Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1944402
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is wel een heel verhaal en ik ga niet alles uitgebreid vertellen want dan kan ik wel een hele pagina vol schrijven, maar ik vraag jullie hulp.

WILLEN JULLIE MIJN VERHAAL LEZEN EN JOUW TIP GEVEN. ALVAST BEDANKT VOOR DE MOEITE :-* :-*

Lobbes heeft al jeuk vanaf pup af aan. Dit verhaal schreef ik voor een andere barfer op dit forum. Toe ik het terug las dacht ik dit zet ik gewoon op de barfplaats misschien kunnen andere me ook wel helpen.

____________________________________
Lobbes neemt geen prednison. Hier ben ik heel erg op tegen omdat het van die troep is tevens vind ik Lobbes hier ook gewoon nog echt te jong voor (hij is nu net 2 jaar)
Helaas heeft de eerste DA (niet meer mijn DA, maar dat is een heel verhaal) de eerste 2x de mogelijkheid gehad, omdat mijn vriend met Lobbes naar de DA ging, er prednison in te stoppen (2x een spuit gehad) De derde keer dat ik daar weer kwam voor zelfde kwaal wilde ze me weer prednison geven, maar dat wilde ik echt niet. Inmiddels had ik al veel gelezen op het internet en was ik er voor mezelf al uit dat het atopie was. Volgens de DA kon dit niet, dus is er van alles na gekeken. Eerst voedelsallergie toen demodex en al lezende kwam ik steeds weer uit op het zelfde.

Toen ik naar de DA ging waar ik vroeger woonde (10 km verder op, hele goed DA) met de klachten die ik geconstateerd had (jeuk op kop, poten en borst, snotter neus en loop ogen). Zei hij ook meteen volgens mij is het atopie. Laten we gewoon een bloedtest doet dat weten we het zeker. 2 weken later wist ik dat Lobbes een allergie voor corpramijt, meelmijt en farinaemijt had/heeft.

Volgens mijn DA waren er 2 opties prednison of desensibiliseren. Nou prednison was voor mijn geen optie en desensibiliseren vond ik een beetje eng klinken. Ik ben zelf niet van het spuiten (inmiddels helaas persoonlijk ervaring er mee, maar dit betekend nog steeds niet dat ik het graag zou willen doen bij mijn hond)

Ik ben aan het zoeken gegaan en heb contact gezocht met mijn fokker die maanden ervoor iets zei over een eliminatie dieet. Ik dacht misschien moet ik dat toch eens proberen. Na overleggen met haar DA ben ik begonnen met geitenvlees met rijst. Geit had hij nog nooit gegeten, maar die rijst daar twijvelde ik toch over. Dat is toch ook een granen soort???? Ja na weer overleg met de DA zijn we gestopt met de rijst en stond Lobbes 6 weken op alleen Geitenvlees (gekookt). Onder tussen was ik me aan het in lezen in het barf. Door een boxervriendin van me die ook barft en er zoveel baat bij had. Aansluitend ben ik dus gaan barfen (vanaf november 2010), maar helaas heeft nog niets tot een goed resultaat geleid. Ik ben radeloos, want de slechte periode komt er weer aan Lobbes. Hij begint al weer aardig te krabben en rond zijn ogen zijn de haartjes al weer aan het weg gaan van al het scheuren.

Dus nu zit ik toch er weer over te denken om misschien dan toch maar te gaan desensibiliseren. Alleen zou ik hier graag wat meer ervaringen van andere over willen lezen. Tot op heden heb ik er nog niet zoveel over gevonden. Natuurlijk zijn ook andere optie welkom, want we zullen toch iets moeten doen om Lobbes van de jeuk af te halen.

Ik hoop dat je me kunt helpen.
#1944475
Ik ben zelf redelijk nieuw op dit forum, maar...
ik heb zelf een vorm van voedselallergie die dodelijk is en van daaruit weet ik waar ik het over heb. Ook mijn eigen voedselallergie begon met jeuk waar ik geen aandacht aan gaf. Via de huisarts kwam ik er uiteindelijk achter dat de reacties steeds heftiger worden naarmate je vaker met die stof in aanraking komt. Hij gaf mij aan dat desensibiliseren alleen van toepassing is op allergieën die ingeademd worden of door bijv. steken van een wesp of aanrakingen. Allergieën dmv voedselinname konden volgens hem niet op die manier verminderd worden. Sterker nog: daar zou ik dood aan gaan.
Uitsluitend dat voedsel niet meer eten werd mij gezegd.
En dat is best moeilijk; ook voor een mens. Dus een hond kan dat niet zelf bepalen of testen. Een voorbeeld: als ik in een restaurant moet eten en ik zie bepaalde pitjes op mn salade, dan vraag ik om een nieuwe. Vaak komen ze dan terug en geven een 'nieuwe' salade (terwijl ze in de keuken alleen die pitjes eraf geschud hebben). Ik ben dan zo slim om het bovenste slablaadje op mn lip te leggen. Is het een nieuwe salade dan gebeurt er niks. Meestal krijg ik binnen 2 seconden een blaar op mn lip. En kan dan volmondig tegen de ober zeggen 'je liegt dat dit een nieuw gemaakte salade is'.
Wat ik hiermee bedoel, is dat je zelf dingetjes kan testen en proberen, maar dat je hond dat niet kan omdat ie daar de hersens niet voor heeft. Hij is dus afhankelijk van jou.
Ik heb geen idee of je kunt desensibiliseren voor pollen e.d., maar voor voedsel is een eliminatiedieet volgens mij het beste. Mbt aanrakingen voor allergische dingen kun je overwegen om de hond sokjes of schoentjes aan te doen bij het buiten lopen (waar husky's ook op lopen in wedstrijden in de sneeuw) en de neus een beetje in te smeren met zinkzalf voor babies. Klinkt mss niet logisch, maar helpt soms wel.
#1944518
Lobbes2009 schreef: Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het is wel een heel verhaal en ik ga niet alles uitgebreid vertellen want dan kan ik wel een hele pagina vol schrijven, maar ik vraag jullie hulp.

