Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mixxy
#1842342
In de winter moet je meestal wat meer voeren, zodat ze niet te schraal worden.
Maar wat kun je nu beter geven?
Wat meer gewoon spiervlees of vaker vet spiervlees zoals geit, lam of eend.
Is vet vlees misschien beter voor de vacht?
Door Lizzy
#1842349
Ik voer in de winter hetzelfde als in de zomer, behalve dat ik meer voer. Voor de vacht kun je beter vette vis/visolie/algenolie geven.
Door Mixxy
#1842382
Zijn vacht is prima in orde hoor, maar ik vroeg mij af of veel vet vlees wel gezond is. Hart en bloedvaten verhaal.
Het gaat er trouwens met smaak in. :biggrin2:
Door BubbaBling
#1842532
Lizzy schreef: Je kunt natuurlijk ook vetter voeren maar dat heeft niet echt invloed op de kwaliteit van de vacht.
Wel op de huid toch?
Als je snel schilfert enzo.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1842653
ik bekijk het per winter. Verleden jaar werden mijn honden op eens behoorlijk mager. Ze kregen toen alleen maar mager vlees Paard/kalkoen, hert, rund, vette vis en wild (ree,haas en konijn). Ik heb ze toen een tijdje dubbele maaltijden gevoerd en een deel van het wild vervangen voor vetter geit en eend, om ze op gewicht te houden.
Gebruikersavatar
Door pike
#1842683
Vroeger voerde ik wel wat vetter spiervlees als ik ze te schraal vond worden in de winter (geit), tegenwoordig geef ik echter gewoon wat meer. Een extra boutje, een extra visje, extra eitje of zo.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1848262
Mijn zomer en wintermenu verschilt heel simpel omdat ik voer naar wat ik makkelijk te pakken kan krijgen. In de winter veel meer wild, zo niet alles wild op kipkarkas en spiervlees na. In de zomer vooral gefokt vlees.
In de winter krijgt onze hond alleen meer als hij veel gedaan heeft of als ik hem echt af zie vallen. Net als vandaag als hij terug komt van een jachtdag, dan krijgt hij wat extra´s bij zijn maaltijd. Verder niet.
Vorige winter stond hij op 4% nu nog steeds op 3,5%.
Door Mixxy
#1848308
Dus niet vetter voeren, maar wel het percentage omhoog, want ik merk nu al dat ie iets meer nodig heeft. Ribbetjes en ruggengraat zijn al goed voelbaar, terwijl de winter nog moet beginnen.  :cold:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door