Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gamble
#1840888
Ik had een vraagje. Mijn hond is in maart geopereerd aan de kruisbanden en meniscus. Een TTA operatie waarbij ze veel antibiotica en rimadyl heeft gehad. Het gekke is dat ze sinsdien allergie kreeg. De kin lag toen open en tussen de tenen en in de lies was het rood verder had ze veel jeuk. En ze had steeds diaree. Ze at op dit moment KVV iedere dag een ander soort. En de da dacht dat ze van het vlees een bacterie had opgelopen. Ze kreeg weer antibiotica en is vervolgens omdat dit niks hielp op hills z/d gezet voor 6 weken. Dit heeft geholpen de plekken, jeuk en diaree waren snel verdwenen. Maar nu als ik andere brokken probeer als lam en rijst, aardappel. en kalkoen of als ze een stukje brood pikt keren de klachten weer terug en merk ik ook dat ze sacherijnig wordt. Heel vervelend dus en dan ga ik maar weer heel geven dan gaat het weer snel beter. Maar nu is mijn mening nog steeds dat ik KVV beter vindt voor haar omdat ze nu een hele onnatuurlijke ontlasting heeft en ze valt ook af naar mijn mening verteert het niet echt goed. En daarbij eet ze 12 kilo in ongeveer 3 weken. Dit is dus 69 euro per 3 weken en dat vindt ik veel te duur.

Nu weet ik niet goed hoe ik nu het beste weer vlees kan geven. Ik kan natuurlijk niet alleen konijn proberen voor een aantal weken want dan is het niet kompleet toch. Heeft iemand misschien een idee wat ik haar kan geven. Zou er ook graag achter komen waar ze nu niet tegen kan. Ik heb het stukje eliminatiedieet gelezen maar snap dat ook niet zo. Hoop dat iemand goede tips heeft want ik wordt een beetje gek van dat HILLS maar ja als het niet anders is dan zou ze het wel moeten blijven eten  :(.

Ow en ben nu drainage druppels het geven dit zou helpen de schadelijke stoffen uit haar lichaam te halen.
Door Gamble
#1840889
Oeps dit ging fout krijg het nu niet meer weg sorry  :-[
Laatst gewijzigd door Gamble op zo 28 nov 2010, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1840893
Ik zou zelf gaan samenstellen. Dan weet je precies wat je geeft en je kunt het menu per dag zelf aanpassen wanneer dit nodig is.
In kvv kunnen granen zitten (rijst behoord ook tot de gluten) waar ze op reageerd.

Een eliminatiemenu betekend 6 weken lang 1 diersoort geven en als jouw hond nog nooit konijn heeft gehad is dat een prima diersoort om mee te beginnen ;) Van konijn is gelukkig alles (vleesbot, spiervlees en orgaan) redelijk makkelijk te krijgen ;)
Na die 6weken voeg je 1 diersoort toe, eend bijv. Als ze niet reageerd hierop geef je na een week (meen ik uit mijn hoofd) een 3e diersoort erbij en zo ga je steeds verder.
Merk je dat ze op een bepaald diersoort reageerd, haal je dat uit het menu en geef je een nieuw diersoort.

6 weken 1 diersoort voeren mag/kan. Daarmee loopt je hond geen tekorten op ;)

Maar ik verwacht eerder dat jouw hond op de gluten reageerd. Dus je kunt ook eens proberen om gewoon zelf een menu samen te stellen en te kijken hoe dat gaat. Uiteraard houd je er rekening mee dat je minstens 1 diersoort niet geeft waar je makkelijk aan kunt komen ;) (konijn bijv) Dat is voor het geval dat je alsnog moet beginnen met een eliminatiedieet ;) Merk je na een aantal weken dat het goed gaat zonder de gluten kun je het weggelaten diersoort gewoon voeren ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1840897
Wat is de eiwitbron van die Hill's? (welk diersoort zit erin dus)
Een hond krijgt niet snel tekorten, zeker niet als je 1 heel dier voert (orgaan, spiervlees, vleesbot).
Van die eiwit in Hill's weet je dat ze daar tegen kan omdat je het verschil ziet.
Zou dan eerst een week die diersoort voeren en dan langzaam uitbreiden naar andere diersoorten, iedere keer een tijd ertussen laten zitten om te zien of ze reageert. en geen tussendoortjes anders dan van die eiwitbron  ;)
Liever geen kvv omdat je nooit exact weet wat erin zit.

Het eliminatie-dieet zoals die hier omschreven staat op bp kan natuurlijk ook maar ik denk dat je al aanwijzingen hebt welk diersoort goed gaat en je hond kan na al die anti-biotica het ook wel gebruiken om weer aan te sterken.
Door Gamble
#1840950
Heb net gegoogld om te achterhalen wat er in hills zd zit. Dit blijkt te zijn aardappel en de enige dierlijke eiwitbron is kippenlever.