WILLEN JULLIE MIJN VERHAAL LEZEN EN JOUW TIP GEVEN. ALVAST BEDANKT VOOR DE MOEITE :-* :-*

Lobbes heeft al jeuk vanaf pup af aan. Dit verhaal schreef ik voor een andere barfer op dit forum. Toe ik het terug las dacht ik dit zet ik gewoon op de barfplaats misschien kunnen andere me ook wel helpen.

____________________________________
Lobbes neemt geen prednison. Hier ben ik heel erg op tegen omdat het van die troep is tevens vind ik Lobbes hier ook gewoon nog echt te jong voor (hij is nu net 2 jaar)
Helaas heeft de eerste DA (niet meer mijn DA, maar dat is een heel verhaal) de eerste 2x de mogelijkheid gehad, omdat mijn vriend met Lobbes naar de DA ging, er prednison in te stoppen (2x een spuit gehad) De derde keer dat ik daar weer kwam voor zelfde kwaal wilde ze me weer prednison geven, maar dat wilde ik echt niet. Inmiddels had ik al veel gelezen op het internet en was ik er voor mezelf al uit dat het atopie was. Volgens de DA kon dit niet, dus is er van alles na gekeken. Eerst voedelsallergie toen demodex en al lezende kwam ik steeds weer uit op het zelfde.

Toen ik naar de DA ging waar ik vroeger woonde (10 km verder op, hele goed DA) met de klachten die ik geconstateerd had (jeuk op kop, poten en borst, snotter neus en loop ogen). Zei hij ook meteen volgens mij is het atopie. Laten we gewoon een bloedtest doet dat weten we het zeker. 2 weken later wist ik dat Lobbes een allergie voor corpramijt, meelmijt en farinaemijt had/heeft.

Volgens mijn DA waren er 2 opties prednison of desensibiliseren. Nou prednison was voor mijn geen optie en desensibiliseren vond ik een beetje eng klinken. Ik ben zelf niet van het spuiten (inmiddels helaas persoonlijk ervaring er mee, maar dit betekend nog steeds niet dat ik het graag zou willen doen bij mijn hond)

Ik ben aan het zoeken gegaan en heb contact gezocht met mijn fokker die maanden ervoor iets zei over een eliminatie dieet. Ik dacht misschien moet ik dat toch eens proberen. Na overleggen met haar DA ben ik begonnen met geitenvlees met rijst. Geit had hij nog nooit gegeten, maar die rijst daar twijvelde ik toch over. Dat is toch ook een granen soort???? Ja na weer overleg met de DA zijn we gestopt met de rijst en stond Lobbes 6 weken op alleen Geitenvlees (gekookt). Onder tussen was ik me aan het in lezen in het barf. Door een boxervriendin van me die ook barft en er zoveel baat bij had. Aansluitend ben ik dus gaan barfen (vanaf november 2010), maar helaas heeft nog niets tot een goed resultaat geleid. Ik ben radeloos, want de slechte periode komt er weer aan Lobbes. Hij begint al weer aardig te krabben en rond zijn ogen zijn de haartjes al weer aan het weg gaan van al het scheuren.

Dus nu zit ik toch er weer over te denken om misschien dan toch maar te gaan desensibiliseren. Alleen zou ik hier graag wat meer ervaringen van andere over willen lezen. Tot op heden heb ik er nog niet zoveel over gevonden. Natuurlijk zijn ook andere optie welkom, want we zullen toch iets moeten doen om Lobbes van de jeuk af te halen.

Ik hoop dat je me kunt helpen.
Als vast is komen te staan dat jouw hond allergisch is voor deze mijten, dan gaat BARF daar niet genoeg bij helpen nee. Ik neem ook aan dat het dieet op alleen geitenvlees toentertijd ook geen spectaculaire verbetering heeft gebracht?

