Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door netbegonnen
#1875775
Hallo Allemaal

Ik zag bij herby ook vleesmixen staan, ik heb weinig ruimte om zelf te gaan hakken en snijden en grote stukken vlees in te vriezen dus leek me dat wel ideaal.
Maar die mixen zijn denk ik niet kompleet, waarmee zou ik die dan nog mee aan moeten vullen.
Ik geef nu steeds KVV ( Kivo, Lotgering, smuldier) maar moet hier steeds apart voor rijden en aangezien herby  vlakbij is en desnoods bezorgd leek me dat ook wel een idee.
Wie heeft advies/tips voor mij.

Groetjes Petra
Door Lizzy
#1875787
Hoi Petra,
Dus eigenlijk wil je het liefst KVV blijven voeren? Maar omdat Herby om de hoek zit, wil je dat gaan geven? Tja, ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat gemalen spul niks vind. Je weet absoluut niet wat er in zit, je weet niet welke kwaliteit het is, je weet niet in welke verhoudingen het is. In mijn ogen is dit niks beter dan KVV, sterker nog, je moet het inderdaad ook nog eens zelf compleet gaan zitten maken. Ik zou niet weten hoe. Aangezien ik niet weet welke verhoudingen meneer Herby gebruikt bij zijn prakkies. Ik zou dus zelf gewoon KVV blijven voeren of echt gaan BARF'en. Zonder gemalen hatseflatsen. En als je het toch wilt gebruiken, dan denk ik dat je het best aan meneer Herby kan vragen hoe je zijn prakkies compleet moet maken/wat je er mee moet doen.
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1875953
Vanaf volgend jaar (nog een paar dagen dus) kun je ook complete kvv bij Herby kopen. Het staat volgens mij nog niet op de website, maar ik ontving een nieuwsbrief waar het in stond vermeld. Er zijn verschillende varianten: kip, paard, eend, rund. Zonder graan. Als je de preciese samenstelling wilt weten, pb dan je emailadres even, dan stuur ik de mail naar je door.
Door El_Kato
#1878386
Hoi,

Ik wilde in eerste instantie ook de vleesmixen van Herby gaan geven maar heb na een topic hier op het forum geplaatst te hebben toch gekozen om barf te voeren. Moet eerlijk zeggen dat het me heel erg mee valt hoeveel werk ik eraan heb. Had overigens in het verleden wel al soort van barf gegeven alleen meer uit de losse pols en geef nu eigenlijk vrij precies afgewogen wat ze moeten hebben.

Ik pak een zak vleesbot, spiervlees en orgaan uit de vriezer (zakken zijn een kilo dus 3 kilo totaal) die laat ik gedeeltelijk ontdooien. Het vleesbot kan ik altijd in 1 a 2 dagen voeren dus dat laat ik helemaal ontdooien en het spiervlees en orgaan verdeel ik in porties. In een zakje gaat een portie vlees en een portie orgaan. Etiket met de diersoort + de naam hond erop en dat gaat zo de vriezer weer in. Een keer daarna kan ik dus kant en klare zakjes vlees/orgaan pakken en moet ik alleen nog vleesbot toevoegen. Ak net al is het iets meer werk al KVV maar als je moet uitzoeken of je de vleesmix van Herby wel compleet geeft of niet ben je ook aardig wat tijd kwijt. Groentemix bewaar ik apart en lepel ik op gevoel door de bakken.

Ook wat de rommel betreft valt het me echt heel erg mee. In het verleden voerde ik ook grotere botten en dan zat de hele keuken onder. Geef nu voornamelijk nog nekken en kleine karkassen en dat gaat echt erg goed.

Oooh en wat de ruimte betreft we hebben een kleine keuken, de vriezer staat achter in de tuin in de schuur maar met een beetje organisatie lukt het allemaal prima.

Succes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door