Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door debbieD
#1889656
Showtime heeft vermoedelijk stiekem van iemand iets gekregen op de verjaardag van mn vriend. Het gevolg ik dat hij daar weer een reactie op heeft gekregen maar nu blijft hij het open krabben. steeds wanneer de wond mooi dicht is krabt hij het weer open en maakt het weer erger. We zijn het nu 2 weken aan het insmeren met "Groene Os Zink Zwavel pasta" en dat vond hij zo vrezelijk vies dat hij er vanaf bleef, toen begon het gelijk te genezen, maar helaas is hij er nu aan gewend en likt hij het er nu gewoon weer vanaf en gaat dan weer zitten krabben.

De dierenarts wil ik liever niet heen, want dan willen ze weer prednison geven (daar werd het vorig jaar alleen maar erger van) en ben ik het hele consult weer in discussie dat ik geen brokken o.i.d. wil geven.

we hebben ook al geprobeert zn achterpootje in te pakken, maar dat weet hij er toch af te krijgen en het lijkt mij zielig om het aan zn vacht vast te tapen.

hebben jullie ideeën wat ik kan doen?
Door mirdj
#1889850
Je zou z'n pootje kaal kunnen scheren en het dan aan de huid vastplakken, maar dan is het nog de vraag of hij het er niet af gaat krijgen. Anders zou je bij een dierenarts een kap kunnen halen, maar met de laatste kap die ik voor Max had kon hij zich wel van achteren wassen en bij z'n achterpoten.
Door Jacoba
#1890059
Misschien een babyrompertje (met van die voetjes eraan) dusdanig verknippen dan hij wel zijn behoeftes kan doen.
Toen mijn kat buikwondjes had heb ik dit ook gedaan (rompertje zonder voetjes) en dit heeft toen geholpen. Gaan ze wel gek van lopen...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1890256
Eenmalig een spuit pred en een kap zou ik toch minder moeite mee hebben. Dan heb je de kans om het te laten genezen en het patroon van krabben te doorbreken. Bij langdurig of consequent prednisongebruik is er idd een behoorlijk vergrote kans op diabetes.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#1890262
mirdj schreef: Je zou z'n pootje kaal kunnen scheren en het dan aan de huid vastplakken, maar dan is het nog de vraag of hij het er niet af gaat krijgen. Anders zou je bij een dierenarts een kap kunnen halen, maar met de laatste kap die ik voor Max had kon hij zich wel van achteren wassen en bij z'n achterpoten.
die heb ik toevallig vanmiddag bij een dierenwinkel mee genomen. Dus die gaan we zo omdoen.
koekje schreef: Eenmalig een spuit pred en een kap zou ik toch minder moeite mee hebben. Dan heb je de kans om het te laten genezen en het patroon van krabben te doorbreken. Bij langdurig of consequent prednisongebruik is er idd een behoorlijk vergrote kans op diabetes.
nou vorig jaar werd het krabben juist erger van de prednison. en de kap krijgt hij dus zo om.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#1891382
nou de kap zit sinds gister om.
Hij was eerst heel boos en vind zichzelf nu vooral erg zielig, maar hij blijft er nu iig af.
Hij laat zich nu wel heel makkelijk oppakken en helpen (de kattenbak in vind ie nu erg moeilijk) en daardoor kan ik nu heel veel makkelijker zn wond verzorgen. hij moest eerst namelijk vast gehouden worden en nu kan ik het gewoon alleen.

dus nu is het wachten tot het genezen is :D
Door mirdj
#1892232
Je zou, onder toezicht, iedere dag z'n kap even af kunnen doen zodat hij zichzelf kan verzorgen. Zodra hij aan de wond komt of de benen neemt gelijk de kap weer opzetten. Dat heb ik met Max ook gedaan en hij had heel snel door dat de kap af bleef zolang hij niet aan de wonden op z'n kop kwam en bij mij in de buurt bleef. Meestal deed ik de kap af als hij rustig naast me op de bank lag. Hij begon gelijk met de grote schoonmaak en bleef dan ook rustig naast me zitten.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1892283
Toen Poet een kap ophad, heb ik het niet in mn hoofd gehaald om die er af te halen, want de kans zou vrij klein zijn dat ik hem er weer op zou krijgen. Dus ik heb toen zelf iedere dag een washand goed nat gemaakt (eventueel lauw water) en Poet daar helemaal en goed en diep mee geaaid. Daarna afdrogen met een handdoek en naborstelen. Oortjes deed ik met een stuk keukenpapier, washand was daar te dik voor. Ze vond het altijd erg fijn en begon dan hard te spinnen.
Door mirdj
#1892286
Zo zie je maar weer, iedere kat is anders. Ik moet het hier niet in m'n hoofd halen om ze met een natte washand schoon te maken. Dat zou een gigantisch gevecht worden.

Snoepie is hartstikke lief, maar als ze bij de DA iets moeten doen waar ik niet bij ben haalt hij de hele boel over hoop en is hij echt onhandelbaar. Ben ik er bij kunnen er zelfs foto's worden gemaakt zonder roesje of narcose en geeft hij geen kik.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#1893134
ik heb net even een half uurtje met hem in de badkamer gezeten zonder kap en heb daar even lekker met hem zitten kroelen. durfde het risico niet te nemen om het op de bank eraf te halen, want met mn dikke buik nu kan ik niet even achter hem aan gaan rennen.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#1898804
ff een update:
Showtime zn wond is echt mooi aan het genezen. Het is nu nog ongeveer de helft van wat het was voordat hij het kapje omkreeg. Ik kan wel merken dat het genezen erg kriebelt want hij is de hele dag bezig met krabben en likken, dus ben blij dat zn kapje ertussen zit.
Door mirdj
#1900228
Gelukkig maar. Ik weet hoe je je voelt als ze iedere keer weer de boel open krabbelen. Nog even volhouden en dan is de jeuk weg en kan de kap ook af. Nu hopen dat ook alles dicht blijft.
Gebruikersavatar
Door debbieD
#1913467
goed nieuws!!! het wondje is helemaal dicht, maar het is erg droog dus hij moet nog een paar dagen zn kapje om. het er vandaag wat uierzalf op gesmeert om het vettig te houden. Is dat goed of kan ik beter iets anders doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door