Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wollemijn
#1902686
Ik weet wel het verschil tussen enkelvoudig en compleet, maar wat ik me afvraag, wanneer geef je nou enkelvoudig???
Ik voer Kvv maar eigenlijk alleen compleet. Maar er is ook enkelvoudig te koop dit is niet altijd goedkoper, soms wel.

Geef ik alleen compleet of kan daar ook enkelvoudig bij, zo ja hoeveel en hoe vaak per week.????
Door nienk
#1902720
enkelvoudig kan je geven als je hond er ook iets anders bij krijgt. stel je voert hem bijvoorbeeld een keer een vleesbot, dan zou je een enkelvoudig kvv erbij kunnen voeren, als deze geen bot bevat. kijk eens naar de percentage's bot/spiervlees/orgaan die in de kvv zitten (op goede kvv's staat dit er op of is het op de site van de fabrikant te vinden), en dan eens hier op BP naar de percentage's die een hond nodig heeft. zolang je gemiddeld genomen rond die percentage's uitkomt kan je ook best eens enkelvoudige kvv's geven. dat hoeft niet per dag ofzo hoor, meer een week/2 weken en es een keertje er naast zitten is niet zo erg.

zelf denk ik ook dat het voor de hond best gezond is om af en toe alleen pens te geven, althans, mijne knapte daar in zijn kvv tijd altijd behoorlijk van op daar hij nogal wat darmklachten had in het begin.
#1903641
Mijn honden krijgen alleen enkelvoudige kvv's (of heet dat dan niet zo? :-\)
Maar ik doe alsof ik barf! :biggrin2: Dus alle percentages, eitjes, visjes, groentetjes, nootjes zoals het hoort, maar ze krijgen de karkassen altijd gemalen en de rest zoals ik het krijgen kan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door