Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nienk
#1859641
hallo!

mijn kruising jackrussell Reus moet komende tijd vanwege allergie behandeling alleen maar konijn eten. Heb nu bij de dierenarts konijn Barfmenu (van Tinlo) gekocht. dit hebben ze echter alleen maar in rollen van 500 en 1000 gram, en gezien de maat van Reus (6kilo) en mijn vriezertje, zijn die rollen nogal onhandig. Wat ik dacht, Barfmenu is er ook voor de kat. en dit wel in 250 gram rolletjes. Weet iemand het verschil tussen de kvv voor de hond en de kat? waarschijnlijk is de kat duurder, maar scheelt een hoop gehannes voor mij.

alvast bedankt!
Door Limpy
#1859668
Heb ooit eens gehoord dat de inhoud niet zoveel verschild, de kattenversie is vooral fijner qua maling.
Mijn katten vinden de hondenversie net zo lekker, alleen moeten ze dan wat meer kauwen.

Waarom versnij je zo´n grote rol niet alvast in porties voordat je ´m in de vriezer doet?
Is ook weer handig als je er snel iets uit wilt trekken....
Door nienk
#1859679
dankje voor je reactie. dat doe ik ook, maar dan moet het even een beetje ontdooien om te kunnen snijden, en duurt het lang (hele dag wel denk) voor het weer bevroren is). rolletjes van 250 gram passen perfect in mn vriezertje gestapeld en blijven veel beter bevroren dan het vlees gesneden in zakjes. vandaar!
Door nienk
#1860441
heb gister Tinlo zelf  maar even gemaild, en gelijk nu al antwoord. ter informatie voor andere baasjes hier het antwoord:

Er is maar een miniem verschil tussen BARFmenu - Konijn hond en BARFmenu -
Konijn kat.
In de kat variant is het vleespercentage iets hoger en het bot percentage
iets lager als in de hond variant. Ook is in het orgaan deel een groter
percentage hart toegevoegd.
Dit om aan de behoefte van extra Taurine te voldoen.
denk dat ik Reus de katten variant ga geven en dan 1 a 2 keer in de week een maaltijd van konijnenonderdelen met bot, dan kloppen de verhoudingen denk ik wel weer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door