Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1862470
preventief ontwormen (denk dat de fokker dat bedoelt, tenzij hij verwacht dat de kat standaard elke 6mnd wormen heeft) is niet mogelijk. Net zo snel als de maaltijd is de wormenkuur weer uit gescheiden en heeft dan geen enkele functie meer. Het enige wat je dan doet is het lichaam belasten met de ontwormingspasta, terwijl er de volgende dag perfect een wormenbesmetting plaats kan vinden.
Als je er zeker van wilt zijn dat je kat geen enkele worm heeft zal je toch met een drol naar de DA moeten.
Ik heb de kat een tijdje terug voor het eerst ontwormt (1,5jr) omdat hij zo verschrikkelijk veel at. Gezien hij dat nu nog steeds doet denk ik dat het toch ligt aan de extra energie, koud buiten en vooral de sneeuw. Sneeuw = hele dag buiten spelen  ;D
#1865035
Mevroi Kruim schreef: Hier zijn ze 2x ontwormd en daarna nog wel eens een keer als ik lintwormen zag. Verder nooit. Standaard ontwormen als er geen wormen zijn of zo weinig dat het geen problemen geeft doe ik niet.
Zo deed ik het ook altijd.
Alleen toen we nog fokten ontwormde ik de a.s. moeder voor de dekking en voor de zekerheid de hele groep dan maar meteen.
Na het fokken heb ik de katten nooit meer ontwormd en de huiskatten die we vroeger hadden ook niet, alleen als ik zag dat ze problemen hadden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door