Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1837945
Omdat het meeste wat ik droog hap slik weg is, op de eendenvoetjes na, vroeg ik me af of er ook dingen te drogen zijn waar ze wat langer mee kunnen doen.
Taaie dingen, zoiets als de eendenvoetjes dus.
Ik kan geen botjes voor ze kopen enzo in de winkel, maar wil ze soms wel graag wat langer met een snack laten doen.


En nog een vraagje.
Als ik vet vlees droog, bv eend, blijft het dan vet vlees?
Ik bedoel dus of ze dan nog die vetten binnen krijgen, of is dat er allemaal uitgedroogd.
#1837951
Als je vet vlees wil drogen, in ieder geval het witte vet eraf snijden/knippen. In de droger smelt het namelijk en het maakt de hele boel vet.  :o  :yucky:
Spreek uit ervaring, van de week heeft mijn vriend kippendijenvlees op de droger gelegd met vet en al.  Dat heb ik geweten, heel de droger onder het vet, heb tussendoor het drogende smeltende vet verwijderd en ieder stuk vlees 2x met keukenpapier uitgeknepen. Het wordt niet helemaal droog, maar wel taai en zeker een goeie kauwsnack.
Ik ben ze nu verder aan de lucht aan het drogen en werkt het niet, dan gaan ze alsnog de vriezer in.  ;)

Alle andere dingen die ik tot nu toe gedroogd hebt, laat ik altijd verder aan de lucht drogen. Na het drogen in manden zonder deksel en het droogt nog verder in. Bij long is het helemaal ideaal, normaal snijd ik het in plakjes, maar heb het laatst in stukken er op gelegd. Laten drogen totdat het een paar millimeter dikte gedroogd is (8 à 10 uur) en daarna aan de lucht en droogt het van binnenuit verder. Scheelt mooi weer in het stroomverbruik en die enorme herrie van de afzuigkap.  8)
#1837957
Oh geloof maar dat kippendijen ook vet zijn.  ;D Het vet zit namelijk ook in de dijen.  :P

Maar wat zou je van eend of geit willen drogen? Eendenvoetjes gaan sowieso goed, komt ook soms wel wat vet uit, maar dat kun je gewoon afvegen of er verder uitknijpen met keukenpapier.

In principe kun je alles drogen qua vlees, het vet droogt op den duur ook wel, maar geeft zo'n kliederboel.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door