Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jess
#1963911
Onze Cardigan pup is een tijdje ziek geweest. Veel slijm bij de ontlasting en ook alleen maar slijm zonder ontlasting.
Hij is sinds 11 weken oud bij ons en ik heb hem toen de volgende dag gelijk overgezet op KVV.
Voor onze 1,5 jarige lab heb ik afwisselend Bibi, Lotgering en Smuldier.
Dus die kleine kreeg dat ook.

De da kon niks vinden en ik ben gaan kijken naar de ontlasting na bepaalde merken. Hij was opgeknapt door de medicijnen van de da en ik ben toen een paar dagen Lotgering gaan voeren omdat ik dacht dat het aan Bibi lag.
Maar toen begon het weer en ik heb toen voor de zekerheid een paar dagen Bibi gegeven.
Nu is zijn ontlasting weer goed, maar ik twijfel.

Is hij gevoelig wat betreft zijn darmen en is Lotgering te vet en zwaar voor hem?
Of is het toeval en ligt het ergens anders aan? Ik durf hem niet weer een paar dagen Lotgering te geven, want wat als het dus echt daar aan ligt? Dan heb ik weer een ziek hondje.
Maar....welk merk haal ik dan in huis? En voor beide honden, ik ga niet met 2 schema's werken, heb nu al moeite met alles duidelijk in de vriezers leggen.
Maar Kivo valt al af, daar doet de lab het slecht op.

Oh, en het kan niet te duur zijn. Wil bv heel graag All Animal geven, maar zo rijk ben ik helaas niet.
Ik vind € 2,50 voor een kilo KVV duur zat. Kan wel iets duurder, maar een euro meer is voor ons op dit moment niet haalbaar.

Zucht, lastig dit zeg.
#1963938
barfen of zelf malen, dan weet je precies wat er in je mixen zit. Ook nog eens veeeeel goedkoper dan KVV :biggrin2:

Je kan ook botmixen kopen en deze aanvullen met vlees, orgaan, al dan niet gemalen en groenten.
In KVV's zit vaak iets van rijst/tarwe, plantaardige oliën ed. Dat kan problemen geven.

Ik neem aan dat je verschillende smaken voert, heeft hij van de ene smaak meer last dan van de andere?
Sommige honden kunnen niet goed tegen rund en kip. Dat kan je een tijdje weg laten, maar in KVV zit vaak kippenbot en rundvlees.

Mocht de hond echt niet tegen granen kunnen, dan ook magen & nekken liever niet, daar zitten vaak nog restjes in.
De andere hond kan dan gewoon mee eten.
Door jess
#1964023
Barf is geen optie voor ons. We hebben geen tuin en ik ga de honden niet in huis stukken prooi geven. Onze kinderen spelen op de vloer en na elke maaltijd gaan dweilen om het schoon te maken zie ik echt niet zitten. 
Ik zoek dus echt Kvv. Ik merk niet dat t aan een diersoort ligt. Ik weet dat lotgering best vet is en wss kunnen zijn darmen niet hebben.
Door Lizzy
#1964030
[quote="jess"]
Barf is geen optie voor ons. We hebben geen tuin en ik ga de honden niet in huis stukken prooi geven. Onze kinderen spelen op de vloer en na elke maaltijd gaan dweilen om het schoon te maken zie ik echt niet zitten. 
Ik zoek dus echt Kvv. Ik merk niet dat t aan een diersoort ligt. Ik weet dat lotgering best vet is en wss kunnen zijn darmen niet hebben.
[/quote]

Volgens mij heb jij nogal de verkeerde ideeen over BARF. Mijn honden eten gewoon normaal netjes op hun kleedje hoor, helemaal geen onhygienische wan-toestanden!

Biscuit met een stukje pens:
Afbeelding

Maar goed, waarom geef je de kleine niet gewoon Bibi en Smuldier? En wat je ook kunt doen is Bibi geven en daar een eetlepel van dat andere merk doorheen doen. Kijken wat er gebeurd. En dat kun je misschien opbouwen. Als je denkt "dit werkt niet", stop je ermee.
#1964121
Of als je ze echt geen hele stukken vlees of bot wilt geven, dan kun je ook altijd zelf gaan malen. Ik heb die beslissing ook genomen. Ik kan ivm dat de 1 niet kauwt, de ander niet kan kauwen en weer de ander die niet van kauwen houdt, niet hele botten geven. Zo weet je ook wat je wel of niet geeft  ;)
Door jess
#1966205
Alleen Bibi en Smuldier heb ik ook over nagedacht. Op zich niks mis mee natuurlijk.
Bleef een beetje aan de 3 merken om zoveel mogelijk afwisseling te hebben.
Ik ga toch nog een keer heel voorzichtig kijken hoe de kleine het doet op het huidige schema. Wie weet kan hij er nu beter tegen en is 2x in de week lotgering wel te doen voor hem.
En anders maar alleen Bibi en smuldier.
#1969007
In Lotgering zit lam, dat is vettig. Misschien ligt het daar aan?

Je kunt idd ook gemalen mixen kopen (spiervlees, orgaanvlees en bot) en daar je eigen KVV-mix van maken. Dan weet je beter wat je hond binnen krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door