Bedankt voor de snelle reacties. Maar kan ik ook 6 weken bijvoorbeeld konijn zonder bot geven? Dan komt ze niet tekort? Ik vindt bot namelijk wat eng om te geven en ik kan toch ook niet gelijk met konijnenbot beginnen. dacht dat dat te hard was? 
Door Greece
#1841025
Konijnkarkas is toch niet hard. Alleen vlees met orgaan kan gaan laxeren.
Je zou eventueel een calcium/magnesium preparaat erbij geven.
Door Gamble
#1841113
Rosalie schreef: Konijnkarkas is toch niet hard. Alleen vlees met orgaan kan gaan laxeren.
Je zou eventueel een calcium/magnesium preparaat erbij geven.
Ow ik dacht dat je met gevolgelte moest beginnen  :-[
Door Greece
#1841119
Als je al KVV geeft waar ook gemalen botten in zitten ga ik er niet van uit dat je met gevogelte moet beginnen. Maar mss zijn daar andere ideeen over.
Ikzelf heb dat iig niet gedaan. En als je bang bent om het toch te geven geef dan het calcium/magnesium van b.v. de groene os erbij.
Door Gamble
#1841271
Rosalie schreef: Als je al KVV geeft waar ook gemalen botten in zitten ga ik er niet van uit dat je met gevogelte moet beginnen. Maar mss zijn daar andere ideeen over.
Ikzelf heb dat iig niet gedaan. En als je bang bent om het toch te geven geef dan het calcium/magnesium van b.v. de groene os erbij.
Aha dat ga denk ik idd doen krijgt ze iig genoeg binnen. En diaree zit ik echt niet op te wachten ze wordt de laatste al steeds lichter  ::). Bedankt iig  :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1841504
Ik zou liever kiezen voor een natuurlijke calciumbron omdat je niet goed weet hoeveel je van die kunstmatige zooi je moet gebruiken ;) En een natuurlijke calciumbron is altijd beter ;)

Een konijnkarkasje of konijnenschouder+voorpoot zijn prima om mee te beginnen hoor ;) Dat je het akelig vind is heel normaal, bijna heel BP vond vleesbotten in het begin akelig ;) Gewoon proberen en zien dat het goed gaat, dan krijg je vanzelf vertrouwen er in ;)

Hmm aardappels bevatten zetmeel en dat heeft een hond helemaal niet nodig :-\

Ja, ik blijf je advieseren om zelf te gaan samenstellen met daarbij een natuurlijke calciumbron ;)
Door Gamble
#1841537
Oke ik ga me er nog maar wat verder in verdiepen. Wil het wel graag geven maar ben bang dat ze erin stikt ofzo en de da kan hele enge verhalen erover vertelen. MAar ja die wil me ook zo graag op hills houden  ::). En idd las zelfs ergens op internet dat aardappel op lange termijn niet zo goed is voor een hond. En als je haar ontlasting ziet die ziet er echt niet uit als een hondendrol dat zegt toch wel wat lijkt mij. Ik ga nog even kijken waar en wat te koop is hier in de buurt en hoe ik zelf moet samenstellen. Heb wel KVV gezien waar hele konijnen in zijn verwerkt en voor de rest niks is toegevoegd al weet je dat idd maar nooit  :-\ anders zou dat wel een optie zijn.
Door **Jolanda**
#1841630
Hier op BP zitten heeeeel veel mensen die iedere dah hun hond(en) vleesbotten voeren ;) Als het écht zo gevaarlijk was deden wij dat niet hoor ;) We geven dit juist omdat het zo goed is en wij het beste voor onze hond(en) willen.
Het is maar een enkele keer mis gegaan en daarvan weet ik dat bij 1 hond niet de geschikte vleesbotten werden gegeven.
Als je je er prettiger bij voeld kun je vleesbotten in het begin kapot slaan met een (vlees)hamer, maar doe het vleesbot dan eerst in een zakje anders heb je een slagerskeuken daarna ;) :D

Met de DA moet je in veel gevallen niet eens over vers voer paten. Over het algemeen hebben zij er totaal geen verstand van en zeggen maar wat, of zeggen wat ze op school geleerd hebben en die school word 'gesponsord' door brokfabrikanten.
1+1= school raad vers af en verspreid enge verhalen die niet waar zijn ;)
Dus als je je keuze niet goed kunt onderbouwen of met goede dingen naar voren kunt komen; mondje houden ;)

Ik weet niet waar je woont, maar bij de naanhof zijn konijnenbraadstukken (schouder+voorpoot) regelmatig in de aanbieding.
Misschien dat je aan een makro- of sligropas kunt komen want volgens mij zijn ze daar ook nog wel eens in de aanbieding.
Bij Lupa kun je de konijnenruggen kopen voor 15euro voor 10kg. Orgaan is wel wat duur, 2,25 voor 1kg nieren met vet waarvan minstens de helft vet is (ik had laatst 250gr nier en 750gr vet) en het konijnenvlees kost er 3,75 per kg. Je kunt altijd vragen hoeveel dat vlees in grootverpakkingen kost (10kg)
Bedenk dat het maar voor korte tijd is dat het wat duurder is, daarna kun je meer diersoorten toevoegen en zo goedkoper gaan voeren ;)
Door Gamble
#1841685
Ik heb nu alleen nog 1 vraag ik moet dit dus 6 weken geven. Maar wat als ze na een of 2 weken echt last heeft zou ik dan beter kunnen stoppen en een ander diersoort nemen? Of gewoon weer hills geven? of gewoon doorgaan tot de 6 weken om zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door