BARF is natuurlijk altijd beter. Omdat er minder mijten in BARF zit dan in bijv. brok en omdat je zorgt dat je hond verder optimaal gezond is. Maar tegen mijt, nee, gaat het niet helpen.

Desensibilisatie is niet eng. Ze spuiten niks meer of niks minder iedere keer weer het stofje in waar jouw hond allergisch voor is, in de hoop dat hij daardoor minder allergisch wordt. Het helpt soms. En soms ook niet, helaas. De resultaten zijn heel wisselend.

Wat je ook nog een keer kunt proberen is dat je dit jaar ruim visolie bij gaat supplementeren. Visolie werkt vaak goed bij allergieen, door de omega 3 vetzuren. En Puur Hotspot, ter ondersteuning. Dat werkt ook bij jeuk van mijt. En Puur Huid. Daar zit ook Huisstofmijt en Farinaemijt in. Dat moet je wel zo snel mogelijk gaan geven. En mogelijk ieder jaar opnieuw. Nou ja, verder je huis zo goed mogelijk mijt-vrij houden. Je kunt eventueel ook nog Puur Pollen overwegen erbij, mocht jouw hond ook problemen hebben met pollen.

Als je meer wilt lezen over de Puur producten:

Puur Huid: http://www.nmlhealth.com/p,34,458/Puur-Huid.aspx

Puur Pollen: http://www.nmlhealth.com/p,34,447/Puur-Pollen.aspx

Puur Hotspot: http://www.nmlhealth.com/p,34,1858/Puur ... Nieuw.aspx of Puur Jeuk: http://www.nmlhealth.com/p,34,440/Puur-Jeuk.aspx
#1944679
Ai, naar dat je hond atopisch is! Barf zal hem (net als vrijwel iedere  hond) zeker goed doen, maar aangezien het een omgevings allergie is, zal de jeuk niet volstrekt verdwijnen.

Een van Reus zijn beste hondenvriendjes, een labradoodle, is ook atopisch. Hij heeft enorm veel baat bij tripjes naar het strand. Zwemmen in zee (zout water) werkt heel rustgevend op zijn huid en sowieso het rond rennen op het strand in de zilte lucht werkt al, waardoor hij heel erg veel minder jeuk heeft. Zijn baasje zegt, dat als hij met die hond aan zee had gewoond, of van pup af aan een paar keer per maand naar het strand was gegaan, dat hij nooit had geweten dat de hond ergens last van had.

dus ik zou zeggen, hup, met Lobbes naar het strand! (geweldig naam trouwens, zeker voor een boxer).

mocht het strand te ver weg zijn voor je, dan kan je ook Lobbes voor de wandeling helemaal nat spuiten/maken met een zout water oplossing die gelijk is aan de samenstelling van zeewater. na de wandeling afspoelen, als hij teveel van het zoute water oplikt kan hij problemen met de nieren krijgen. die oplossing kun je maken met speciaal zeezout wat te koop is bij winkels als De Bodyshop en vast ook bij De Tuinen, ik geloof dat dit gebruikt wordt door mensen met eczeem en dergelijke. Dit werkt minder  goed als echt naar het strand gaan, maar volgens het baasje van Reus zijn vriendje, werkt het alsnog ook erg goed als je dat een paar keer in de week doet.

succes!
#1945139
Je zou nog een holistische dierenarts kunnen overwegen. En daarmee in samenwerking een stappenplan opzetten om de weerstand van je hond zoveel mogelijk te verhogen. Het kan soms heel lang duren voordat er verbetering optreedt. Mijn hond kreeg voor zijn eerste jaar allergische klachten (jeuk rond de ogen, bek, neus, buik en ballen, waarschijnlijk was het pollenallergie) en is hier nu (hij is bijna 7) helemaal vanaf. Het eerste half jaar nadat de klachten begonnen was een drama. Toen ik overstapte op verse voeding en een reinigingskuur inzette ging het langzaam beter. In combinatie met puur pollen en andere homeopatische allergiemiddelen ging het nog beter. Tot twee jaar geleden had hij nog af en toe lichte klachten. Sinds twee jaar niets meer.
Het klinkt misschien vreemd maar ik zou me vooral concentreren op de goede momenten, op de verbeteringen en minder aandacht besteden aan de slechte momenten. Met minder aandacht bedoel ik niet dat je niet moet zoeken naar oplossingen, natuurlijk moet je dat, maar ik bedoel daarmee dat je kunt proberen om niet heel bezorgd te zijn naar je hond toe, om niet gestresst te raken over de verslechtering en niet steeds heel sterk te focussen op zijn klachten. Ik geloof namelijk dat dat een extra negatieve invloed kan hebben op de klachten van je hond.
Ent je je hond? Ik zou zoveel als mogelijk is matigen met het enten van je hond en iig niet meer enten in perioden dat hij last heeft. Je kunt hier op het forum veel lezen over entingen, wat wel en wat niet. En verder regelmatig reinigen (met bv groene leem). Het strand is zeker ook een goed idee, als dat haalbaar is. En verder wens ik je een lange adem toe, want die is soms helaas nodig bij allergische klachten. Sterkte met de zoektocht :)
#1945156
Robin,mijn overleden duitse herder was allergisch voor huisstofmijt en menselijke huidschilfers,wat heel veel jeuk gaf.
Ik heb toen ook een desensibilisatie kuur gedaan.
Bij haar heeft het perfect geholpen en ze was van alle jeuk af :)
Als ik weer voor de keus zou komen te staan,zou ik geen moment twijfelen en het direct weer doen ;)
#1945181
de afweging is dan, ga je voor de desensibilisatie kuur, die in niet (ik geloof) 80% van de gevallen werkt maar wel een enorme aanval is op het lichaam van je hond.(althans, zo zie ik dat) of ga je voor de holistische/homeopatische weg? die laatste is niet volgens de westerse maatstaven bewezen, maar wel precies uitgekiend voor het lichaam van jou hond, kan onderweg aan gepast worden, waarbij de oorzaak van àlle klachten van je hond wordt uitgepluisd en zijn hele wezen positief beinvloed zal worden.

