Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Patj88
#1874886
Hallo iedereen,

Er is hier al heel wat geschreven op het forum over enkelvoudige kvv's.
Maar toch zat ik nog met wat onduidelijkheid.
Ik koop wel eens smuldier kip en vlees voor mijn katten.
In de vlees variant zie je echt stukjes bot zitten maar in de kip variant niet toch lees ik op het forum dat je smuldier kip kan geven als natuurlijke calcuim bron.
De pens variant meng ik gewoon op een brokdag bij jasco zen farmfood.
Verder koop ik ook nog enkelvoudige duck welke ik ook bij de farmfood geef.
Kan ik de smuldier kip ook bij zen brok mengen? Dan kan ik hier in de toekomst een grote verpakking van kopen...
Ik neem aan dat ik dit niet mag doen met de vlees variant omwille van de stukjes bot...
Als ik een pakje enkelvoudige kip, vlees en pens voer samen met wat groentenmix  kan ik dat rekenen als een complete maaltijd?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1875108
Ik lees op de site van Mulder Diervoeding dat de enkelvoudige kip variant gemalen kipkarkassen bevat dus de natuurlijk calciumbron klopt.

Zelf zou ik nooit brok met vlees mengen, geef geen brok maar als ik het wel zou doen dan zou ik het nog niet mengen, om redenen die hier op het forum ook uitvoerig aan de orde komen. Als je dan toch brok wilt voeren geef dan b.v. 2 dagen brok en 2 dagen vlees.

De enkelvoudig pens wordt zeker niet compleet met een groentenmix, daar zit geen bot c.q. calciumbron in.

Maar.... waarom geef je niet gewoon altijd Smuldier of Duck i.p.v. de brokken erbij te houden? Ik weet dat de FF brokken niet de goedkoopste zijn, dus het financiële aspect gaat volgens mij voor jou niet op.

Als je, zoals je zelf omschrijft, bepaalde toevoegingen bij de enkelvoudige varianten geeft en/of ook regelmatig de complete varianten kun je de brokken makkelijk achterwege laten.

Edit: ben even verder aan het lezen op de site van Mulder, maar jij zegt dat er stukjes bot in de vleesvariant zitten en dan heb je het over de enkelvoudige variant? Ik lees daarover namelijk dit:

Vlees: alleen geschikt als bijvoeding

Deze enkelvoudige maaltijd bestaat alleen uit puur rundvlees, gemalen rundvlees afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde runderen. o.a. spiervlees, keelvlees, lipvlees, kopvlees. een heerlijke toevoeging op de maaltijd of voor een keer wat extra's.


En eigenlijk zie ik zelfs in de complete versie van vlees geen calciumbron vermeld staan.....

Complete maaltijd op vlees basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Glutenvrij


Misschien ontgaat mij iets??
Laatst gewijzigd door Pauline op di 28 dec 2010, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Patj88
#1875712
[quote="Pauline"]
Ik lees op de site van Mulder Diervoeding dat de enkelvoudige kip variant gemalen kipkarkassen bevat dus de natuurlijk calciumbron klopt.

Zelf zou ik nooit brok met vlees mengen, geef geen brok maar als ik het wel zou doen dan zou ik het nog niet mengen, om redenen die hier op het forum ook uitvoerig aan de orde komen. Als je dan toch brok wilt voeren geef dan b.v. 2 dagen brok en 2 dagen vlees.

De enkelvoudig pens wordt zeker niet compleet met een groentenmix, daar zit geen bot c.q. calciumbron in.

Maar.... waarom geef je niet gewoon altijd Smuldier of Duck i.p.v. de brokken erbij te houden? Ik weet dat de FF brokken niet de goedkoopste zijn, dus het financiële aspect gaat volgens mij voor jou niet op.

Als je, zoals je zelf omschrijft, bepaalde toevoegingen bij de enkelvoudige varianten geeft en/of ook regelmatig de complete varianten kun je de brokken makkelijk achterwege laten.

