Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Toran
#184636
Is waarschijnlijk toch aangebroken!
Ik weet niet of iemand mij nog kent? Af en toe stel ik hier een vraagje..

Ik voerde altijd brok en af en toe vers omdat ik fiancieel gezien niet de mogelijkheid heb ze helemaal op vers te zetten. Vooral nu ik 4 honden heb (we hebben er een labje bij, niet gepland).
Vorige maand ben ik een BBL opleiding begonnen en ik verdien nu 475 netto per maand (minimum jeugloon, ik ben 17 jaar). Mijn vriend werkt ook en waarschijnlijk kunnen we het samen wel opbrengen ze over te zetten op vers. We moeten alleen nog budgetteren om te kijken of we wel uitkomen.
We hebben nu vier honden:
- een Dogo Argentino van 30 kilo die redelijk veel te eten nodig heeft.
- een kruising Groendaeler die eten nodig heeft voor een hond van 20 kilo.
- een Labrador, idem als de kruising Groenendaeler.
- een x Maltezer, krijgt te eten voor een hond van 5 kilo

Als ik ze Energique voer, kost me dat ongeveer 140 euro per maand. Dan koop ik het per 12 kilo in.
(per 12 kilo kost het 36 euro).
Is er een mogelijkheid goed versvlees voor minder geld te krijgen? Hoe werkt dat met groot inkopen?
Ik heb ruimte voor ongeveer... 70 a 90 kilo?? Denk ik.
Hoeveel zijn jullie kwijt aan versvlees?
Laatst gewijzigd door Toran op wo 20 okt 2004, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#184742
carnibest kost 2.30 per kilo als je vanaf 100 kilo inkoopt
bibi kost geloof ik 1.90 als je boven de 100 kilo inkoopt.
Natuurlijk hebje wat kilos nodig( een dogo en groenendaler en lab die vreten wel)
De kunst is echt inslaan, probeer te krijgen of te kopen een mega vriezer en op de koopjes af te gaan.
Botten kunje bij de islamitische slager (graties) halen), vis is een questie van bij de visboer de afval emmer te legen :-X
Mijn ervarig met enegricque is dat ik veel meer moets voeren dan carnibest.
als je de kans ziet om nog een vriezertje erbij te hebben moet je dat doen want het zal je lonen.
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 11 okt 2004, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#184763
Ik heb 3 herders en die eten momenteel met zijn 3tjes 1 kilo Carnibest per dag (staan op dieet ;) ), normaal doen ze met zijn 3tjes zo rond de 1500 gram per dag. Dat is dus 30 tot 45 kilo per maand. Ze adviseren om 20 tot 25 gram per kg lichaamsgewicht per dag te geven, maar voor de ene hond is dat genoeg, voor de andere te weinig en voor weer een andere teveel. Dat is dus ff uitproberen.

Ik koop (meestal samen met anderen, ook van BP) de Carnibest meestal groot in (meer dan 100 kg) in Ermelo en dan kost het 2,30.

Bibi kost 2,30 en boven de 120 kilo 1,85.
Door Peet
#184768
Het loont echt enorm als je met anderen samen wat groter kan inkopen (nietwaar Audrina? ;).

Dus zet bijvoorbeeld eens een oproepje hier en kijk wie er bij jou in de buurt ook groot inslaat, of probeer met meerdere mensen tot die 120 kilo te komen, dan kom je in aanmerking voor de korting.
Het is soms even puzzelen maar het is zeker de moeite waard.
Door Audrina
#184778
Het scheelt voor mij tussen de 20 en de 65 cent per kilo en dat is voor mij meer dan genoeg om ff naar Ermelo te tuffen. ;)

