Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1949978
Heeft er iemand wel eens een ei van de eend aan zijn hond gegeven?

Reus vond eieren altijd heel erg lekker, maar hij mag (nog) geen kip.

Ik denk dat ik ze wel kan kopen bij de toko.
Door Patj88
#1949998
Mijn duitse herder at regelmatig is een eenden-ei.
Is er nooit ziek van geweest.
Voor mensen zijn eendeneieren ook niet slecht ik heb ze ooit zelf gegeten.
Al kan een eend soms wel in modder geploeterd hebben en dan is er een verhoogd gevaar voor salmonella dacht ik  :-\.
Door nienk
#1950001
en is de schil bijvoorbeeld harder ofzo? ik gaf hem zijn kippeneitje altijd gewoon in zijn geheel, was ie ook ff lekker zoet mee.
Door Patj88
#1950010
nienk schreef: en is de schil bijvoorbeeld harder ofzo? ik gaf hem zijn kippeneitje altijd gewoon in zijn geheel, was ie ook ff lekker zoet mee.
De schil herinner ik me geen verschil te hebben gezien met een kippenei.
Het is wel een hele tijd geleden dat ik eenden had.
Mijn duitse herder had wel de neiging om eieren te stelen uit de stal en die at hij wel met de schil op.
Deze hond verteerde het wel goed en die stond op diner voeding dus had helemaal geen sterk maagzuur.
Door miik
#1950027
In canada aten wij de eende- eieren zelf en grbuikte ze om te koken en bakken.
Ik denk dat het ook voor de honden geen probleem is.
Door Juul
#1950029
De schil is iets minder bros, maar niet harder als een kippenei of zo. Ik kocht ze altijd bij een oud boertje hier in de buurt voor Falco. Boerje is er helaas niet meer.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1950048
Let er bij de eendeneieren van de toko op dat de wel rauw zijn. De meeste zijn namelijk gepekeld of anders gezouten.
Door nienk
#1950069
okee, ik ga op zoek! dankje koekje voor de herinnering, zag inderdaad op internet al een heleboel dingen over duizendjaren eieren enzo, maar maar weinig rauw.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1950072
century-eggs zien er aan de binnenkant helemaal anders uit, maar gewone eendeneiren zijn meestal wel gezouten of gepekeld. Vraag aan een verkoper (hopelijk tref je er 1 die NL of Engels spreekt, ik neem aan dat jouw Mandarijn ook niet zo denderend is) of ze helemaal rauw zijn of kijk anders op het etiket. Rauwe eieren zijn meestal niet zo lang houdbaar, maar in sommige toko's liggen de dingen lang in de schappen, dus zegt zo'n datum ook weinig.
Ik denk dat je bij Dun Yong wel het eea kan vragen (spreken ze allemaal NL of Engels) of anders eventueel bij een natuurwinkel.

Als je toebent aan kwartel toevoegen aan het menu, kan je wel op de AC kwarteleitjes scoren.
Door ulla
#1950104
Ik merk geen verschil tussen de hardheid van een eenden en kippenei.
De schil van een parelhoenei die is loei hard, en ganzeneieren ook,maar ik geef ze mijn honden wel met schil.
De ene eet de schil en de ander niet.
Door plant
#1950227
Mijn honden zoeken in het voorjaar tijdens wandelingen langs de beek , eende-eieren.
Ze eten ze lekker op.
Ik heb wel het idee dat de bast harder is , maar het zijn dan ook "wilde" eieren.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1953046
plant schreef: Mijn honden zoeken in het voorjaar tijdens wandelingen langs de beek , eende-eieren.
Ze eten ze lekker op.
Ik heb wel het idee dat de bast harder is , maar het zijn dan ook "wilde" eieren.
Vind jij het dan goed dat jouw honden eendennesten verstoren? Ik vind dat niet zo netjes in het broedzseizoen. Eenden zijn beschermd in Nederland!
Door Martine-Tom
#1953111
Tom eet ze ook in het wild, de meeuwen hier halen de nesten leeg en eten op de stoep de eieren op, wat er blijft liggen eet Tom dan weer op.
Ganzenei, zwanenei en eendenei.
Gaat tot nu toe altijd goed.

Zelf zoeken mag hij niet, het gaat hier altijd om restjes van meeuwen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door