ik zou het wel weten, lees anders is mijn topic over Reus bij de  holistische DA eens door.
#1945213
Alle 4 heel erg bedankt voor jullie reactie. :-*

@IraPablo wat vervelend dat jezelf ook allergisch bent.
IraPablo schreef: Ik heb geen idee of je kunt desensibiliseren voor pollen e.d., maar voor voedsel is een eliminatiedieet volgens mij het beste.
Lobbes heeft al een elimitaite gedaan maar dit heeft geen resultaat gehad helaas. Hierdoor kunnen we wel uitsluiten dat het niet zo zeer met het voer te maken heeft maar met de omgeving. Lobbes heeft ook het minste last van jeuk als het buiten koud is en er een pak sneeuw ligt. Deze periode is voor Lobbes ideaal. Ik heb ook nog nooit zo verlangd naar een winter als afgelopen winter.
IraPablo schreef: Mbt aanrakingen voor allergische dingen kun je overwegen om de hond sokjes of schoentjes aan te doen bij het buiten lopen (waar husky's ook op lopen in wedstrijden in de sneeuw) en de neus een beetje in te smeren met zinkzalf voor babies. Klinkt mss niet logisch, maar helpt soms wel.
Ik snap wat je zegt, maar ik vind het zo zielig dat ik Lobbes zijn hele leven altijd als hij naar buiten gaat met van die sokjes te laten lopen. Ik kan me voorstellen dat mensen dit doen als de poten kapot zijn of als het zo koud is dat de pootje te veel te voorduren hebben, maar om nu in de zomer met van die sokjes te gaan lopen :o Ik zie het al voor me. Lobbes gaat graag zwemmen hoe doe je dat dan met die sokjes???? nee dat lijkt me niet echt wat.

@Lizzy
Lizzy schreef: Als vast is komen te staan dat jouw hond allergisch is voor deze mijten, dan gaat BARF daar niet genoeg bij helpen nee. Ik neem ook aan dat het dieet op alleen geitenvlees toentertijd ook geen spectaculaire verbetering heeft gebracht?
Nee helaas niet.
Lizzy schreef: Desensibilisatie is niet eng. Ze spuiten niks meer of niks minder iedere keer weer het stofje in waar jouw hond allergisch voor is, in de hoop dat hij daardoor minder allergisch wordt. Het helpt soms. En soms ook niet, helaas. De resultaten zijn heel wisselend.
Nee misschien niet eng, maar het spuiten op zich vind ik al niets. Als ik mezelf moet spuiten(ivm met mijn ziekte) dan kan ik voelen of het pijn doet of niet maar dat kan ik natuurlijk niet bij hem, dus vind ik het toch wel eng. :-[
Ook vraag ik me natuurlijk af of het wel gaat werken voor Lobbes. Ik zou het gewoon heel erg vinden als ik dit zou doen en hij er geen baad bij heeft. Ze zeggen dat je het een jaar of andere half zou moeten doen voor dat je resultaat ziet nou dat vind ik toch best wel lang hoor.
Lizzy schreef: Wat je ook nog een keer kunt proberen is dat je dit jaar ruim visolie bij gaat supplementeren. Visolie werkt vaak goed bij allergieen, door de omega 3 vetzuren. En Puur Hotspot, ter ondersteuning. Dat werkt ook bij jeuk van mijt. En Puur Huid. Daar zit ook Huisstofmijt en Farinaemijt in. Dat moet je wel zo snel mogelijk gaan geven. En mogelijk ieder jaar opnieuw. Nou ja, verder je huis zo goed mogelijk mijt-vrij houden. Je kunt eventueel ook nog Puur Pollen overwegen erbij, mocht jouw hond ook problemen hebben met pollen.

