Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lilianne
#1935451
Onze Pipo heeft afgelopen 3 weken veel problemen gehad met zijn spijsvertering. Begon met braken, waterdunne diarree met veel slijm en bloed en ons manneke was ook echt ziek. Na een AB kuur, Finidiar en dieetvoeding v.d. DA (blikjes Royal Canin) ging het na een dikke week beter. Ik ben toen weer gelijk overgestapt naar KVV en dit ging slechts 2 daagjes goed. De ellende begon toen weer opnieuw bij Pipo, gelukkig niet meer braken maar wel weer waterdunne ontlasting met slijm en bloed. Terug naar de da en hebben we gedurende 3 dagen ontlasting opgevangen omdat er werd gedacht aan Giardia. Het advies; wederom dieetvoeding geven en verder helemaal niets. Afgelopen vrijdag kwam een goede uitslag; geen Giardia en geen worminfectie of ander parasiet. Pipo heeft gevoelige darmen en hoogstwaarschijnlijk was er afgelopen weken een virus of ontsteking bij gekomen. Sinds 2 dagen is de ontlasting van Pipo gelukkig weer normaal en is ons manneke ook weer helemaal opgeknapt. Graag wil ik nu jullie om advies vragen mbt zijn voeding. Hoe kan ik nu weer het beste overstappen naar rauwe voeding (kvv)? Kan ik deze het beste gaan mengen met de dieetvoeding? Of misschien beter eerst overgieten en dan steeds met kleine beetjes proberen? Of misschien toch beter heel anders. Daar ik zo bang ben voor een terugval, weet ik nu even niet hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken. Ik zie hem weer zo graag op rauwe voeding, daar dit nooit eerder problemen heeft gegeven en hij het ook zo goed doet op rauwe voeding. Ben absoluut geen voorstander van de dieetvoeding (blikjes) toch had ik wel het gevoel dat dit afgelopen weekjes beter was. Hopend kunnen jullie mij helpen.

Barfplaats wordt gesponsord door