Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1954114
ik mag mijn honden nu toch wel ervaren barfers noemen maar wat zijn nu eigenlijk ervaren barf botten?

ik heb laatst bij sw geitenribben en kalfribben besteld maar ik vind ze dus te hard.
misschien ben ik een muts maar durf het gewoon niet te geven.

ik kom niet verder dan kip, eend, haas, konijn, jonge geit, lam ed
ik kan hier wel genoeg varia uithalen hoor maar ben benieuwd wat ik nog meer kan toevoegen.
Door Anne in Zweden
#1954121
Kalfsborstbeen zou je nog kunnen overwegen. Dat is snoeischaarzacht, en toch zijn honden er vrij lang mee bezig. Verder zou je een lamsschedeltje kunnen proberen, maar daar ben ik zelf wel voorzichtig mee, en ik haal de onderkaak er altijd af. De rest van de schedel is dan best te doen.
Door smulpaap
#1954257
Fazant en parelhoen als je daar aan kan komen .... en de echte jonge geitenribben . En waarom een muts ? Als jij hebt gemerkt dat de ribben die je had te hard zijn ? Dan is het naar mijn idee alleen maar verstandig ze niet te geven . Of ik ben ook een muts  ;D ..... Nee hoor gekheid , ik test ook altijd vooraf .... het kan maar eenmaal fout gaan .... toch ? Ik heb dat hier bv met kalkoen . Ik durf het gewoonweg niet , en voer het dus ook niet .
Door signmodel
#1955711
fazant is volgens de prinsjes hier iets waar je alleen op jaagt en niet eet.
de jonge geitenribben zijn aldus de prinsjes heerlijk.
parelhoen gaan we proberen en staart dus ook.
maar als ik t zo bekijk is er dus niet heel veel verschil tussen beginners en gevorderde botten. want die jongen geiteribben zijn erg zacht,
en ja t kan maar 1 x is gaan en dat doen we wel als ik de mannen zat ben (niet dus)
Door Paula1976
#1955793
Hele kwartel, geplukt of gewoon ex-layer met veren, kop en al. Is Tico hier verzot op! Konijnkoppen zijn ook favoriet, lamsstaart, eendennek?

Succes!
Door wijkje
#1956404
Ik ben ook een muts met betrekking tot voeren van bepaald botwerk..Hier moet de eerste keer lamsribben nog komen..
En er is nog genoeg wat ik ze wel kan geven maar ik lees dus gewoon mee om een inventarisatie te maken wat wel kan..
Door Esther Q
#1956433
wendy71 schreef: Een goed bevleesde runderstaart. :)
Verteren jouw honden dat goed? En welk deel voer je precies? Of echt de hele staart?
Door wendy71
#1973994
Esther Q schreef: Verteren jouw honden dat goed? En welk deel voer je precies? Of echt de hele staart?
Ja, dat gaat heel goed, ik moet wel zeggen dat ze supergoed bevleesd zijn.
Het laatste dunne stukje(het eindpuntje van de staart zeg maar) hak ik eraf, dat vind ik te dun en dan ben ik bang dat ze dat in 1 keer doorslikken en dat vind ik eng.
Ik geef er wel altijd iets van pens/spiervlees bij, dat doe ik altijd met RMB's(heb ooit een verstopte hond gehad met een OP tot gevolg dus zodoende..) ;)
Door Barf
#1974860
Anne in Duitsland schreef: Kalfsborstbeen zou je nog kunnen overwegen. Dat is snoeischaarzacht, en toch zijn honden er vrij lang mee bezig. Verder zou je een lamsschedeltje kunnen proberen, maar daar ben ik zelf wel voorzichtig mee, en ik haal de onderkaak er altijd af. De rest van de schedel is dan best te doen.
Ze krijgen hier hele lamskoppen, de kaak laten ze zelf liggen, wel voer ik er altijd wat pens bij dan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door