Met de visolie was ik al bezig. Mijn DA zei ook al probeer dit dan misschien dat het resultaat heeft. Helaas het flesje is bijna op maar geen beter resultaat.

Als ik de opschrijvingen lees van de Puur ... zou ik niet voor Hotspot gaan, waarom raad je it aan?
Ik zou zeggen Puur Huid en Puur Pollen samen, maar kun je ze wel samen geven?


@Nienk
nienk schreef: Een van Reus zijn beste hondenvriendjes, een labradoodle, is ook atopisch. Hij heeft enorm veel baat bij tripjes naar het strand. Zwemmen in zee (zout water) werkt heel rustgevend op zijn huid en sowieso het rond rennen op het strand in de zilte lucht werkt al, waardoor hij heel erg veel minder jeuk heeft. Zijn baasje zegt, dat als hij met die hond aan zee had gewoond, of van pup af aan een paar keer per maand naar het strand was gegaan, dat hij nooit had geweten dat de hond ergens last van had.

dus ik zou zeggen, hup, met Lobbes naar het strand! (geweldig naam trouwens, zeker voor een boxer).

mocht het strand te ver weg zijn voor je, dan kan je ook Lobbes voor de wandeling helemaal nat spuiten/maken met een zout water oplossing die gelijk is aan de samenstelling van zeewater. na de wandeling afspoelen, als hij teveel van het zoute water oplikt kan hij problemen met de nieren krijgen. die oplossing kun je maken met speciaal zeezout wat te koop is bij winkels als De Bodyshop en vast ook bij De Tuinen, ik geloof dat dit gebruikt wordt door mensen met eczeem en dergelijke. Dit werkt minder  goed als echt naar het strand gaan, maar volgens het baasje van Reus zijn vriendje, werkt het alsnog ook erg goed als je dat een paar keer in de week doet.

succes!
Ja zeewater heb ik ook al eens eerder gehoord. Helaas wonen we aan het andere kant van het land, dus is de zee niet dichtbij :'(
Wel een goed idee om dan zelf `zeewater´ te maken. Ik vroeg me allen af is het niet te koud om hem nu nat te spuiten en dan te gaan lopen??

@Esther Q
Esther Q schreef: Je zou nog een holistische dierenarts kunnen overwegen. En daarmee in samenwerking een stappenplan opzetten om de weerstand van je hond zoveel mogelijk te verhogen. Het kan soms heel lang duren voordat er verbetering optreedt. Mijn hond kreeg voor zijn eerste jaar allergische klachten (jeuk rond de ogen, bek, neus, buik en ballen, waarschijnlijk was het pollenallergie) en is hier nu (hij is bijna 7) helemaal vanaf. Het eerste half jaar nadat de klachten begonnen was een drama. Toen ik overstapte op verse voeding en een reinigingskuur inzette ging het langzaam beter. In combinatie met puur pollen en andere homeopatische allergiemiddelen ging het nog beter. Tot twee jaar geleden had hij nog af en toe lichte klachten. Sinds twee jaar niets meer.
Het klinkt misschien vreemd maar ik zou me vooral concentreren op de goede momenten, op de verbeteringen en minder aandacht besteden aan de slechte momenten. Met minder aandacht bedoel ik niet dat je niet moet zoeken naar oplossingen, natuurlijk moet je dat, maar ik bedoel daarmee dat je kunt proberen om niet heel bezorgd te zijn naar je hond toe, om niet gestresst te raken over de verslechtering en niet steeds heel sterk te focussen op zijn klachten. Ik geloof namelijk dat dat een extra negatieve invloed kan hebben op de klachten van je hond.
Ja misschien is een holistische DA geen gek idee. Zo kan ik toch nog het desensibiliseren uitstellen :P
Wat voor een allergieen heeft jouw hond dan?
Wat voor een reinigingskuur heb je gedaan dan?
Bezorgt naar mijn hond toe ben ik niet hoor. Ik wil alleen graag een oplossing en daar zoek ik gewoon naar. Als ik niet zo standvastig was geweest dan had ik nu nog niet geweten wat Lobbes had. Nu weet ik het dus wil ik ook alles proberen op Lobbes van de jeuk af te krijgen. Gelukkig hebben we Lobbes al zo goed getraind dat hij niet meer met zijn kop langs de muur lopt gescheuren of iets anders hards. Vaak komt hij gewoon bij ons om even voor hem te krabben. Helaas kan dit natuurlijk niet op de moment dat we niet thuis zijn, maar zo beperken we de vervolg schade toch al weer een beetje. Het is niet meer dat we het bloed op demuur hebben omdat hij ge wordt van de jeuk. GELUKKIG. Maar toch wil ik graag dat hij geen last meer heeft. Vandaag mijn zoek tocht weer. Zo ben ik al diverse keren bezig geweest en ik stop echt niet eerder dan dat Lobbes geen last meer heeft.
Esther Q schreef: Ent je je hond? Ik zou zoveel als mogelijk is matigen met het enten van je hond en iig niet meer enten in perioden dat hij last heeft. Je kunt hier op het forum veel lezen over entingen, wat wel en wat niet. En verder regelmatig reinigen (met bv groene leem). Het strand is zeker ook een goed idee, als dat haalbaar is. En verder wens ik je een lange adem toe, want die is soms helaas nodig bij allergische klachten. Sterkte met de zoektocht :)
Ja Lobbes wordt geent omdat we ieder jaar op vakantie gaan naar het buitenland en hij met de hondenuitlaat mee gaat. Hiervoor moet hij geent zijn.
Ik zal een gaat lezen over enten, maar wat geeft dit voor een resultaat op de klachten dan?
Groene leem is toch voor wondjes en zo? Dit heeft Lobbes gelukkig bijna niet hoor of helpt het ooknog voor iets anders?
De lange adem heb ik wel hoor ben inmiddels al ruim ander half jaar van alles aan het proberen dus ik ga gewoon stug verder tot ik het gevonden heb voor Lobbes.

