Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1809176
Vandaag en morgen worden er hier in de buurt twee schapen geslacht. Ik kan de dingen halen die "niet voor menselijke" consumptie gebruikt worden. Maar wat kan ik van een schaap gaan voeren. Geen kop en poten, maar verder?
Door Mevroi Kruim
#1809193
Zijn het volwassen schapen? Dan zou ik alleen orgaan en snijsels van spiervlees voeren. Je zou de snoeischaar mee kunnen nemen en kijken of de ribben, schouderbladen of bekken eventueel te knippen zijn, dan zou je die kunnen voeren. Maar ik zou er zelf wel voorzichtig mee zijn. Kop van een volwassen schaap voer ik niet, is ook heel hard, van lam voer ik wel.
Door Lizzy
#1809319
Al het spiervlees dat niet goed genoeg is voor menselijke consumptie. En de organen. Bot zou ik niet hoeven.
Door Xada
#1817893
Het waren twee lammen, ik denk ca. 4 maanden oud. Ik heb alles meegekregen, maar daarvan heb ik de helft weggegooid. Nu heb ik ca. 6 kilo lamsvlees voor 5 euro. Op naar de volgende keer.
Door Xada
#1819466
Ze hebben me toegezegd dat als er dieren worden geslacht, ze het overige voor mij bewaren. Ik heb er deze keer geen botten bij, wel een paar lekkere ribbetjes voor mezelf.  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door