Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#1909901
Mijn barf menu is compleet en de bestellingen lopen. Ik heb nog even de tijd maar zit met het volgende:

1.Menu is berekend op 2% van hun lichaamsgewicht. Voor mijn reu ligt dat gelijkwaardig aan de hoeveelheid kvv.
Echter voor mijn teef niet. Volgens de 2% zit ze op 800 gr echter krijgt ze ongeveer 500 tot 600 gr per dag. Omdat ze 3 maanden geleden gesteriliseerd is vraag ik me dus af of ik er goed aan doe om de 2% aan te houden. Ze is namelijk nu precies goed, niet te dik en niet te mager.
Hoe denken jullie daarover?

2.Mochten ze heel vis niet lusten, is het dan mogelijk om ze bijvoorbeeld te malen?
Laatst gewijzigd door marjan23 op za 22 jan 2011, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1909923
Ik zou toch beginnen met 2%, mocht ze wat zwaarder worden dan kan je snel genoeg gewoon wat minder geven.
Kjell eet nu met BARF (700 gram) ook meer dan toen hij kvv at (500 gram).
Ik vermoed dat dat aan de oliën ligt die in kvv zitten.

Hele vissen zijn leuk, maar als ze dat niet eten dan zou je ze best kunnen malen.
Gemalen vette vis (bij voorkeur zelf gemalen omdat je dan weet wat er wel en niet in zit) vind ik nog altijd beter dan geen vis.
Door marjan23
#1909945
Dan ga ik van de week even op de zolder kijken in Borkel waar waarschijnlijk nog een vleesmolen ligt :D
Ze lusten wel sardien uit blik......maar zo'n hele verse sardien uit de diepvries die ik koop op de markt gingen er vorig jaar niet in.

Ik zal de 2 % aanhouden........ kan altijd veranderen als het voor mijn teef teveel en voor mijn reu te weinig is.
Door spickenstef
#1910073
je kan ook gewoon wat kokend  water op de sardines gieten en effe laten staan mischien dat ze het dan wel blieven . Bij spickel lukt dit bij de zalm ook
Door Wendi
#1910256
bij mij zijn ze juist minder gaan eten van kvv naar barf.
nu gaf ik een kvv zonder toegevoegde zaken als olie enzo, misschien ligt het daaraan?
ik gaf darf, dat is verder gewoon het barfrecept zeg maar, maar dan gemalen.
ik had het idee dat ze daardoor er iets meer van nodig hadden dan ongemalen
Door Lodi
#1910292
Na een sterilisatie wordt aanbevolen 1-3 voeding minder te geven. Ik heb dat dus ook echt moeten doen, ik zag ze aankomen met de voorgaande hoeveelheid. Ik voer alleen KVV
Door *Natasja*
#1910322
marjan23 schreef: Mijn barf menu is compleet en de bestellingen lopen. Ik heb nog even de tijd maar zit met het volgende:

1.Menu is berekend op 2% van hun lichaamsgewicht. Voor mijn reu ligt dat gelijkwaardig aan de hoeveelheid kvv.
Echter voor mijn teef niet. Volgens de 2% zit ze op 800 gr echter krijgt ze ongeveer 500 tot 600 gr per dag. Omdat ze 3 maanden geleden gesteriliseerd is vraag ik me dus af of ik er goed aan doe om de 2% aan te houden. Ze is namelijk nu precies goed, niet te dik en niet te mager.
Hoe denken jullie daarover?
Ik begrijp dat je nu KVV geeft en ze daarvan 500 tot 600 gram krijgt? Dan zou ik dat gewoon aanhouden in eerste instantie. Vaak hebben ze van BARF zelfs nog minder nodig dan van KVV, omdat het nog beter door het lichaam wordt opgenomen.
Gebruikersavatar
Door Madera
#1910412
marjan23 schreef: Ze lusten wel sardien uit blik......maar zo'n hele verse sardien uit de diepvries die ik koop op de markt gingen er vorig jaar niet in.
Ik zou t gewoon nog een keertje proberen, er kan veel veranderen in een jaar tijd. Luck van mij wou een jaar terug ook geen zalmkop meer eten, nu eet meneer ze weer met smaak!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door