@robbiekomvoor
Nou Jolanda ik ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen wat betreft desensibiliseren wat ik weet hier nog steeds niet voldoen vanaf.

@Nienk
Jouw verhaal over Reus heb ik gister toevallig zitten lezen daardoor heb ik deze topic  ook gestart omdat ik graag tips van ander heb, misschien zoek ik wel in de verkeerde hoek ???

Allemaal heel erg bedankt en mocht je nog een tip of iets hebben dan hoor ik het natuurlijk graag
#1945217
Esther Q schreef: Je zou nog een holistische dierenarts kunnen overwegen. En daarmee in samenwerking een stappenplan opzetten om de weerstand van je hond zoveel mogelijk te verhogen. Het kan soms heel lang duren voordat er verbetering optreedt. Mijn hond kreeg voor zijn eerste jaar allergische klachten (jeuk rond de ogen, bek, neus, buik en ballen, waarschijnlijk was het pollenallergie) en is hier nu (hij is bijna 7) helemaal vanaf. Het eerste half jaar nadat de klachten begonnen was een drama. Toen ik overstapte op verse voeding en een reinigingskuur inzette ging het langzaam beter. In combinatie met puur pollen en andere homeopatische allergiemiddelen ging het nog beter. Tot twee jaar geleden had hij nog af en toe lichte klachten. Sinds twee jaar niets meer.
Het klinkt misschien vreemd maar ik zou me vooral concentreren op de goede momenten, op de verbeteringen en minder aandacht besteden aan de slechte momenten. Met minder aandacht bedoel ik niet dat je niet moet zoeken naar oplossingen, natuurlijk moet je dat, maar ik bedoel daarmee dat je kunt proberen om niet heel bezorgd te zijn naar je hond toe, om niet gestresst te raken over de verslechtering en niet steeds heel sterk te focussen op zijn klachten. Ik geloof namelijk dat dat een extra negatieve invloed kan hebben op de klachten van je hond.
Ent je je hond? Ik zou zoveel als mogelijk is matigen met het enten van je hond en iig niet meer enten in perioden dat hij last heeft. Je kunt hier op het forum veel lezen over entingen, wat wel en wat niet. En verder regelmatig reinigen (met bv groene leem). Het strand is zeker ook een goed idee, als dat haalbaar is. En verder wens ik je een lange adem toe, want die is soms helaas nodig bij allergische klachten. Sterkte met de zoektocht :)


Dat is makkelijk gezegd,ik vind het ronduit zielig om een hond jaren met vreselijke jeuk rond te laten lopen en je dan maar niet al te druk maken om de slechte momenten.
Als mijn hond gek word van de jeuk,wil ik daar zo snel mogelijk iets aan doen.
#1945243
ja natuurlijk wil je daar zo snel mogelijk iets aan doen, de snelste 'oplossing' is naar de DA rennen voor een prikkie prednison. maar of je hond daar nou bij gebaat is..

Voor dat nat spuiten met zeewater is het nu misschien nog wat koud ja, wellicht beter even daar mee wachten tot dat het wat lekkerder weer is. aan de andere kant,  Lobbes heeft wel een vrij korte vacht, dus die is ook zo weer droog zou ik zeggen. Misschien kun je het doen en daarna dan lekker met hem spelen of rennen?

Ben blij je te helpen met mijn topic, dat is ook precies de rede waarom ik alles van Reus zo hier bij hou. Ik had ook geen flauw idee van wat er allemaal mogelijk was tegen jeuk, nu weet ik dat dat een heleboel is en dat het maar net is waar je als baas voor kiest. Persoonlijk vind ik het hele idee van de holistische (dier)geneeskunde veel beter passen bij onze manier van voeren, de meeste mensen hier zijn zo bewust bezig wat de hond waarom eet, daar hoort ook een bewustere vorm van zorg bij, vind ik.

