Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#1867057
Hallo!


Inmiddels heb ik al aardig wat berichtjes staan over mijn hondje met huidklachten. Via bioresonantie, een dierentalk, HAbrokken nu naar een homeopatische dierenarts..

Leek me handig om even een topic hierover te starten mocht ik later nog advies willen....

IK HEB EEN DA GEVONDEN DIE VERS VLEES ONDERSTEUNT!!!!

Hier ben ik erg blij mee. Daarbij ook met het feit dat ik 40 minuten binnen geweest ben, hij een uitgebreid verhaal opgeschreven heeft, onderzoek gedaan heeft en daarna nog uitgebreid de tijd nam om alles op een rij te zetten.
Mucho heeft volgens hem (en mijn idee ook!!) een atopie als ook een voedingsallergie.

Dit omdat afgelopen weken zijn klachten aan zijn buik zijn afgenomen, maar aan poten en kop zijn gebleven. Forse ontstekingen bij ogen en poten, verder een goede vachtconditie.
Hij gaf aan dat de buikstreek vaak voeding is, terwijl poten vaak atopie en rug vlooien/mijten.
uitgebruid uitgelegd waar jeuk van komt (infecties, allergie of parasieten) en wat we kunnen doen.

Hij legde de normale weg van antibiotica, eliminatie,testen en evt. dermatoloog.
Daarna gaf hij zijn idee over de weerstand zo optimaal mogelijk maken door het geven van goede voeding, omega-3-olie en het ondersteunen van zijn huid door PUURHUID, als ook een homeopatisch middel voor zijn "constitutie"(karakter)...hij noemde mucho een picaherder met eht karakter van een rottweiler...

Nou dat klopt wel, Mucho is erg rustig maar buiten behoorlijk adhd en eigenlijk angstig, waardoor hij zichzelf maar gaat overstemmen.( De mevrouw van Farmfood vroeg mij later die dag hoe zijn karakter was, omdat veel onrustige honden last hebben van mijtenallergie...)

Om een lang verhaal kort te maken, ik ga nu 3 weken kjken of zijn klachten verminderen (pootjesklachten zijn wel lastig ivm de sneeuw om objectief te beoordelen dus hoop dat de sneeuw even wegblijft) en als het dan niet verbeterd verder kijken en evt. onderzoek op LEISHMANIA.
Een allergietest vond hij pas zinvol als we er niet uitkwamen door het verbeteren van zijn weerstand.

Ik kan me hier heel erg in vinden en ben echt blij met een DA van wie ik zijn visie snap, en mee op 1 lijn zit. Geen antibiotica dus voor zijn ontstekingen maar omega3.

Ik hoop dat ik hierdoor een stuk verder kom, een stuk wijzer word ik wel ieg. Maar het belangrijkste wat ik vandaag ervaarde was DAT EEN DA MET WIE JE OP 1 LIJN ZIT ONWIJS FIJ"N IS!!
Groet Manon
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1867363
Frans Schuring van Kortenoord Dierenkliniek in Wageningen.
en voor voedingsvragen heb ik zelf ook veel informatie van Farmfood gekregen, vind ik ook erg betrokken en kundig. Maar goed, nu maar afwachten  hoe het gaat, want de sneeuw maakt het er voor zijn pootjes niet beter op, sneeuwschoentjes en vasaline ten spijt...

groet!
#1867607
Papalou schreef: Hallo!


Dit omdat afgelopen weken zijn klachten aan zijn buik zijn afgenomen, maar aan poten en kop zijn gebleven. Forse ontstekingen bij ogen en poten, verder een goede vachtconditie.
Hij gaf aan dat de buikstreek vaak voeding is, terwijl poten vaak atopie en rug vlooien/mijten.
uitgebruid uitgelegd waar jeuk van komt (infecties, allergie of parasieten) en wat we kunnen doen.

Hij legde de normale weg van antibiotica, eliminatie,testen en evt. dermatoloog.
Daarna gaf hij zijn idee over de weerstand zo optimaal mogelijk maken door het geven van goede voeding, omega-3-olie en het ondersteunen van zijn huid door PUURHUID, als ook een homeopatisch middel voor zijn "constitutie"(karakter)...hij noemde mucho een picaherder met eht karakter van een rottweiler...

Nou dat klopt wel, Mucho is erg rustig maar buiten behoorlijk adhd en eigenlijk angstig, waardoor hij zichzelf maar gaat overstemmen.( De mevrouw van Farmfood vroeg mij later die dag hoe zijn karakter was, omdat veel onrustige honden last hebben van mijtenallergie...)

Ik kan me hier heel erg in vinden en ben echt blij met een DA van wie ik zijn visie snap, en mee op 1 lijn zit. Geen antibiotica dus voor zijn ontstekingen maar omega3.
Nooit bij stilgestaan dat de angst, nerveus zijn een gevolg zou kunnen zijn van Nena haar allergiën...  Ik dacht dat dit gewoon haar karakter was maar kijk, terug stof om over na te denken ( hoewel zij ook binnen totaal anders is dan buiten schrikt ze binnen ook makkelijk)

Wel heel tof dat je idd een DA hebt gevonden waar je mee op 1 lijn zit en eentje die niet meteen naar prednison en antibiotica grijpt.
Heeft hij een bepaalde omega 3 voorgesteld of ga je gewoon meer echt zalm geven of...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1869616
Doils Skin heeft hij voorgeschreven, zalm ed even niet wegens eleminatiedieet...plus zon preparaat is even hele hoge dosis pure omega3...

Zijn vacht is wel weer aan het aangroeien gelukkig maar de jeuk aan de poten blijft..ze zijn ook superwarm...pff...wat dat betreft zou de sneeuw wel even weg mogen..

En over het karakter..ik kan me zelf heel goed voorstellen dat een hondje wat gevoelig is voor prikkels, dit ook mbt voeding en andere omgevingsstoffen heeft...kijk maar bij ons mensen, werkt twee kanten...stress door gevoeligheid veroorzaakt lagere weerstand, en met een lagere weerstand eerder stress...als je moe bent heb je minder behoefte aan lawaai, en als je teveel aan je kop hebt wordt je eerder ziek...toch?
En bij ons zie je ook vaak dat mensen die gevoelig zijn voor prikkels, ook eerder allergieeen etc hebben..
Gebruikersavatar
Door Papalou
#1879639
Update...
Mucho vind Carnibest echt heerlijk, en zijn vacht groeit mooi aan...hij likt niet meer aan zijn buik, maar des te meer aan zijn poten. Van de week heeft hij bij vrienden een stukje kalkoen gesneaked wat op de grond lag, en de dag erna had hij zijn buik weer rood gelikt...wat voor mij wel duidelijk maakt dat buik likken toch met voedsel te maken heeft...zijn poten en neus blijven echter hetzelfde, geef hem nu sinds 1,5 week puurhuid, en hoop dat het daarmee beter gaat...nog 1,5 week en dan weer naar de DA, maar ik hoop echt dat zijn poten beter gaan en er geen verder onderzoek nodig is..ben een beetje bang voor Leishmania, klachten lijken er wel op. Mucho is in huis nl extreem rustig, ligt gewoon de hele dag te slapen..toch niet helemaal normaal voor een hond van ruim3,5....buiten heeft hij gelukkig genoeg energie...
voor jullie allemaal een heel gezond en gelukkig nieuw jaar!
Groet Manon
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door