Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#1878901
Verdorie, Nina heeft al een dag of 3 last van ochtendmisselijkheid. Maar verder normaal, actief, goede ontlasting en 's avonds normaal eten.
Vanmorgen wilde ze weer niks. Alleen in de tuin, duidelijk op zoek naar gras. Dat is onvindbaar onder de sneeuw.
Opeens....ja, fikse straal diaree. Pff....wat stonk dat, maar het leek verlichting te brengen. En een uur later weer diarre, maar nu helemaal rood, bloed dus. Ze is nu ook hangerig en wil steeds bij me blijven.
Jeetje, ik schrok flink dus ik heb meteen de DA gebeld, kan over een uur terecht.
Door inni
#1879247
Hopelijk gaat 't spoedig beter.

Hier was 't vanmorgen net 't zelfde :-\, een prik bij de DA en enkele dagen geduld.
Door Lizzy
#1879260
He gatsie. Klinkt als een virus/ontsteking. Volgens mij heerst er weer van alles :-\. Sterkte en beterschap met je meis!
Door Ellen Els en Nina
#1879395
Bedankt voor alle beterschap. Ik had wat van de bloederige ontlasting meegenomen. (lekker makkelijk met die sneeuw). DA was blij te zien dat het rood- vers bloed is en geen oud zwart bloed.
Het lijkt inderdaad een (dikke) darmontsteking. Geen koorts, verder ook geen nare verschijnselen. Ze heeft een injectie tegen misselijkheid gehad en pilletjes tegen diarree. Nog geen anti-biotica, DA wilde daar niet meteen mee beginnen (jippie, ik ook niet).

En bij het onderzoek was hij (net hier begonnen bij de DA waar ik altijd heen ga- 13 jaar praktijk in Engeland gehad) aangenaam verrast over haar prachtige gebit. 6 jaar en hagelwitte tanden. Hij vroeg wat ik daar aan deed, haha, niets dus, behalve KVV en Barf voeren.
En daar ging hij mooi op in. Aan het einde van het onderzoek zei hij dat ze even wat licht verteerbaars moet eten. Maar ja, vulde hij zelf al aan. Vers vlees, is eiwitijk en lichtverteerbaar, alleen de eerste dagen misschien alleen wat wit vlees da's zeker lichtverteerbaar.
Ik was aangenaam verrast, stond al klaar om tegen goedbedoelde adviezen van nieuwe brokken in te gaan.

Nu maar hopen dat het meevalt en dat ze snel herstelt. Binnen is ze erg aanhankelijk, ze wil regelmatig de tuin in. doet daar overigens niks. Maar tijdens het wandelen is net zo als altijd en ook bezoek wordt vrolijk begroet. Ze heeft inmiddels ook een beetje gegeten. Nui duimen dat het zo over gaat  :) Bedankt voor jullie goede wensen.
Door sella
#1879495
Fijn zo een da.
Hopelijk gaat ze nu opknapent heen.
Ik hoor hier ook veel honden met spuit en bloed.
Gelukkig Buffel geen last en hopelijk blijft dat ook zo.
Door Suzanne
#1879752
He, ik schrok al even, maar er lijkt gelukkig niet iets vreselijk schokkends an de hand. Wel vervelend natuurlijk, voor jullie en voor Nina.

Knuffel voor de dame en beterschapswoefjes van Merlijn en Tristan!

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door