Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#1949285
Dinsdagavond dacht ik Hummer te verwennen met een stukje koolvis filet. Een vriend van mij kwam met een zak aanzetten (was toen bevroren) dus dacht ik: kom maar op. Hummer at alles met smaak op (20.00 uur) maar toen kwam 's morgens (05.00 uur) alles er weer uit  >:(. Ben dus bang dat die vis toch niet meer goed  :-[ was. Misschien al te ver ontdooit en toen bij mij weer de vriezer in.
Een hele dag  :'( was Hummer er echt ziek van! Woensdag niets gegeten. Gisteren ook niks maar vandaag wilde hij wel wat gemalen kippenkarkas eten. Maar dat kwam er nu net ook weer uit. Wat moet ik nu doen?

Hoe help ik dat lichaampje weer in balans te krijgen. Wat kan ik hem geven? Hij drinkt wel goed dus daar ben ik wel bij mee.

Wie weet raad?

oja, vanmiddag wel ontlasting gehad was al blij dat het al wat vastere prut werd. Dus dacht ik we gaan de goed kant op geen diaree meer.
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 25 feb 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#1949286
Hmmm hier heel vaak vlees dagenlang laten ontdooien en dat geeft eigenlijk nooit problemen.
Wel vervelend zeg ! Je kunt elke paar uur een lepel magere kwark geven (kamertemperatuur).
En evt een bouillon maken en hem dat laten drinken.
Door nienk
#1949316
zou bouillon maken, of veel water door hele fijne kvv roeren als hij dat wel op wil eten.

het hoeft niet persé die koolvis te zijn he, misschien heeft ie gewoon ergens een virusje opgelopen.

ik zou het even aankijken, en als hij weer wat beter wordt pro-biotica gaan geven.

beterschap voor Hummer!
#1949326
Hoeveel vis heeft die in totaal gegeten? was deze ontdooid? was het voor deze vissoort de 1ste keer?

Zolang er goed gedronken wordt zou ik niet teveel aandringen om persé iets te eten. Blijkbaar wil dat lijf even zonder eten herstellen en dat proces verstoor je door tegen heug en meug te blijven aandringen. Ik zou alleen een paar hapjes honing, eventueel aangelengd met water geven.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 25 feb 2011, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1949578
Bedankt voor jullie reacties! Maak me best wel een beetje zorgen, en voel me ook best wel schuldig  :-[ want ik dacht hem blij te maken met een visje en dan wordt hij er ziek van. Gek is wel dat hij vanavond na de training gelijk naar zijn vriezer liep (daar bovenop staat zijn bak altijd klaar) om wat te eten. Dat dus maar eventjes niet gedaan. Maar nu loopt hij eigenlijk al een hele avond te zeuren om eten... Gekke  :-\ hond!

Morgen maar weer verder kijken en hopen dat het weer wat beter gaat.
Door Lizzy
#1949707
[quote="Francisca"]
Bedankt voor jullie reacties! Maak me best wel een beetje zorgen, en voel me ook best wel schuldig  :-[ want ik dacht hem blij te maken met een visje en dan wordt hij er ziek van. Gek is wel dat hij vanavond na de training gelijk naar zijn vriezer liep (daar bovenop staat zijn bak altijd klaar) om wat te eten. Dat dus maar eventjes niet gedaan. Maar nu loopt hij eigenlijk al een hele avond te zeuren om eten... Gekke  :-\ hond!

Morgen maar weer verder kijken en hopen dat het weer wat beter gaat.
[/quote]

Heeft hij geen koorts? Geef hem in ieder geval Okugest! En bij twijfel natuurlijk naar de DA.

Het kan ook gewoon toeval zijn he, dat je hem vis hebt gegeven en hij er ziek van is geworden. Want in de meeste is een rot visje geen aanleiding tot zoveel ellende (dat geldt ook in de link die gegeven wordt, deze hond is ook bevallen van pups en zogende en heeft dus een weerstand die lager is dan normaal).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door