Mocht je Carnibest gaan voeren en mocht er niemand bij je in de buurt wonen waarmee je samen kan doen, dan zou je ook kunnen kijken of je met wat mensen van BP in Ermelo bij CB af kan spreken om met zijn allen CB te halen. Er zijn er hier zat die het voeren en die regelmatig zelf naar Ermelo rijden.
Gebruikersavatar
Door Binno
#184780
Hoeveel ik juist uitgeef zou ik niet weten. We hebben hier drie honden en regelmatig een logeetje die allemaal Duck eten. Onze eigen honden geven we ook nog regelmatig vlees, vis, botten groentjes enz.
Ik weet wel dat sinds we het versvlees in grote hoeveelheden aankopen we echt veel goedkoper uit zijn. We hebben hiervoor wel een grote vriezer moeten bijkopen, maar de aankoopprijs van die vriezer zullen we al tamelijk snel terugverdiend hebben.
Je kan inderdaad ook proberen af te spreken met anderen om samen zo toch nog aan een voordelige prijs te kunnen kopen.
't Is ook wel een beetje uitzoeken want ik heb gemerkt dat de prijzen per winkel erg kunnen verschillen.
Door Toran
#184836
Dat groot inkopen is dan toch wel een goede optie!
Ik moet het sowieso even bespreken met mijn vriend en dan nog op zoek naar een vriezer.
Maar ik denk niet dat die hier gaat passen dus dan zou ik even moeten wachten totdat ik verhuisd ben (6 maandjes).
Maar ik kan toch ook bv afspreken met een groepje en dat ik voor wat minder inkoop zodat we samen toch boven de 100 a 120 kilo inkoop?
Maar dan kom ik misschien niet uit met de tijd dat we weer in moeten kopen.. :-\
Hmm lastig.. ik kom er nog op terug, even overleggen met vriendjelief :P
Door Lupa
#184844
samen groot inkopen is ook een idee.
ik koop ook samen met Pam in, 110 kilo, maar Pam heeft niet zo grote vriezer( >:()
dus bij me gaat 80 kilo en bij pam 35 kilo, na een tijdje kom ze weer nieuwe halen,laten we zeggen dat ik het bewaar voor haar
Door Toran
#184949
Sorry hoor, maar ik zit nog met wat vraagjes ;D

Ik heb een vriezer met 7 lege laden die ik tot mijn beschikking heb. De lades hebben een lengte van 46 cm, breedte 46 cm, hoogte 13 cm.
Hoeveel vlees kan ik hier in opslaan?
Ik ben niet zo'n goede rekenaar :-\

In woon in Alkmaar.. zijn de plekken waar ik versvlees groot in kan kopen ver weg? Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt namelijk. Ik zie het ook niet zo 1 2 3 staan..
Gebruikersavatar
Door Nitus
#184954
[quote="Toran"]
Sorry hoor, maar ik zit nog met wat vraagjes ;D

Ik heb een vriezer met 7 lege laden die ik tot mijn beschikking heb. De lades hebben een lengte van 46 cm, breedte 46 cm, hoogte 13 cm.
Hoeveel vlees kan ik hier in opslaan?
Ik ben niet zo'n goede rekenaar :-\

In woon in Alkmaar.. zijn de plekken waar ik versvlees groot in kan kopen ver weg? Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt namelijk. Ik zie het ook niet zo 1 2 3 staan..
[/quote]

Ik ben ook niet zo'n rekenaar maar volgens mijn vriend is dat ong. 27 liter per lade. Daar zou je dan ongeveer 13 à 14 kg Carnibest/ Bibi in kwijt kunnen, doe even 13 x 7 = 91 kg zou je dan kwijt kunnen, met een beetje mazzel 98 en als je de lades eruit haalt past er nog meer in.
Ik hoop dat iemand anders ook nog even mee gaat rekenen, want helemaal zeker ben ik niet :-\.

Voor verkoopadressen bij jou in de buurt kan ik je helaas niet helpen.
Door Audrina
#184956
Ik heb een vriezertje met laden van ca 45 cm breed, ca 35 cm diep en ca 15 cm hoog en in 1 zo'n la passen met gemak 14 van die kilostaven Carnibest. Ik denk dat jij net zoveel kwijt kan per la of misschien zelfs 1 of 2 staven meer.

