Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dacelo
#1822571
Een klant van me heeft een pup van 5 maanden jong, berner senner. Zo ongeveer 1 x per week heeft ze last van een flink opgezette buik. De buik rommelt dan van alle kanten er lijkt een hoop lucht in te zitten. De hond krijgt barf en qua hoeveelheden  en variaties hebben we al van alles bekeken, maar dat zit goed. Er is geen 'gemene deler' waarop dit gebeurd, dus we zien geen patroon dat het een reactie zou zijn op iets wat ze van tevoren heeft gegeten.
Omdat ze pup is krijgt ze wel erg veel per dag, nl 900gr.
Als ze een 'vastendag' houd als haar buik op gaat zetten, dan zakt het af. Helemaal zonder eten lijkt ons voor een pup niet zo geweldig, dus krijgt ze dan wat biogarde, brinta (aangemaakt met water), een eitje. In ieder geval een dagje geen vlees.
Dan zakt het weer af en gaat het weer een weekje goed. De pup heeft er ogenschijnlijk geen last van. Ze blijft net zo actief en vrolijk en heeft ook geen verhoging oid.
Herkent iemand dit?
Wat zou kunnen veroorzaken dat er zich ineens zoveel lucht in de darmen opstapelt?
Zijn er mensen die met een pup een 'vastendag' houden? Zou dit wel goed zijn?
Bedankt!
Door Suzanne
#1822871
Veel verstand heb ik er niet van, maar ik zou een zo jong dier niet laten vasten en brinta...?????

Ik zou dus gewoon elke dag voeren en dan "gewoon normaal barf"..

Suzanne
Door inni
#1822919
Enkele weken nauwkeurig opschrijven wat hij eet en wanneer de problemen zich voordoen kan al veel klaarheid brengen, ook (en vooral) de eventuele tussendoortjes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door