Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door signmodel
#1878535
ja, ja laatste lading kvv is vandaag binnen en dan gaan de meiden barfen.
ik was laatst vergeten te ontdooien dus moesten ze met de honden jongens mee eten en het ging erin!
nu gaan ze dus lekker met de jongens mee barfen, heb al wat gezocht voor de % maar kon alleen vinden met 15% overig, aangezien ik nu al weet dat mijn meiden geen groentens gaan eten vraag ik mij af hoe ik de % nu moet gaan berekenen.
verdeel ik deze 15% danw eer over de rest? of kan en wil iemand een lijstje neerzetten met de % zonder overig?
en ik neem aan dat een kat dezelfde diersoorten eet als een hond? maar welke botten zijn geschikt?
kippennekken hebben ze al gegeten maar mogen ze bijv ook lamsribben?? en hoe vaak/ veel vis?

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1878559
Euh, overig....

Mijn percentages zien er ongeveer zo uit:
40-50% vleesbot (Ot 40-45 en Sien 50)
15% orgaan (lever, hart, nier en maag)
de rest spiervlees

Ik geef ongeveer 3 kuikentjes per kat per week en Sien krijgt gemiddeld 1x per week een portie vette vis (halve Euroshopper zalmfilet op vrijdagavond; ongeveer 50 gram, is best een grote portie). Ot moet dat niet.

Lamsribben krijgt Sien (mijn beste knager) niet weg, lijkt me ook niet dat andere katten dat wel kunnen.
Door signmodel
#1878580
oke merci,
dus dan houd ik het bij kippennekken, eendennekken,haas en konijnkarkas??  eventueel bestel ik nog een keer met jou (koekie) mee bij kiezebrink.
en een kuiken of  muis is een heel prooi?
heb ook gelzen dat een kuiken gelijk aan een ei staat???
tjee heb het idee dat het voor de honden eenvoudiger was.
Door Limpy
#1878689
Jep, een kuiken is een ei met een bontjas aan  ;D

Een volwassen muis, rat, gerbil, hamster, cavia is wel een volwaardig prooidier met de goeie verhoudingen bot/spiervlees/orgaan.
Door Mevroi Kruim
#1881433
Limpy´s aai-assistente schreef: Jep, een kuiken is een ei met een bontjas aan ;D

Een volwassen muis, rat, gerbil, hamster, cavia is wel een volwaardig prooidier met de goeie verhoudingen bot/spiervlees/orgaan.
Donsjas >:( geen bont, dat zijn de muizen/ratten/gerbils.
Door Mevroi Kruim
#1881491
signmodel schreef: ikkuh wel begrijpen
;) ;) ;)

Parelhoen is ook goed weg te krijgen beest. Andere onderdelen van eend krijgen de goeie knagers hier ook wel weg. Lam en geit spiervlees wel, botten beslist niet. Paardenspiervlees wordt hier zeer gewaardeerd. Rundvlees gaat ook goed, lappie goedkoop of wat gehakt af en toe voor de barfnodige variatie ::)
Door Limpy
#1882929
Mevroi Kruim schreef: Donsjas >:( geen bont, dat zijn de muizen/ratten/gerbils.
:-\ excuse moi voor deze domme vergissing......zal niet meer gebeuren, ik onthoud ´m nu wel ;D
Door Inge2104
#1887397
Hier eet Truus ook konijnenvoorbenen en een stuk zalmstaart gaat er ook wel in! Kip en eendenvleugel gaan ook goed.
Van de parelhoen blijft soms een klein te hard stukje liggen....

Groet Inge!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door