Op de site van Carnibest http://www.carnibest.nl/verkooppunten.htm kan je zien waar de dichtsbijzijnde verkooppunten voor jou zijn. Op de site van Bibi http://www.bibidiervoeding.nl staan als het goed is ook verkooppunten, maar van die site loopt mijn computer vast :-\ (ligt denk ik aan mijn pc). En zo hebben de meeste kvv's hun eigen site waar de verkooppunten op staan. ;)
Door Lupa
#184967
[quote="Toran"]
Sorry hoor, maar ik zit nog met wat vraagjes ;D

Ik heb een vriezer met 7 lege laden die ik tot mijn beschikking heb. De lades hebben een lengte van 46 cm, breedte 46 cm, hoogte 13 cm.
Hoeveel vlees kan ik hier in opslaan?
Ik ben niet zo'n goede rekenaar :-\

In woon in Alkmaar.. zijn de plekken waar ik versvlees groot in kan kopen ver weg? Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt namelijk. Ik zie het ook niet zo 1 2 3 staan..
[/quote]
je kan ook een oproep hier zetten, iemand in noordholland die met jou wilt gaan kopen en of samen doen
Door Helen
#184969
Ik denk dat Bibi het goedkoopste is om te voeren. In het bijzonder als je het in grote hoeveelheden inkoopt. Verder zou ik ervoor zorgen dat je ook aan goedkoop vlees(afval) en vis(afval) komt. Want dat wordt het nog goedkoper. Idd eind ve marktdag langs de visboer en de kippenboer en je loopt met emmers resten weg!!

Wat ik me nou trouwens afvroeg. Hoe komt je aan een niet geplande hond? Gewoon nieuwsgierigheid van mij hoor. Dat gebeurt mij nl (helaas) nou nooit ;D
Enne wat is BBL eigenlijk ???

groetjes Helen
Door Maaike_L
#184976
Ik voer zelf AHV. Hier op BP heb ik er wisselende verhalen over gehoord, maar onze hond doet het er uitstekend op.
AHV is erg goedkoop, ik betaal 22,70 per 15 kg.
nze hond weegt ook zo'n 30 kg en krijgt gem. 750 gr. per dag. (Ze is net een jaar en groeit nog.)
Het zou goed kunnen dat jouw honden van 20 kilo genoeg hebben aan zo'n 500 gr. vlees. Jouw grootste komt qua gewicht overeen, dus zeg even dat die ook 750 gr. eet per dag. Dat maakt al zo'n 1750 gr, maak het met je Maltezertje af naar 2 kilo per dag. (?)
Dat zou betekenen: per maand 60 kg. vlees -> 4x22,70 Zou je uitkomen op zo'n 91 euro per maand. AHV is trouwens in Alkmaar te verkijgen bij de dierenspeciaalzaak.

Wij waren ook bang dat kvv voeren er niet in zat vanwege de kosten. Gelukkig is AHV vlakbij ons te verkrijgen en is het in verhouding met de andere producten erg goedkoop. Zoals ik al schreef, misschien zijn Bibi en Carnibest etc. een stukje beter. Maar als dit voor jou een manier is om vers vlees te kunnen geven is dat natuurlijk allang prettiger dan brokken. En slecht is het ook niet. (Ga ik tenminste vanuit als ik naar ons monstertje kijk... ;))

Succes met beslissen!
Door arnold
#185006
als ik jou was ging ik gewoon op zoek naar een slachthuis / slager die afval verkoopt.
Ik zit dan in Friesland maar ik haal bij het slachthuis spiervlees / pens / hart e.d.
Bij een poelier haal ik gemalen kipkarkas.
spiervlees en kip kost mij 0,50 euro per kilo
een hele pens kost 2,50 euro, ongeveer 10 tot 15 kilo !!
Ik heb 2 bouviers en die kosten samen iets meer dan een euro per dag.
Ze eten ongeveer samen 2 kilo.
Je kan eens op de rauwvoer pagina.nl kijken voor iemand bij jou in de buurt.
Ik denk dat je op deze manier het goedkoopste uit bent, het kost alleen wat tijd en een sterke maag. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door