Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1898503
ik zit precies even blok  :-[
Ik ga voor Nena een nieuw menu opstellen en daarin, op aanraden van Tannetje , wild verwerken.  Grootste struikelblok is dat er GEEN gevogelte in mag zitten.  We zetten haar even op vis,lam,konijn en wild
Ik kom voor het wild dan uit op haas, hert, kangoeroe...en ik zit blok  :-[  :-X 
Ik heb al een paar leveranciers hun site bekeken maar kom dus niet verder...  dus komt ook de volgende vraag, op welk adres kan ik het wild gaan kopen?  Voor hert heb ik zelf al een adres gevonden en dat ga ik maandag ophalen.  Haas ook al gevonden bij een paar adressen.
Ik mag ook vis en lam geven maar om dan voldoende verschillende diersoorten te verkrijgen. Ik geraak aan zalm, sardien, lam, konijn, haas, hert.  Maar sardien en zalm vat ik samen als 1 en haas en konijn zie ik eigenlijk ook als 1 soort.
Dus ik kom eigenlijk maar nipt aan 4 soorten en daar zit de vis al ingerekend  :(
Door Lonaa
#1898532
Haas en konijn zijn echt wel verschillend hoor. :)

Konijn is heel wit vlees, haas is heel donker.

Mag er alleen geen gevogelte in? Kan je dan geen rundvlees geven, bijvoorbeeld? Of paard?
Door *Flip*
#1898564
dogshape heeft ook wild konijn, haas is altijd wild en bij ree/hert ga ik er altijd vanuit dat het wild is, maar dat kan ook goed zijn dat die in een omheind weitje opgekweekt zijn. Als dat qua voeding uitmaakt dan moet je erachter zien te komen of je ree echt wild was. dit geldt trouwens ook voor kangoeroe.
Zijn bizon en struisvogels ook wild? Misschien mag struisvogel wel, persoonlijk vind ik dat geen vogel, want die kan niet vliegen :D
Door Veerle-scrappyToo
#1898648
Pammie schreef: dogshape heeft ook wild konijn, haas is altijd wild en bij ree/hert ga ik er altijd vanuit dat het wild is, maar dat kan ook goed zijn dat die in een omheind weitje opgekweekt zijn. Als dat qua voeding uitmaakt dan moet je erachter zien te komen of je ree echt wild was. dit geldt trouwens ook voor kangoeroe.
Zijn bizon en struisvogels ook wild? Misschien mag struisvogel wel, persoonlijk vind ik dat geen vogel, want die kan niet vliegen :D
Ik had ook al contact genomen met een struivogelboerderij ( en mocht maandag terugbellen als de vrouw des huizes er was) toen daarnet mijn frank viel...struisVOGEL  ???  Dus dat vraag ik nog even na om zeker te zijn of het zou mogen.  Maar hij kan inderdaad niet vliegen dus misschien kan ie wel in het menu  :biggrin2:  :biggrin2:

@ Loonnaa: even geen rund, zeker geen kip...
Door Veerle-scrappyToo
#1898689
**Jolanda** schreef: Haas, hert, lama, struis, bizon, antiloop.

Konijn en haas zijn 2 diersoorten ;)
Enig idee waar ik deze soorten kan bestellen? En dan natuurlijk graag adresjes dicht bij België  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1898752
Waar je die diersoorten kunt bestellen, ik heb werklijk geen idee.
Ik ben volgens mij wel de enige die aan lama kan komen :D
Daar ga ik nu toevallig ook een topic over openen ;)
Door Veerle-scrappyToo
#1898758
**Jolanda** schreef: Waar je die diersoorten kunt bestellen, ik heb werklijk geen idee.
Ik ben volgens mij wel de enige die aan lama kan komen :D
Daar ga ik nu toevallig ook een topic over openen ;)
En in welk onderdeeltje?  Snel al gekeken bij verzamelplaat s en aanbod maar nog neits szien staan.  Of ben je nog aan het typen  :D
Door Veerle-scrappyToo
#1898770
**Jolanda** schreef: Ik ben nog niet begonnen ::) Ben even aan het bellen en aan het wachten tot ik antwoord van iemand krijg via PB ;)
Ik hou het in de gaten en als het interessant lijkt en niet zo ver probeer ik misschien wel of ik haar lama kan leren eten.  Alleen maar hopen dat Nena dan ook niet begint te spugen  ;D
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1898805
Volgens mij heb je daar nog aardig variatië in wild.
Ik kom ook op konijn, lam, haas, bizon, hert, struisvogel, kangoeroe, springbok, antilope, bizon, krokodil, wild konijn.
Volgens mij kon Orinake toen aan antilope komen, die woont in België.
Lupa heeft kangoeroe, haas, konijn en wilde konijn.
Jolanda aan lama en laatst ook kangoeroe.
Door orinake
#1898891
May Linn schreef: Volgens mij heb je daar nog aardig variatië in wild.
Ik kom ook op konijn, lam, haas, bizon, hert, struisvogel, kangoeroe, springbok, antilope, bizon, krokodil, wild konijn.
Volgens mij kon Orinake toen aan antilope komen, die woont in België.
Lupa heeft kangoeroe, haas, konijn en wilde konijn.
Jolanda aan lama en laatst ook kangoeroe.
Struisvogel en kangoeroe kan ik momenteel nog aangeraken, Antiloop is momenteel uitverkocht :(
Helaas struis en kangoeroe is met een minimumafname :s
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door