Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1877681
Weet iemand het verschil tussen duif en de vleesduif van Kiezenbrink? Welke duif is de duif die buiten rond vliegt? Die laatste heeft Foppe nl gegeten (verkeersongeval) en vond hij erg lekker.

en zijn de kwartels van Kiezenbrink (ex layer) in of zonder veren?
Door Lonaa
#1877705
De kwartels zijn in ieder geval met veren, die ex layer.

Over de duiven durf ik het je niet te zeggen. Ik DENK dat een vleesduif gemaakt is voor het vlees en een 'duif' buiten rondgevlogen heeft. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Door miik
#1877763
Je hebt verschillende duiven die buiten rondvliegen ;)

- De houtduif, dat zijn die grote, zonder ring
- De duif die voor de sport gefokt wordt, zijn wat kleiner en met ring
- De rotsduif -stadsduif die op de Dam in Amsterdam zitten
- en tortelduifjes, die kleinere

Tja, welke Keizebrink heeft weet ik niet, ikzelf heb de voorkeur voor de wilde houtduif.

De Ex-layer kwartels zijn met veren, maar hebben maar erg weinig veren.
Gebruikersavatar
Door kira
#1877768
okée kwartels in de veren lust Foppe denk ik wel (hij lust ook andere geveerderde vrienden)

weet je toevallig ook of de konijnen nog een vacht hebben of ontdaan zijn van de vacht (maakt voor Foppe niet uit, maar grote beer eet geen vachten en veren, ze heeft niet door dat vacht en veer ook eten is, dat ziet ze als apporteer spul van de jachttraining, en dat hou ik ook graag zo).

Die van Foppe was toen een huisduis (geen ring) lag dood bij de Chinees, en die Chinees zat niet in Amsterdam dus zal het wel geen rotsduif zijn geweest.
Gebruikersavatar
Door kira
#1878401
Die met het jasje aan van het konijn zijn compleet neem ik aan. Dan hoeven we voor Foppe even een tijdje niet samen te stellen dat scheelt veel werk voor Daf. Nou dan maar gokken dat Foppe die duif lust. Vleesduif klinkt alsof er iets door die duif is gegaan om meer spieren te kweken.
#1878699
gestrekt zonder vacht (zit ook geen kop en geen voeten meer aan en zijn orgaantjes uit) heet karkas. alle andere konijnen (muv van de koppen en los orgaan, lijkt me logisch) zijn met vacht. op de website van kiezebrink staan plaatjes en uitleg. een heel nijn met jas is pas compleet als het een volwassen dier betreft, dus geen weaner konijn. op den duur komt hij dan bot tekort, met alleen weaners.
de karkassen van kiezebrink kan je rekenen als vleesbot+spiervlees, er zit echt veel vlees aan. soms ook nog een restje orgaan, maar dat is te verwaarlozen.

ow, over de vleesduiven staat ook uitleg. die zijn groter en dikker. de kleinere zijn sportduiven.
Gebruikersavatar
Door pike
#1879544
Als je op de website van Kiezebrink op de "i" klikt achter de productnaam krijg je uitleg en foto van wat het precies is.
"Konijn" is helemaal compleet met vacht.
"Konijnkarkas" is geslacht. Geen vacht, ook geen kop. Alle vlees zit er nog aan. Panklaar zeg maar  ::)
#1927937
pike schreef: Als je op de website van Kiezebrink op de "i" klikt achter de productnaam krijg je uitleg en foto van wat het precies is.
"Konijn" is helemaal compleet met vacht.
"Konijnkarkas" is geslacht. Geen vacht, ook geen kop. Alle vlees zit er nog aan. Panklaar zeg maar  ::)
Zit er in het konijnkarkas ook nog wat orgaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door