Er was laatst ook een topic van iemand met een atopische hond, die met een combinatie van verschillende homeopatische middelen een heel eind kwamen, er stonden foto's bij ook.

succes met zoeken en nadenken wat voor Lobbes het beste is, het is een hele persoonlijke keuze, de holistische weg is fascinerend maar ik kan me indenken dat sommige mensen het niet duidelijk genoeg vinden. Je hond kan je het beste laten zien dat het geweldig goed kan werken!
#1945824
Lobbes2009 schreef: @Esther Q
Ja misschien is een holistische DA geen gek idee. Zo kan ik toch nog het desensibiliseren uitstellen :P
Wat voor een allergieen heeft jouw hond dan?
Ik heb nooit een allergietest laten doen. Lang over getwijfeld, maar uiteindelijk had ik er te weinig geloof in dat het iets zou opleveren. Mede omdat de klachten heel sterk overeen kwamen met alle beschrijvingen die ik las over pollenallergie. Ik heb dus zelf het idee dat dat het was.
Wat voor een reinigingskuur heb je gedaan dan?
Soms groene leem, soms drainage compositum. Dit laatste had een sterker effect bij mijn hond.
Ja Lobbes wordt geent omdat we ieder jaar op vakantie gaan naar het buitenland en hij met de hondenuitlaat mee gaat. Hiervoor moet hij geent zijn. Ik zal een gaat lezen over enten, maar wat geeft dit voor een resultaat op de klachten dan?
Elke keer dat je ent doe je een beroep op de weerstand van je hond. Allergie is een probleem van de weerstand. Dus elke keer dat je ent maak je in feite de hond zwakker en meer vatbaar voor de allergie. Heel erg zwart wit gezegd. Ik ben geen deskundige, maar bij mijn eigen hond zag ik een steeds sterkere reactie op entingen, tot op het punt dat hij prednison moest krijgen om een reactie op een enting terug te dringen. Het is soms moeilijk te zien wat nu door wat komt, een entreactie hoeft niet onmiddellijk op te treden na de enting. Iig is enten niet zonder gevaar en zeker bij een hond die al problemen heeft zou ik daar eens goed over nadenken, of je daarin kunt minderen en iig niet enten als hij klachten heeft.
Groene leem is toch voor wondjes en zo? Dit heeft Lobbes gelukkig bijna niet hoor of helpt het ooknog voor iets anders?
Groene leem in poedervorm gebruikte ik als reinigingsmiddel. Inwendig. Zoek er maar eens op, hier op het forum, of op internet.
:)
#1946620
Een goede holistisch dierenarts is idd een goede optie. Wat je ook kan proberen is L-Glutamine. Ik heb die raad van de da gekregen waar ik de Carnivoer koop. Door verkeerde voedingsstoffen kan het darmslijmvlies gaatjes hebben. Zij heeft mij ook aangeraden als de jeuk bij Reza vaag op de achtergrond blijft, dit te gaan geven. Ik kan dat nu met de prednison niet meer goed bekijken, want de jeuk is weg, dus ervaring heb ik er nog niet mee. Je kunt het volgens haar zonder gevaar voor iets geven, want al geef je het aan een gezonde hond, is dat ook geen probleem, alleen niet nodig. Het dicht als het ware de gaatjes en hersteld daarmee de flora. Daarna heeft het dan ook pas zin om de probiotica te geven. Zij is een da die provers is en volgt veel lezingen. De L-Glutamine is ook een vrij nieuwe bevinding. Je zou eens kunnen bellen en daar bij de kliniek advies over kunnen vragen. Het is de dierenkliniek in Houten, ik meen dap de berm. Ze zitten op de donsvlinderberm. Jeuk is vreselijk, hoop dat je het snel onder controle kunt krijgen !
#1947847
@robbiekomvoor
robbiekomvoor schreef: Dat is makkelijk gezegd,ik vind het ronduit zielig om een hond jaren met vreselijke jeuk rond te laten lopen en je dan maar niet al te druk maken om de slechte momenten.
Als mijn hond gek word van de jeuk,wil ik daar zo snel mogelijk iets aan doen.
Natuurlijk wilt iedereen dat voor zijn dier. Ik geloof niet dat iemand zijn dier opzettelijk jeuk laat houden. Ik ben tegen prednison en zeker na de eerste keren dat Lobbes het gehad heeft. Volgens de DA moest het 4 of 6 weken helemaal geen last meer hebben. De eerste keer was hij 3 weken van de jeuk af de 2de keer nog niet eens een week. Nou dan wordt ik daar echt niet vrolijk van hoor.

Ik heb dan ook van alles geprobeerd om hem van de jeuk af te krijgen en zit nu weer op zo'n punt wat ga je nu weer doen dan. Voor mij gevoel was er nog maar 1 oplossing, desensibiliseren. Ook dit duurt weer maanden voor dat er resulaat is dus zullen we zeker weer de moeilijke periode dit jaar door moeten zien te komen. Dit is voor mij ook de reden dat ik hier vraag of er nog ander mogelijkheden zijn voor onze Lobbes.

