Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dizzy
#1898537
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik lees al een week of 2 mee en heb me nu ook maar even aangemeld.
Ik heb een duitse dog pup van 12 weken en ze krijgt sinds een week of 2 volledig KVV. Ik ben nu verschillende merken aan het uitproberen en ben ook van plan om verschillende merken te blijven voeren. Ik heb de volgende merken al gegeven:
Energique
Natudog
Darf
Lotgering

Dizzy weegt nu 10 kg en over het algemeen krijgt ze ongeveer 500 gram per dag.
Vandaag heb ik haar voor het eerst Bandit gegeven. In een bakje zit 500 gram, dus dat wou ik haar vandaag geven. Maar op de verpakking staat dat je +/- 125 gram per 10kg lichaamsgewicht zou moeten geven. Dat lijkt me erg weinig  :-\. Die hoeveelheid heb ik haar alleen vanmorgen al gegeven. Ik heb het nog even op site van Bandit nagekeken, maar daar staat precies hetzelfde op.
Wat vinden jullie? Hoeveel geven jullie van Bandit aan jullie honden?

Alvast bedankt.
Groet,
Natascia
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1898539
De aanbevolen hoeveelheden die door dat merk gegeven worden ligt een beetje extreem laag en zijn in de praktijk gebleken, niet reeël. Ik zou dus gewoon de hoeveelheid geven die je gewend bent te geven.
#1903253
Ja, dat vond ik ook opvallend. Ik heb er eens naar gevraagd via het contactformulier. De hoeveelheid is afgestemd op de gemiddelde hond die weinig beweging krijgt, daar kwam het op neer. Bovendien zetten de meeste fabrikanten uit commercieel oogpunt een hogere hoeveelheid op de verpakking, zeiden ze. Maar goed, uiteindelijk hangt het toch van je eigen hond af. Ik zou me er niet druk over maken en gewoon de normale hoeveelheid geven inderdaad.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1903615
Ik denk dat de vermelde hoeveelheid ook geldt voor volwassen honden (al is dat nog vrij weinig, maar voor een weinig bewegende hond zou het misschien kunnen), niet voor pups.
Een pup eet sowieso naar verhouding veel meer dan een volwassen hond.
Maar inderdaad, gewoon de hoeveelheid aanhouden zoals je nu doet.
Door Dizzy
#1903654
Bedankt allemaal. Ik ga gewoon de normale hoeveelheid aanhouden. Ik geef eigenlijk niet zo vaak Bandit. Het is meer voor de afwisseling. Ik geef overwegend Energique en Darf.

Groetjes,
Natascia
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door