Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1926767
Ik ben de bestelling van SW aan het verdelen over kleiner porties en vraag me af of ik het kopvlees en de rundernier bij elkaar kan doen tot 1 maaltijd het is voor een itte herder van ongeveer 33 kilo en ik wil b.v 400 gr nier en 600 gr kopvlees samen doen in 1 maaltijd.

Kan dit of geef ik dan te veel nier in 1 keer

trouwens hoeveel nier kan ik per week geven valt onder orgaan denk ik dus niet te vaak

( misschien iets te veel nier gekocht)
Gebruikersavatar
Door kira
#1926775
Ik geef per week op een menu van een kilo per dag max 210 gram nier. Meestal doe ik dat maar eens per 2 of 3 weken. De andere week is die 210 gram nl testikel of tong of kipmaag. Dus denk dat het geeb goed idee is. Verder geef ik wel iedere dag bot zodat ze iets te kauwen hebben, doe ik dat niet blijven ze zeuren.
#1926796
400gr nier per week voor een herder lijkt me geen probleem voor een tijdje.
Persoonlijk zou ik iets minder voeren hiervan, meestal zo'n 200-300gr per week voor een hond die een kilo per dag eet.
Alleen samen met wat kopvlees wat wat vetter is, kan dat weleens zorgen voor dunne ontlasting.
Ik zou de nier liever samen met vleesbot geven.
#1926807
ik heb het in porties van 250 gram verdeeld , dus mijn vermoede klopt met wat jullie zeggen , bedankt voor de feedback, dan combineer ik het idd liever met bot of karkas, kopvlees is verdeeld in 500 gram pakjes , kan ik dat ook mooi combineren met nek of vleugel,

bedankt
#1926927
TMG1961 schreef: Ik hou voor nier 25gram per 10kg lichaamsgewicht aan. Dat krijgt ze in 1 keer, meestal op de zaterdag. Ik vindt 400 gram nier per week voor een hond van 33kg wel heel erg veel.
Valt wel mee, want die 25gr per 10kg lichaamsgewicht is een lage richtlijn.
Maar nier bevat ongeveer dezelfde voedingsstoffen als lever, maar in een andere samenstelling.
Je moet wel heel veel lever of nier voeren wil je echt teveel voeren.
Ik meet meestal gewoon 10% van het menu af aan lever, nier, hart en evt andere organen.
Hoeveel ze van welk soort orgaan krijgen ben ik niet zo nauw in, soms naar verhouding wat meer lever, soms wat meer hart en soms wat meer nier of eens een keer wat long of testen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door