Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1900515
Aangezien Yuna aankomende maand ergens gecastreerd gaat worden, vroeg ik me af of er tips/adviezen zijn om haar voor te bereiden op de narcose/operatie, en ervoor en erna, of er nog veranderingen moeten zijn met eten (nuchter voor de operatie weet ik wel)

En (niet helemaal medisch), hoe kan ik lijnrust het beste uitvoeren? Yuna is een enorme stuiterbal, en ze zou 3 weken lijnrust moeten hebben volgens onze DA..

Pff, ben nu al nerveus, en het duurt nog zo'n tijdje.. In principe zou ik haar niet willen laten helpen (nog), maar mijn man perse wel. Aan de andere kant is het nu (tussen 1e en 2e loopsheid, bijna een jaar oud) het "beste" moment om te doen, en de voordelen van hormoongerelateerde klachten verminderen natuurlijk ook wel, al ben ik ook bang voor dik worden en incontinentie, of zou ik me daar geen zorgen over hoeven maken?

Moet ik nog erg bang zijn voor gedragsveranderingen of andere dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1902328
Weet niet waar je woont maar deze da heeft ervaring met hele kleine hondjes en is erg kundig mbt kleine / nette sneetjes, kundige narcose toediening (bij de gemiddelde da geven ze liever iets teveel...) en is erg voorzichtig mbt te grof werken en risico op incontinentie. Ze hebben standaard hartbewaking tijdens operatie en goede nazorg.
Was niet duurder dan de da om de hoek  ;)
www.ossehoofd.nl
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1902356
Hihi, ik deed een middagje alkmaar en bracht de hond om 12 uur en kon haar om 4 uur weer ophalen.
Was het toypoedeltje van mn moeder en we hadden een gezellige middag samen.
Vanuit Leiden is het hooguit 40 min rijden. Mn moeder woont in Delft en wij reden er precies een uur over.
#1902358
Ja, maar ik ben afhankelijk van OV ;) dan is het wel wat langer en dat wil ik een net geopereerde toch al licht stressige hond niet aandoen ;)
Zitten er dichterbij ook wel een paar.
Nja, ik ga eerst even alle precieze kosten overal vergelijken hier in de buurt.
#1903776
Heb vandaag de DA in de buurt die het wel doet gebeld nav laparoscopisch, maar zij raden het af bij honden onder de 5 kilo, ten eerste omdat de voordelen bij zulke kleine dieren niet opwegen, en daarnaast de speciale aparatuur te grof is voor zulke kleine honden, en dat het dus in deze gevallen niet meer voordeel dan nadeel oplevert.  Dus besloten om het via de "normale" manier te laten doen.
Door Marjet
#1905387
Ik vroeg me dat inderdaad al af, of er ook een minimum maat hond is bij laparoscopisch. Ze moeten natuurlijk wel ruimte hebben om te werken in de buikholte. Succes ermee in ieder geval. En wat betreft je eerdere vragen, voorbereiden op narcose/operatie. Weet ik eigenlijk niet, misschien anderen. Ik heb wel een keer iets homeopatisch gehad na een kleine ingreep. Recovetsem. Ik kan niet zeggen of dat toen bijgedragen heeft aan het herstel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door