een glazen schaal afgedekt bewaard blijven natuurlijk 1 dag?

Anderen merkten op dat ik veel te voorzichtig met haar omga en een poes meer kan hebben dan ik besef. Dat ze in andere landen maar moeten eten wat ze vinden en zelfs uit bv vuilniszakken moeten eten en nog levend rondlopen, wel mager maar toch levend. 
Door Too
#1968973
Ik bewaar en ontdooi t in de koelkast, net zo makkelijk.

Alleen in de winter wil ik nog wel s 1 maaltijd zo ontdooien, maar mijn keuken verwarm ik niet.

Au bain marie is alleen voor de haastklus, t badje van Marie is dan slechts lauw, kleine porties zijn zo snel ontdooid [zelfs een half uurtje in koud water werkt]
Door mirdj
#1969688
Ik doe hier niet aan na 10 minuten het eten weer weg halen, dat heb ik een tijd gedaan maar werkt gewoon niet. De heren bepalen zelf wanneer ze eten en gaan niet (sneller) eten als ik het na 10 minuten weg haal. 's Ochtends krijgen ze hun portie en meestal is dat binnen een uurtje op. Het ligt er een beetje aan wat ze krijgen want ze laten het ook gerust staan tot ze honger krijgen. 's Avonds krijgen ze dan de volgende portie en dat kan ook wel eens de hele nacht staan. Ik laat de porties niet langer staan als ze niet hebben gegeten, ze krijgen altijd een nieuw portie als het etenstijd is. Hier vind ik ook alleen volle bakken terug als ze het echt niet moeten.
Door Limpy
#1969709
´s Winters staat hier eea ander ook wel ens wat langer, das het voordeel van een koel huis, vooral ook de keuken.
In de zomer krijgen ze hier echt maar een uur om te eten, loop je dan je maaltje mis omdat je graag treuzeld?
Jammer dan, ´s avonds weer een kans....
Als het echt warm is laat ik ´s nachts wel de bakjes staan omdat ze dan vaak beter eten, maar overdag met die warmte gaat het echt de koelkast in.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1979251
Meestal eet ze hier in één keer haar portie op, maar het gebeurt wel eens dat ze maar de helft opeet. Ze krijgt altijd ´s avonds te eten en ´s ochtends is alles op. Als het dan nog niet op is, dan haal ik het wel weg.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door