Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#187751
Hoi allemaal,

Mijn pup van 18 weken (16,4 kg) komt de laatste twee weken gemiddeld 1,4 kilo aan is dat teveel. Daarvoor kwam hij gemiddeld 0,8-1 kilo aan. Ik gaf hem altijd 40 gram per kilo, maar omdat ik advies kreeg om meer te geven geef ik de laatste paar weken 45 gram per kilo.

Z'n botten schouders/heupen staken namelijk uit. Hij is nu goed op gewicht. Ik zie ze ribben als hij zich uitrekt en kan ze ook goed voelen.

Ik vraag me alleen af of hij niet te hard groeit. Onze pup is een Amerikaanse Bulldog en die worden best groot.

Ik weet wel dat ze langzamer groeien en langer doorgroeien door KVV.

Ja, voeren doe je met je ogen ??? Hij ziet er goed uit, maar ik ben gewoon bang dat hij te snel groeit.

p.s. ik ga zo naar puppycursus en zal proberen om foto's te maken.

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op zo 17 okt 2004, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#187756
[quote="Bounty"]
Hoi allemaal,

Mijn pup van 18 weken (16,4 kg) komt de laatste twee weken gemiddeld 1,4 kilo aan is dat teveel. Daarvoor kwam hij gemiddeld 0,8-1 kilo aan. Ik gaf hem altijd 40 gram per kilo, maar omdat ik advies kreeg om meer te geven geef ik de laatste paar weken 45 gram per kilo.

Z'n botten schouders/heupen staken namelijk uit. Hij is nu goed op gewicht. Ik zie ze ribben als hij zich uitrekt en kan ze ook goed voelen.

Ik vraag me alleen af of hij niet te hard groeit. Onze pup is een Amerikaanse Bulldog en die worden best groot.

Ik weet wel dat ze langzamer groeien en langer doorgroeien door KVV.

Ja, voeren doe je met je ogen ??? Hij ziet er goed uit, maar ik ben gewoon bang dat hij te snel groeit.

p.s. ik ga zo naar puppycursus en zal proberen om foto's te maken.

Groetjes Bounty
[/quote]

Vind het, zeker voor een Amerikanse Bulldog, niet echt een extreme wekelijkse toename. Af en toe heeft een hond nou eenmaal regelmatig groeischeuten. Omdat zo'n hond toch een behoorlijk gewicht zal gaan krijgen zou ik me niet ze heel veerl zorgen maken over deze gewichtstoename. Wanneer je de ribben goed kunt blijven voelen en de hond verder goed blijft lopen ed. komt het best goed. Mijn jongste Hollander heeft ook maanden gehad dat hij dit gewicht per week aankwam. Hij zit nu met bijna 9 maanden op 36 kilo. Dit is verder zonder problemen verlopen. Er wordt dan wel eens beweerd dat honden op vers vlees langzamer maar langer doorgroeien maar ik heb daar zo mijn twijfels over, en er ook nooit bewijzen van gezien. Wanneer de hond zo natuurlijk mogelijk gevoed wordt dan ga ik er maar vanuit dat de vrij grote gewichtstoename erfelijk is toebedeeld. ;)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#187793
[quote="Bounty"]
Hoi allemaal,

Mijn pup van 18 weken (16,4 kg) komt de laatste twee weken gemiddeld 1,4 kilo aan is dat teveel. Daarvoor kwam hij gemiddeld 0,8-1 kilo aan. Ik gaf hem altijd 40 gram per kilo, maar omdat ik advies kreeg om meer te geven geef ik de laatste paar weken 45 gram per kilo.

Z'n botten schouders/heupen staken namelijk uit. Hij is nu goed op gewicht. Ik zie ze ribben als hij zich uitrekt en kan ze ook goed voelen.

Ik vraag me alleen af of hij niet te hard groeit. Onze pup is een Amerikaanse Bulldog en die worden best groot.

Ik weet wel dat ze langzamer groeien en langer doorgroeien door KVV.

Ja, voeren doe je met je ogen ??? Hij ziet er goed uit, maar ik ben gewoon bang dat hij te snel groeit.

p.s. ik ga zo naar puppycursus en zal proberen om foto's te maken.

Groetjes Bounty
[/quote]

Hoi Bounty,
mijn AB's wogen toen ze pup waren ongeveer de weken dat ze oud waren in kilo's en dat telde voor allebei, de jongste woog zelfs meer.
Toen Jewel 18 weken was woog ze 18 kilo, Scully zelfs 18,5 kilo. En het zijn beiden teefjes.
De groei kan je niet tegenhouden en daarom moet je zorgen dat Macho toch genoeg eten krijgt en geleidelijk meer geven.
Door Bounty
#187836
Hallo Cherry,

Ik had mijn vraag gesteld omdat ze vaak zeggen dat pups niet te hard mogen groeien i.v.m. hun botten.

Mijnvraag is in ieder geval beantwoord. Ik blijf gewoon 45 gram per kilo gewicht geven ;D

Groetjes Bounty

[quote="Cherry"]
[quote="Bounty"]
Hoi allemaal,

Mijn pup van 18 weken (16,4 kg) komt de laatste twee weken gemiddeld 1,4 kilo aan is dat teveel. Daarvoor kwam hij gemiddeld 0,8-1 kilo aan. Ik gaf hem altijd 40 gram per kilo, maar omdat ik advies kreeg om meer te geven geef ik de laatste paar weken 45 gram per kilo.

Z'n botten schouders/heupen staken namelijk uit. Hij is nu goed op gewicht. Ik zie ze ribben als hij zich uitrekt en kan ze ook goed voelen.

Ik vraag me alleen af of hij niet te hard groeit. Onze pup is een Amerikaanse Bulldog en die worden best groot.

Ik weet wel dat ze langzamer groeien en langer doorgroeien door KVV.

Ja, voeren doe je met je ogen ??? Hij ziet er goed uit, maar ik ben gewoon bang dat hij te snel groeit.

p.s. ik ga zo naar puppycursus en zal proberen om foto's te maken.

Groetjes Bounty
[/quote]

Hoi Bounty,
mijn AB's wogen toen ze pup waren ongeveer de weken dat ze oud waren in kilo's en dat telde voor allebei, de jongste woog zelfs meer.
Toen Jewel 18 weken was woog ze 18 kilo, Scully zelfs 18,5 kilo. En het zijn beiden teefjes.
De groei kan je niet tegenhouden en daarom moet je zorgen dat Macho toch genoeg eten krijgt en geleidelijk meer geven.



[/quote]
Door Lizzy
#187856
Als je vindt dat de pup te hard groeit of te zwaar wordt, dan kun je natuurlijk ook een klein beetje (en misschien daarna nog een klein beetje) minder geven. Toch?
Door Bounty
#188018
Ja, zolang hij niet te dik wordt dan is het toch goed?


Groetjes Bounty ???

[quote="Lizzy"]
Als je vindt dat de pup te hard groeit of te zwaar wordt, dan kun je natuurlijk ook een klein beetje (en misschien daarna nog een klein beetje) minder geven. Toch?
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door