Edit: ben even verder aan het lezen op de site van Mulder, maar jij zegt dat er stukjes bot in de vleesvariant zitten en dan heb je het over de enkelvoudige variant? Ik lees daarover namelijk dit:

Vlees: alleen geschikt als bijvoeding

Deze enkelvoudige maaltijd bestaat alleen uit puur rundvlees, gemalen rundvlees afkomstig van voor menselijke consumptie goedgekeurde runderen. o.a. spiervlees, keelvlees, lipvlees, kopvlees. een heerlijke toevoeging op de maaltijd of voor een keer wat extra's.


En eigenlijk zie ik zelfs in de complete versie van vlees geen calciumbron vermeld staan.....

Complete maaltijd op vlees basis

Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Glutenvrij


Misschien ontgaat mij iets??
[/quote]

Bedankt voor je reactie pauline,

Idd de farmfoodbrokken zijn niet goedkoop maar vanwege te weinig vriesruimte kan ik momenteel niet volledig vers geven.
Ik woon nog bij men ouders en die volgen niet echt mijn mening als het op hondenvoer aankomt.
Volledig op barf en kvv overgaan zou ik wel zien zitten maar moeder lief kijkt nu al raar op als ik met 4 kilo kippennekken thuis kom...
Voor het moment krijgt jasco 2 keer een barf maaltijd per week.
Farmfood is een geperste brok en ik dacht dat hierbij wel vlees mocht gegeven worden de fabrikant maakt ook kvv en zegt dat deze ook bij de brok mogen gegeven worden ik geef wel nooit bot bij de brok.
Ik heb mulder al gemaild maar tot nu geen antwoord want in de pens enkelvoudig zit meer calcium dan in de kip dus moet er volgens mij niet veel karkas in verwerkt zitten ...
De vlees variant zie je echt stukjes bot zitten maar dat staat niet vermeld op de site van mulder.
Op brokdagen voeg ik duck enkelvoudige kip, spiervlees van paard,zalm snippers bij.
Ik vroeg me dus gewoon af of ik de duck kan vervangen door smuldier deze is iets grover gemalen.
Hij doet het voor de moment wel zeer goed op de voeding die ik nu geef.
Dus volledig op vers overzetten zit ik weer met de vraag volledig barf of deels kvv ... maarja eerst moeder overtuigen om de vriezer op te delen in een deel hondenvoer en een deel eten voor ons :d.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1875973
Witte stukjes zijn niet per definitie bot, de witte stukjes in Smuldier Vlees zijn dus zeer waarschijnlijk iets anders. Ik heb daar ook eens over gemaild, de calciumbron van Vlees Compleet is een premix. In de kipversie zit gemalen bot, maar niet zoveel, daarom is het calciumgehalte vrij laag.

Als je hond geen problemen heeft met een gemengde maaltijd (brok en kvv) is het geen probleem. Ook met gemalen bot hoeft het geen probleem te zijn, want gemalen bot is veel makkelijker te verteren dan ongemalen bot. Duck bevat ook gemalen bot. Dat gaat ook goed begrijp ik, dan zal Smuldier Kip geen probleem zijn.

Door het combineren van enkelvoudige versies en groenten heb je geen complete maaltijd. Maar je hoeft ook niet elke dag een complete maaltijd te geven, als je bijvoorbeeld 2 dagen per week niet compleet voert is er niks aan de hand.
Laatst gewijzigd door Meike en Daisy op wo 29 dec 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1876276
Jazeker kun je Duck vervangen door Smuldier, geen probleem. De witte stukjes kunnen ook kimmels zijn, hoeft idd niet persé bot te zijn.

En van brokken..., je leest het al wel, heb ik totaal geen verstand. Als jouw hond geen last heeft van de combi, nou dan is het goed toch!

Hoop wel dat je je moeder kunt overtuigen van alleen vers, want ook jij (dat lees ik al heel goed in je reactie) weet wel dat dat veel beter is.  ;)
Door hannabelgje
#1876914
Ik voer hier regelmatig de smuldier enkelvoudig vlees. Ik geef het als spiervlees. Bot heb ik er nog nooit in gevonden. De kipversie is gemalen kipkarkassen, dat wordt hier ook erg gewaardeerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door