Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1891183
Mijn ruim 9 jarige boxer heeft last van maag.
Had het af en toe na t eten. Wilde niet gaan liggen. Hooguit zitten.
Was dan ook wat opgeblazen.
Nou ben ik niet een echte dierenarts-klant en weet heel goed wat de symptomen zijn v een torsie dus die angst had ik niet.
Maar van 1 x per maand ging de last v buik naar 2x per maand en nu naar paar x in de week.

Afgelopen maandag had hij t opeens 's ochtend na t eten en was echt vreselijk uit zijn doen.
Daarna had hij t vrijdagavond maar nu voor het eerst vóór het eten!?
En weigerde ook te eten voor het eerst. Hij had later echt kramp in de buik, trok helemaal samen.
Er is gewoon nog ontlasting en hij spuugt niet.

Zaterdag naar t inloop spreekuur geweest en een foto gemaakt. De maag is erg groot maar niet duidelijk is waarom.
Maandag gaan we een echo laten maken.
Hij heeft primparid gekregen voor het goed ledigen van de maag en ik moet kleine beetjes voeren.
Ik denk dat ik vanochtend toch te veel gevoerd heb want na t eten had hij de krampen weer.

Zondag avond kreeg hij opnieuw buikkrampen. Ik was in overleg met da voor pijnstilling.
Hij veranderde opeens in doen en laten...
Toen ik in zijn bek keek wist ik dat hij een inwendige bloeding had...
Toch nog naar de da gegaan en operatie gedaan om de mild te verwijderen, deze was gescheurd waarschijnlijk.
Dat was idd zo.
Hij had weinig kans maar toch heb ik de kans genomen.
Hij was erg veel bloed verloren.
De operatie was goed gegaan maar helaas heeft hij de ochtend niet gehaald!

Mijn grootste vriend, mijn liefde van mijn leven...hij is dood!
Voel me leeg en hol  :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door RoLa op wo 12 jan 2011, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1891273
Ik heb geen ervaring met de klachten die je noemt, lijkt me knap vervelend!

Wat voer je je hond?
Ik zou nu even kleinere porties over de dag verdeeld voeren en licht verteerbaar (geen bottenwerk dus).
Succes morgen!
#1891525
Ik voer nu carnibest. 800 gr per dag
Dacht t te verdelen over 3 x maar dat was niet genoeg dus voer m in 5x

We gaan t morgen wel horen! (pas om half 5 een afspraak...)
Aan de ene kant denk ik aan (snel groeiende) tumor in maag maar toch heb ik ook heel sterk het gevoel dat t helemaal goed gaat komen met hem!
Snap zelf niet goed waar deze rust vandaan komt maar ik vertrouw maar op mijn gevoel!
#1891542
He gatsie, ik hoop dat dat van die tumor niet het geval is.... Boxer, 9 jaar, tja, het is niet iets waar je je hoofd voor in het zand mag steken (en dat doe je gelukkig ook niet) maar laten we hopen van niet!! Heb je al eens het homeopathische middel Carbo Vegetabilis geprobeerd om de lucht in de maag af te laten voeren? Geef je alle smaken Carnibest? Reageert hij op alle smaken even slecht of misschien op vette smaken slechter?
#1891719
Hij krijgt alleen de natuur.
Maar ook al zitten er geen hele botten in...er zit wel bot in natuurlijk.
Nu net na de preparid en 130 gr cb meer kramp dan ooit! Pfff.....

Waar kan ik dat carbo veg....(?) krijgen? drogist? Of speciale winkel?
Anders ga ik dat morgen gelijk regelen...
#1892230
wat bij mijn honden met buikpijn verlichting geeft is okugest pilletjes. zijn bij de drogist te krijgen. is natuurlijk geen permanente oplossing maar om echte erge buikpijnaanvallen te verminderen werken ze ontzettend goed vind ik.

Succes!!
#1892342
Ine schreef: Ik heb geen idee, wat het zou kunnen zijn. Alleen valt mij de hoeveelheid van 800 gram op.
Een boxer scheelt niet veel van een labrador en mijn reu van 9 krijgt 600 gram.
Mijn Dalmaten vallen daar echt op neer hoor, van de honger, op 600 gram. Brutus at toen ie 13 was nog 1 kilo per dag. Ik denk zelf dat een Dalmaat eerder te vergelijken is met een Boxer dan een Labrador, qua spijsvertering?
#1896425
MAAR.... :'( :'( :'(
Er is maandag geen echo gemaakt.
We zijn zondag avond met spoed naar de dierenarts gegaan omdat hij een inwendige bloeding had.
De mild zou t zijn...we hebben er voor gekozen toch nog te opereren ondanks dat de prognose erg slecht was.
Het was inderdaad de mild.
Hij had erg veel bloed verloren.
De kans dat hij de morgen zou halen was heel klein...toch bleven we hopen
Helaas is mijn grootste grote vriend die nacht overleden.  :'(

Heb ook t eerste bericht aangepast...
Laatst gewijzigd door RoLa op wo 12 jan 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door