Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1856900
Net van het een op het andere moment is Sally begonnen met als een bezetene de vloer te likken. Overal, woonkamer, computerkamer, hal.

Ze lijkt geobsedeerd en heeft een beetje schuim op haar onderlip.

Ze heeft vanochtend al gegeten, en is een goed uur geleden uit geweest. Wat is dit? Moet ik DA bellen?
Door Lonaa
#1856936
Ze heeft net 2 x overgegeven en ik heb de DA gebeld, ze hebben pas om half 5 plek voor me.  :'(
Door Lonaa
#1856960
Ja..
Ben net even met dr naar buiten gelopen en daar heeft ze als een bezetene gras zitten eten. Net heeft ze bijna dr hele waterbak leeggelebberd en nu is ze weer aan het likken..
Door Berry
#1856976
Roos heeft het ook een keer gehad.
Ze was toen ook de hele vloer af aan het likken, later ook overgeven.....het is vanzelf weer overgegaan.
Ik denk dat ze dat likken deed omdat ze niet kon braken ofzo.

Sterkte !
Door Lonaa
#1856980
Ik weet wel dat honden bij een maagtorsie niet kunne braken, als ik het goed heb?

(gelukkig) heeft ze wel gebraakt...

Las ook dat dat likken vaak van misselijkheid komt, maar geen idee waarom ze misselijk is..
Door Irish
#1857001
Kaatje en Ivan hebben dit ook zo nu en dan.
Ik gok het ook op misselijkheid/maagpijn/brandend maagzuur.
Hier werkt okugest meestal voldoende.
Door Lonaa
#1857070
Zo, terug van de DA. Blijkbaar was ze alleen misselijk.

Ik weet wel dat ik NOOIT NOOIT meer naar deze DA ga. Sally raakte helemaal in paniek. De DA heeft er een handje van niet te communiceren met de dieren die ze behandeld. Dat had ik bij de katten al gemerkt en toen gezocht naar een andere DA. Toen bij een homeophaat uitgekomen. Ik wilde de DA nog een kans geven met de hond (miss. gewoon geen kattenmens ofzo?)
Maar DA begon gelijk aan dr buik te zitten, dus Sally begon een beetje te grommen. Toen moest ik dr muilkorven, naja, als dat moet.. Ik moest de korf om doen, zij zou m vastmaken. Ik met beleid die korf erom, geef dr aan de dierenarts, laat ze los, korf weer af.

Assistente dr bij, die zou dan de hond wel vasthouden. Dus zij achter de hond staan, in de nek pakken met 2 handen, DA aan dr buik zitten, en toen ging Sally door het lint, uit pure paniek. Piepen, grommen, dr kop naar achteren gooien, janken, schreeuwen...En toen viel ze van de behandeltafel, al schreeuwend.

Ik kon t niet meer aanzien, heb geschreeuwd dat de DA NU op moest houden, laat dr los.
Dat deed ze, en Sally was direct klaar met "agressief" zijn. DA was ook direct klaar met dr onderzoek. "Ze is gewoon misselijk" had ze wel tabletjes voor, naja, toch niet, waren op. Die mocht ik dna bij een andere DA aan de andere kant van Apeldoorn ophalen. Aangezien Sally nu gewoon op dr botje ligt te kauwen, doe ik dat mooi niet. Ik wacht het wel af. Als ze vanavond weer gaat likken, of morgen, ga ik naar een andere DA.

DA vond Sally agressief, vooral naar vreemden. (Gek he, als je ineens aan een vreemde hond gaat zitten, en dan nota bene nog aan dr buik ook. Ik zou ook agressief worden.) Moest ik wel mee oppassen, en ook met andere honden.  :-\

Naar deze DA ga ik NOOIT meer. Heb echt staan janken in de behandelkamer...  :'( :'( T was zo sneu..
Door Anne in Zweden
#1857088
Ach meis, wat een rotervaring! Maar je weet zelf wel of Sally agressief is van nature, dat kan zo'n deus die alles verkeerd doet natuurlijk niet bepalen! Die diagnose zou ik daarom ook met een korrel zout nemen, want ik heb niet de indruk dat er een degelijk onderzoek heeft plaatsgevonden... Sally dus gewoon nog even in de gaten houden, en als ze blijft likken, morgen naar een andere da!

Ik snap ook niet waarom jij de korf moet omdoen maar zij hem moet vastmaken. Het is toch logisch dat het beter is dat jij dat doet, iemand in wie je hondje vertrouwen heeft? En dan met geweld dat "onderzoek" uitvoeren... Wat een amateur van een da zeg!

Arme jij en arme Sally. Geef elkaar maar een welverdiende knuffel!
Door Lonaa
#1857091
Ik hou dr zeker goed in de gaten..Straks is vriendlief weer thuis en hij kan/mag autorijden.. dan is het gelijk al een stuk makkelijker.

Dat is ook zo k*t, ik heb geen vervoer, en deze DA zit op loopafstand.. de rest niet.  :-X

Pfff, ben echt van slag. Dankjewel voor de knuffel.
Door Anne in Zweden
#1857095
Lonaa schreef: Ik hou dr zeker goed in de gaten..Straks is vriendlief weer thuis en hij kan/mag autorijden.. dan is het gelijk al een stuk makkelijker.

Dat is ook zo k*t, ik heb geen vervoer, en deze DA zit op loopafstand.. de rest niet.  :-X

Pfff, ben echt van slag. Dankjewel voor de knuffel.
Gaan jullie dan straks, als vriendlief er weer is, naar een andere da? Of is Sally weer helemaal de oude? Ik hoop het voor je.

Hier, heb je er nog een: :bigarmhug: :-*
Door Lonaa
#1857105
Sally lijkt weer helemaal de oude. Naar huis lopen ging goed. Ze was even alert als altijd. Sinds we thuis zijn ligt ze op haar kleed op een botje te kauwen. :)

Als ze veranderd, weer gaat likken, overgeven oid, gaan we naar de DA.

De kl*teDA heeft in ieder geval maagtorsie uitgesloten. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door