Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1819643
Milik weegt 30 kilo, hij krijgt 2,5 % van zijn lichaamsgewicht waarvan 15 % orgaan.

Als ik hem per week 150 gr.hart, 150 gr lever, 100 gr. nier en  400 gr. pens voer, klopt dit dan met de verhoudingen?

Wie wil even meekijken?

Edit: lever en hart klopten niet zoals ik nu geef: even veranderd :)
Laatst gewijzigd door millyckk op di 09 nov 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1819709
Dank jullie wel! Heb de hele boel weer eens zitten doorrekenen omdat Milik sommige dagen  aan de dunne was.....wat bleek: die 400 pens was wel blijven hangen, maar ik was vergeten dat ik dat in mijn schema 2 x per week gaf maar bij het portioneren 400 afwoog.......Hij kreeg dus het dubbele aan pens 8) En als ik eenmaal aan het rekenen ga, dan berg je maar 8)
#1819854
Ik snap je  ;D helemaal. Steeds weer opnieuw rekenen en er dan niet meer  :-\ uitkomen. Heb wel al ontdekt dat iedere hond andere behoeftes heeft. Als ik naar onze Hummer kijk krijgt hij veel meer  :o :o dan de procenten uitgaande van zijn lichaamsgewicht. Maar als ik hem minder geef wordt hij echt te mager. Nu alles precies goed, dus dan maar wat meer en meneer heeft er geen moeite mee. Hij verbruikt denk ik gewoon wat meer  :biggrin2: . Komt van al dat rennen achter balletjes en stokken aan  ;) ;) .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door