Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1924679
Ik heb een kennis met een tibetaanse terrier. Zij voert carnivoer.
De hond heeft altijd slecht gegeten en heeft nu met de regelmaat van de klok onregelmatige ontlasting en vaak tandvlees- of mondslijmvlies onsteking.

De hond kreeg eerst brok, maar had daar hetzelfde probleem.
KVV ging eerst goed. Als hij 1,5% van zijn lichaamsgewicht binnen krijgt op een dag is het veel.
Hij hoeft gewoon niet meer.

Hij bleek wel teveel zetmeel en schimmels in zijn ontlasting te hebben. Hij heeft probiotica gekregen, die door zijn voer moet, maar aangezien hij heel slecht eet, lijkt dat niet veel nut te hebben.

Iemand hier bekend mee of suggesties??? Hoe hem beter te laten eten zonder dat hij gelijk weer aan de "race" gaat??!
Door **Jolanda**
#1924750
[quote="Aradia"]
Ik ken carnivoer niet, ik weet ook niet wat dan een goed alternatief zou zijn.
Maar ik zal het doorgeven....

[/quote]
Ik ken het persoonlijk ook niet, al lijkt het me geen slechte kvv. Maar zoals ik al schreef, misschien doet ie het beter op een ander merk, ander diersoort.
Ik heb zelf alleen ervaring met carnibest en ben daar erg over te spreken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1924841
[quote="Aradia"]
carnibest en carnivoer komen niet van dezelfde maker??
[/quote]

Nope.....2 merken, 2 eigenaren, 2 verschillende voertjes...allebei rauw...dat weer wel. :)
Door inni
#1924864
Een ander merk of vleessoort kan voldoende zijn om hem aan 't eten te krijgen, die probiotica zou ik in een klein beetje kvv doen en proberen 't voor z'n eten te geven zo ben je toch al zeker dat dat binnen is. Bij mijn hond los ik 't op in een beetje yakult(maar dat is gewoon omdat hij dat lust en verdraagt) en spuit 't voor z'n eerste voer in z'n bek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door