@nienk
nienk schreef: Voor dat nat spuiten met zeewater is het nu misschien nog wat koud ja, wellicht beter even daar mee wachten tot dat het wat lekkerder weer is. aan de andere kant,  Lobbes heeft wel een vrij korte vacht, dus die is ook zo weer droog zou ik zeggen. Misschien kun je het doen en daarna dan lekker met hem spelen of rennen?
Ik ga het zeker proberen je weet maar nooit.  ;) Helaas is het strand ver weg, maar gewoon ff op zoek naar zeezout dus :biggrin2:
nienk schreef: Ben blij je te helpen met mijn topic, dat is ook precies de rede waarom ik alles van Reus zo hier bij hou. Ik had ook geen flauw idee van wat er allemaal mogelijk was tegen jeuk, nu weet ik dat dat een heleboel is en dat het maar net is waar je als baas voor kiest. Persoonlijk vind ik het hele idee van de holistische (dier)geneeskunde veel beter passen bij onze manier van voeren, de meeste mensen hier zijn zo bewust bezig wat de hond waarom eet, daar hoort ook een bewustere vorm van zorg bij, vind ik.

Ik ben zeker blij met jouw topic dat gaf mij weer een opening deze kant op ;) Persoonlijk ben ik niet gestart met BARF uit overtuiging, maar met de hoop Lobbes hier door wat minder jeuk te geven. Helaas geeft dit niet voldoende, maar het draagt natuurlijk wel bij.
nienk schreef: Er was laatst ook een topic van iemand met een atopische hond, die met een combinatie van verschillende homeopatische middelen een heel eind kwamen, er stonden foto's bij ook.

succes met zoeken en nadenken wat voor Lobbes het beste is, het is een hele persoonlijke keuze, de holistische weg is fascinerend maar ik kan me indenken dat sommige mensen het niet duidelijk genoeg vinden. Je hond kan je het beste laten zien dat het geweldig goed kan werken!
Weet je nog welke topic? Kan ik daar misschien ook nog ff kijken ;) Bedankt voor je hulp ik zoek natuurlijk net zo lang als nodig is. Als mijn Lobbes maar van de jeuk af is dat is het belangrijkst.

@Esther Q
Esther Q schreef: Soms groene leem, soms drainage compositum. Dit laatste had een sterker effect bij mijn hond.
Daar heb ik toevallig ook een PB over gehad van iemand anders. Die zei ook dat het goed werkte.
Esther Q schreef: Elke keer dat je ent doe je een beroep op de weerstand van je hond. Allergie is een probleem van de weerstand. Dus elke keer dat je ent maak je in feite de hond zwakker en meer vatbaar voor de allergie. Heel erg zwart wit gezegd. Ik ben geen deskundige, maar bij mijn eigen hond zag ik een steeds sterkere reactie op entingen, tot op het punt dat hij prednison moest krijgen om een reactie op een enting terug te dringen. Het is soms moeilijk te zien wat nu door wat komt, een entreactie hoeft niet onmiddellijk op te treden na de enting. Iig is enten niet zonder gevaar en zeker bij een hond die al problemen heeft zou ik daar eens goed over nadenken, of je daarin kunt minderen en iig niet enten als hij klachten heeft.
Groene leem in poedervorm gebruikte ik als reinigingsmiddel. Inwendig. Zoek er maar eens op, hier op het forum, of op internet.
:)
Nou je geeft me weer extra uitzoek werk erbij :P, maar natuurlijk ga ik dat even nader onderzoeken ;)

@BaileyBeau
BaileyBeau schreef: Een goede holistisch dierenarts is idd een goede optie. Wat je ook kan proberen is L-Glutamine. Ik heb die raad van de da gekregen waar ik de Carnivoer koop. Door verkeerde voedingsstoffen kan het darmslijmvlies gaatjes hebben. Zij heeft mij ook aangeraden als de jeuk bij Reza vaag op de achtergrond blijft, dit te gaan geven. Ik kan dat nu met de prednison niet meer goed bekijken, want de jeuk is weg, dus ervaring heb ik er nog niet mee. Je kunt het volgens haar zonder gevaar voor iets geven, want al geef je het aan een gezonde hond, is dat ook geen probleem, alleen niet nodig. Het dicht als het ware de gaatjes en hersteld daarmee de flora. Daarna heeft het dan ook pas zin om de probiotica te geven. Zij is een da die provers is en volgt veel lezingen. De L-Glutamine is ook een vrij nieuwe bevinding. Je zou eens kunnen bellen en daar bij de kliniek advies over kunnen vragen. Het is de dierenkliniek in Houten, ik meen dap de berm. Ze zitten op de donsvlinderberm. Jeuk is vreselijk, hoop dat je het snel onder controle kunt krijgen !
Ik heb snel even gekeken naar L-Glutamine, maar hier zitten granen, gist, tarwe en maïs. Ik vraag me af of dit dat wel goed is voor een hond die een meelmijt allergie heeft. ??? Dus misschien maar eens even bellen naar de DA ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door