Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1942954
De pups nu 2x ontwormd met Banminth, en er komen wormen uit. Moeder Biche deed ik met propolis, maar omdat ze de wormen met ontlasting van de pups opeet, (probeer haar voor te zijn) heb ik haar vandaag toch ook maar ontwormd met Banminth. Zal ik haar dan steeds maar met de pups mee ontwormen.
Of de volgende keer weer propolis?
Gr. Ingrid
#1945902
vagebond schreef: Ja, eh dus? De wormen die in de puppiedrolletjes zitten, bewegen niet nee. Vandaag zag ik toch weer, en ik heb de pups vorige week dinsdag ontwormd. Of moet ik kijken of Biche wormen in d'r ontlasting heeft, die dan nog leven als ik haar niet zou ontwormen toch?
Gr. Ingrid
Ja, eh dus, als ze dooie wormen op eet, krijgt ze daar toch geen wormen van? Dus dat ze de dode wormen opeet is toch an sich geen reden om moeders zelf te ontwormen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 23 feb 2011, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#1946288
Wat is er verkeerd aan om de moeder te ontwormen? De worminfectie  van de puppen komt ook bij haar vandaan.
Bij mijn volwassen honden doe ik mestonderzoek, nog geen worm gezien. Maar met mijn puppen ben ik voorzichtig en ontworm moeders de eerste keer mee met Milbemax.
Laatst gewijzigd door Fige op zo 06 mar 2011, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1946314
Ik denk dat er nu twee dingen langs elkaar lopen, eerlijk gezegd. Het advies is (volgens mij) om een zogende teef altijd tegelijkertijd te ontwormen met de pups. De TS wil echter zo weinig mogelijk gif gebruiken (tenminste, dat is wat ik begreep) en wil moeder ontwormen met propolis. Omdat de pups nu wormen uitpoepen en de teef deze opeet, vraagt TS of ze moeder moet ontwormen. Tja, het antwoord daarop kan eenvoudig zijn "ja, want het advies is om de moeder tegelijkertijd met de pups te ontwormen" en dan ben je klaar. Maar, niet omdat je dode wormen bij de pups ziet maar omdat er mogelijk (ik weet niet exact hoe dat werkt) ook steeds her-besmetting van de pups plaats zal vinden tijdens het zogen.
#1947085
Ik heb een antwoord van Biscuit's fokker gekregen. Zij schrijft (ik vertaal het naar NL):

"Sinds 2001 ontworm ik de moeder op exact dezelfde wijze/tijdstippen als de pups. Want als je chemische ontwormer voor de moeder gebruikt, komen er nog steeds chemicalieen bij de pups binnen".

Aangezien jij je pups chemische ontwormt, heeft het voor jou dus weinig zin om de moeder wel met propolis te doen.
#1948022
Ik wil het liefst zo min mogelijk gif gebruiken, maar toch ook weer geen risico lopen.
Gister nog de da gevraagd om een aparte Weil enting, dus met 9 weken alleen parvo, daarna Weil en de rest.
Hij begreep er helemaal niets van.
Over Weil zei hij verder dat de enting een half jaar 100% werkte, na 3 kwart jaar 95%, na een jaar 90%. Hoe hij aan die percentages komt, geen idee, vroeg het nog, maar kreeg geen antwoord.
Over titeren dacht hij ook niet positief. De vaccicheck zou niet betrouwbaar zijn, en het moment van titeren wordt bekeken, maar hoe voor welke periode blijft die titer dan geldig, vroeg hij zich af.
Ik blijf erbij om de volwassen honden niet meer te enten, ook niet Weil. Alleen Gina, puppie, laat ik nu wel voor Weil enten.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door