Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith13
#1863421
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort hier op het forum, nu heb ik een sheltie pup waar ik clickertraining mee doe, ik gaf haar kleine stukjes kaas en puppy brokjes die ik van de fokker heb mee gekregen, maar van de kaas krijgt ze zoveel ontlasting  dat ik dat niet meer wil geven. En als je de brokjes op een dag tel dan is dat behoorlijk veel en dat is juist dat we niet willen geven.

Ik las dat je ook rundvlees kunt drogen in de oven. Maar je hebt verschillende soorten rundvlees in de supermarkt runderlappen biefstuk enz..... wat van soort kan ik het beste nemen voor te drogen. En zoals organen kippenhartjes en lever kan je dat ook drogen.

En zoals kip kan ik daar gewoon kipfile voor nemen.

Voor mij is het allemaal nieuw,

wie helpt mij een beetje op weg,

Gr judith
Door charmed
#1863659
[quote="Angelique"]
Wellicht heb je hier ook nog wat aan :) http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 353.0.html

In principe kun je bijna alles wel drogen. Het enige waar je op moet letten is dat het vlees niet te vet is, want dat droogt niet goed. Voor kip kun je ook kipfilet nemen, maar veel kipfilet wordt ingespoten met water en daardoor blijft er dan a drogen erg weinig van over.
[/quote]
De diepvrieskipfilet van de Liddl wordt volgens mij niet ingespoten met water, (dit is de enige die onze Savannah eet  :biggrin2:) Deze heeft ook een sterkere smaak als alle verse kipfilet die je kan kopen.
Door Deesje
#1864426
ik koop ook de lidl kipfilet (echter die uit de koeling) om te drogen, daar blijft meer van over (is ook steviger) dan de kipfilet uit een willekeurige supermarkt.. maar ik heb een testje gedaan, voor mijn gevoel zat er in bief bijv minder vocht dan in kipfilet, na mijn testje ben ik erachter dat je gemiddeld gezien 30% van het nat gewicht over houdt. met kalkoen kwam ik het beste uit.. maar ook van rund blijft dus maar 30% over.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door